Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  31 paź 2018, 12:39
 pomorskie
#269143
soja pisze:
31 paź 2018, 11:18
Przeczytałem cały wątek i wciąż nie rozumiem dlaczego zalecacie 5w40 zamiast 5w30 ?
@soja
jak wiadomo wartość "W" to lepkość /lepkość to nie gęstość a często jest z tym mylona/ w określonych temp. np. 20, 30, 40, 50. Niższa lepkość = mniejszy opór a co za tym idzie mniejsze straty mocy silnika, ale z kolei wyższa lepkość to lepsze zabezpieczenie silnika przed zużyciem. Dlatego lepszym kompromisem jest wartość "40". Poza tym wartosci "20", "30" to wartości mające mieć wpływ na spełnianie norm ekologicznych, ma wpływać na niższą emisję szkodliwych substancji. Zwróć uwagę że kiedyś nie stosowano normy 5W30, głównie było to 5W40 lub nawet 10W40 a silniki TDI jak i też inne wytrzymywały 2x wyższe przebiegi. Wybór należy do kierowcy, ja do TDI CR z DPF też zalewam 5W40

Obecnie w autach jest coraz więcej elementów proekologicznych i z recyklingu, np. oleje, płyny eksploatacyjne, zimne luty, lakiery wodne, okładziny cierne i wiele innych, dlatego auta sypią się wcześniej niż kiedyś

Żeby nie powtarzać zacytuję:
CzarnePaliwo pisze:
22 sty 2018, 10:36
5w30 jest w ekologicznej specyfikacji VW 504.00/507.00. Przeznaczonej głównie dla interwałów LL oraz także silników diesla z DPF. To właśnie z uwagi na możliwość zastosowania w dieslach z DPF ten olej ma obniżoną popiołwość, a co za tym idzie niższą zawartość dodatków ZDDP, które mają bdb właściwości przeciwzatarciowe, ale negatywnie wpływają na DPF.
#269357
@SnakeXpl przeczytaj proszę kilka postów wstecz, tam jest dokładnie opisane co lać do tego silnika, w skrócie 5W40 502.00 ACEA A3/B4. Dodam że to samo się tyczy silników TDI bez DPF, również wystarczy A3/B4 505.01

takie oleje na bazie PAO ma millers https://www.millersoils.pl/produkty/mot ... /cfs-5w40/, Trident https://www.millersoils.pl/produkty/tri ... synthetic/ , Revanol https://czarnepaliwo.pl/5w40/312-raveno ... 40-5l.html https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe- ... 90117.html i inni penie też aczkolwiek Castrol chyba nie ma

Dodano po 3 godzinach 7 minutach 40 sekundach:
jednak Castrol ma tego https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-si ... p185587218 ale niestety oprócz A3/B4 ma C3 :( ( @soja )

Dodano po 1 minucie 10 sekundach:
TOTAL 9000 ENERGY 5W40 5L A3/B4, VW 502.00/505.00,
SHELL HELIX ULTRA 5W40 A3/B3/B4 VW 502/505.00
#269889
jihaad pisze:
10 lis 2018, 13:10
Tak z ciekawości, bo bardzo ciężko wyszukuje się oleje po normach. Istnieje jakiś 505.01 bez C3? Szukałem chwilę i nic, a mam dwa PD-ki bez DPF.
Jest to poniekąd nierozerwalne, gdyż VW 505.01 jest specyfikacją własnie o obniżonej popiołowości. Pisałem o tym na forum, ale raczej dawno temu :oczko: Wszystkie dobre oleje z VW 505.01 spełniają przy okazji C3 np. Penrite Enviro+ 5w40, Ravenol VPD 5w40, Ravenol RUP 5w40 czy Amsoil European Car Formula 5w40 Improved ESP (kolejność przypadkowa).
#270043
@piotrassenior, jeśli samochód jest garażowany zimą to śmiało lej Ravenola VST 5w40 z aprobatą VW 502.00. Jeśli jednak stoi pod chmurką to dla lepszego zimnego rozruchu warto zastosować SSL 0w40 :oczko:

https://www.ravenol.de/uploads/tx_raven ... 5W40_0.pdf

https://www.ravenol.de/uploads/tx_raven ... 0W40_0.pdf


Gdybyś szukał autoryzowanego źródła Ravenola to zapraszam do siebie https://czarnepaliwo.pl/ - wszyscy forumowicze mogą liczyć na stały 5% rabat. Żeby go uzyskać trzeba zarejestrować się na stronie sklepu: https://czarnepaliwo.pl/ i przesłać mi pw z danymi, na które zarejestrowało się konto. Rabat łączy się z aktualnymi promocjami w sklepie.
#270201
@MateuszGolf, bezwzględnie w specyfikacji VW 505.01 i lepkości 5w40. Z uwagi na podniesioną moc i eksploatację typowo miejską, która stwarza dla oleju ciężkie warunki, możesz pomyśleć o oleju na bazie PAO np. Ravenol RUP 5w40. W składzie ma aż 50 do 80% PAO + związki wolframu, które mają doskonałe właściwości przeciwzatarciowe.

Karta danych technicznych: https://www.ravenol.de/uploads/tx_raven ... 5W40_1.pdf
  • 1
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 152