Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#283766
Mettenoos pisze:
14 paź 2020, 23:04
do końca swoich dni choćby nawet 400tys. km - pełny syntetyk 5W40?
Generalnie tak, chyba że chcesz wkrótce już auto na złom wyrzucić to możesz nawet mineralny 15W40 :)

Ps @VCX_7 przez przypadek zamiast cytuj zrobiłem edytuj i zmieniło mi się treść twojego posta, przepraszam

Dodano po 3 minutach 23 sekundach:
Jeśli producent przewidział dany olej to należy lać go do końca żywota silnika, przejście na 10W nic ci nie da poza 10 zł w kieszeni jak napisał @jihaad , w skrzyni biegów czy w moście pomimo iż się zużywają przecież nie kombinujesz z olejsmi
#283769
Dzięki za odpowiedź, chyba nie myślisz, że chcę zaoszczędzić dychę na oleju ;), może pamiętasz moje problemy w 2-ch golfach z zarzucaniem świec/wypadaniem zapłonu? pomyślałem sobie, że po przebiegu 200tys. km ( "rozluźnienie" szczelności ) gęściejszy olej bardziej uszczelnia, to takie moje amatorskie dywagacje ;) .
#283770
Ale on nie jest gęściejszy. Jeśli już to ma większą lepkość, ale też nie, bo oba są "-40", czyli podobna lepkość w wysokich temperaturach. Za to 10w jest gorszy przy zimowych porannych rozruchach.
Dodatkowo 10w40 to zazwyczaj półsyntetyki, a 5w-40 to zazwyczaj syntetyki, przy czym nazwa jest nieco myląca, bo temu pierwszemu bliżej do mineralnego, jak do syntetycznego.

Temat rzeka... nie ma sensu po raz 34565746565230829 tego powtarzać. Kup dobry olej 5w-40 z normą 502.00 i po temacie.
W żadnym miejscu producent samochodu nie uzależnia rodzaju, typu oleju od przebiegu czy stanu silnika.



Naprawdę nie wiem po co to napisałem. :-/
#283776
kuba94 pisze:
15 paź 2020, 22:18
Zrób dobra płukankę( z taka co się jeździ z nią a nie leje na 10 minut) silnika to poluzuje pierścienie
Nie ćwiczyłem nigdy, tak na szybko to na YT faktycznie pokazują to 10-minutowe, możesz doradzić jaki środek
zastosować?
A tutaj łysy proponuje nawet potrójną płukankę, co prawda 500 tys. przebiegu...
https://www.youtube.com/watch?v=-HlX2_YfeEA
#283780
Mettenoos pisze:
16 paź 2020, 14:47
Generalnie jeśli do tej pory stosowałeś dobry syntetyczny olej to żadnej płukanki nie potrzebujesz

Dodano po 39 sekundach:
Ale skoro Michał radzi :D to nie masz wyjścia
Swojego nie będę płukał, w zeszłym roku wymieniałem pierścienie i przy okazji został oczyszczony prawdopodobnie ;).
Mam w rodzinie drugą 5-tkę z przebiegiem 230 tys. i niewidomo co było do tej pory. Nie stosuję olejów z górnej półki, obie fury 13-letnie, wiem zaraz mi się dostanie, że wiek i przebieg nie mają znaczenia, hehehe no ale my seniorzy mamy swoje przyzwyczajenia ;)

Nie mogę znaleźć sposobu płukanki o którym pisze @kuba94, są tylko te 10-15 minutowe na wolnych obrotach...
#283789
MITASU FLUSH FLUID 4l. wg opisu to klasyczny proces 15 minut płukania na wolnych obrotach...wg opisu na stronie kolegi czarnepaliwo.
Archoli AR 2300, o to kaman :) , 1500km to dość duży dystans czy, aby za bardzo nie przepłuka silnik? ;), Kuba jak to liczysz, że flaszka starczy na 2x250, skoro w opisie jest stosunek 1:32 a to by wychodziło ok. 140 ml na jedną wymianę.
#283793
Kiedyś mi poradzono, jak auto brało olej żeby zalać 1/2 cześć butelki do 1 wymiany jakiego taniego oleju a spełniającego normy vw przelatać z 5 tys i wymienić na właściwy olej i też dolać koleją cześć . Można zalać całość też jak ktoś robi długie trasy albo ma za szczurzony motor. Ponoć najlepiej to działa jak silnik jest rozgrzany i wymienić olej wtedy na nowy. Ja osobiście stosuje co 2 wymianę teraz pół butelki.Oleju mi prawie nie bierze chyba ze robie trasy to podje trochę ale to z jakieś 2 setki od wymiany do wymiany. Wymianę robię co 12 tys. Mi auto zaczęło brać olej od jazdy na castrolu i Totalu z tym że na
Totalna w korkach w lecie to ginął w zaskakująco szybkim tępie . Trafiłem na jakieś forum i dowiedziałem się że total ma niski stopień parowania i tego co powyżej napisałem i mi pomogło. Tu jest też dosyć ciekawe forum o olejach i dodatkach https://www.oilclub.pl/index.php
#283818
Witam posiadam Golfa V Gti z 2005 roku silnik 2.0 TFSI AXX moc 200 kuni o przebiegu obecnie 280 000km
Auto nie ma problemu z braniem oleju wymiana co 10 000km.
Jestem czwartym właścicielem wcześniej nie wiem co było lane prawdopodobnie w serwisie VW do pewnego czasu tryb wymiany LL.
Po zakupie przebieg 220 000km serwis olejowy w ASO kolejna wymiana już u lokalnego mechanika na Motul Specyfic 5W30.
Chciałbym zmienić na olej o lepszych parametrach do 250zł i namiary na sprawdzonego sprzedawcę.
Dzięki i pozdrawiam Tomasz
  • 1
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 149
  • 152