Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#263980
@Wolf
Ja lałem oleje 5W-40 ale można i 5W-30.
Generalnie stosuj olej z normą VW 502 ACEA A3.

Ja wybrałem najpierw Penrite HPR 5 ale jak zrobił się całkowicie półsyntetykim to przerzuciłem się na Ravenol VSI 5W-40 ciut lepszy jest Ravenol VST 5W-40.
#264099
nawet jeśli to HC to w niczym nie przeszkadza a kolega @superchem ma silnik, który nie jest szczytem technologii inżynieryjnej i taki HC jak najbardziej jest odpowiedni

Dodano po 2 minutach 37 sekundach:
superchem pisze:
18 kwie 2018, 14:32


Na opakowaniu jest Full Synthetic, skąd informacja że to półsyntetyk?
bo to jest full syntetyk otrzymywany w technologii HC z baz mineralnych, nie czytaj za dużo internetu
#264102
Mettenoos pisze:
18 kwie 2018, 21:10
nawet jeśli to HC to w niczym nie przeszkadza a kolega @superchem ma silnik, który nie jest szczytem technologii inżynieryjnej i taki HC jak najbardziej jest odpowiedni
Prezcież nie twierdziłem, że HPR 5 nie jest odpowiedni. Padło pytanie, czy jest pełnym systenetykiem (PAO, Estry) to odpowiedziałem, że nie ;) Pierwotnie ten olej miał domieszkę o ile dobrze pamiętam 30% PAO ale później jak to bywa wygrała ekonomia.

Jak kolega @Wolf czy @superchem przeczytaja ten wątek od dechy do dechy to dowiedzą się, że oleje HC z odpowiednimi dodatkami, spełniające normy sprecyzowane przez producenta są również odpowiednie, przy odpowiednio częstej wymianie zależnej od sposobu eksploatacji samochodu.
#264110
PotaS pisze:
18 kwie 2018, 22:08


Prezcież nie twierdziłem, że HPR 5 nie jest odpowiedni.
Przecież nie twierdziłem że twierdziłeś iż jest nieodpowiedni :P

ps. uważać trzeba na podróby bo w dobie panującej chińszczyzny wszyscy nas (czyt. kierowcow, uzytkowników aut) wokół ruchają bo dlaczego np. olej LM TT 4100 na popularnych serwisach internetowych kosztuje nawet 140 zł za 5 litrów!!! a na stronie producenta 4 litry!!! kosztują 192 zł. Przypadek? :hmmm:


134 zł za 5 litrów!!! Prosto z Berlina :laugh: http://allegro.pl/liqui-moly-top-tec-41 ... d635a939a2

i 129 zł za 5 l prosto z Warszawy http://allegro.pl/liqui-moly-top-tec-41 ... 36291.html

i 192 zł za 4 litry https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Top-Tec-4100-5W-40-/54
#264139
Jeśli komuś zależy na zawartości PAO w oleju to obecnie dobrą pozycją jest Ravenol VST 5w40. Zawiera od 39 do 65% uwodornionej bazy PAO.

Sekcja 3 karty MSDS VST 5w40: https://drive.google.com/open?id=1g_5SL ... W8ZgKDtOGo

Karta danych technicznych: http://www.ravenol.de/uploads/tx_raveno ... 5W40_1.pdf

https://czarnepaliwo.pl/szukaj?controll ... it_search=
#264144
Zamówiłem Liqui Moly 5w40 top tech 4100 tech i filtr Bosha. (myślałem jeszcze nad Synthoil High 5w40 ponoc lepszy) ale myśle że ten top tech da rade a do produktów Liqui Moly mam duże zaufanie. W temacie oleji jestem Januszem i wole nim pozostać .. Nie mam czasu i checi na zgłebianie ich zawartosci itp. Mam silnik z nalotem 200tys km wiec bedąc zupełnie z wami szczerym wątpie w to żeby bez pożadnej płukanki jakikolwiek olej z swietnym składem był odczówalnie lepszy od tych ciut słabszych.
#264175
Ja miałem teraz wymianę w silniku 1.9 TDI BKC oleju (przez rok miałem zalane 5W40) i filtrów i wlałem taki jak był zalewany chyba fabrycznie i kalkulatory doboru oleju poszczególnych firma wskazują raczej też na 5W30, a że mam w książce serwisowej z wymian ASO od początku (o ile jest autentyczna :D ) też 5W30, a nie np. 5W40 to zalałem CASTROL EDGE 5W30. Pewnie jakiejś różnicy by względem 5W40 nie robił, poza tym, że 5W30 jest trochę droższy. Ważne, chyba żeby spełnia normę 505.01 do PD (pompowtrysków). :), a te oby dwa czyli 5W30 i 5W40 spełniają, a czemu fabrycznie podobno lali 5W30, tego nie wiem. Myślę, że na tym 5W30 też będzie spoko :thank_you: .
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2018, 8:50 przez sopelo, łącznie zmieniany 1 raz.
#264178
Mettenoos pisze:
21 kwie 2018, 8:46
sopelo pisze:
21 kwie 2018, 7:56
. Ważne, chyba że spełnia normę 505.01 do PD (pompowtrysków). :)
Nie tylko. Ekoterroryści już dawno tu byli, dlatego każe się stosować oleje niskopopiolowe a jak wiadomo wszystko w motoryzacji co Eco jest do doopy
Ale ten golf jest z 2005 roku, to ECOTERRORYŚCI jeszcze tak nie żądzili, a też były zalewane 5W30.
#264180
Od tego roku wszystkie nowe samochody benzynowe mają być wyposażone w GPF więc Ecoterroryści osiągnęli pełen sukces.
Diesel - DPF
Benzyna - GPF

Wszystkie oleje do nowych samochodów Low Saps.

Ręce opadają ;(


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 1
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 152