Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#267725
Witam.
W ostatnim czasie kupiłem VW Golfa 5 z 2007r., silnik 1.6 MPI (148 000 przebiegu[?? :wacko: ]). Aktualnie zalany mam olej Valvoline 5w30, ale widzę, że z jego poziomem do kolejnej (planowanej) wymiany czyli za ok 3000km byłby problem (zjada Valvoline?? Magicznie wyparował??) I stąd moje pytanie: czy zmienić olej na jakiś inny 5w30 czy pozostać przy Valvoline i po wymianie znacznie czesciej kontrolować stan oleju - lub przejść na np. 5w40 Valvoline. (Mam zaufanie do tej marki oleju po wcześniejszym moim VW Polo)
Silnik suchy, pracuje ładnie i równo - więc nie wiem skąd ubyło oleju poprzedniemu właścicielowi, chociaż nie znam jego specyfiki jazdy...
Jeśli miał bym zmieniać markę oleju to na jaką - cena nie ma znaczenia, zależy mi na jakości.

Dziękuję za wszelkie odpowiedzi. :)
Pozdrawiam!
#267731
Mettenoos pisze:
27 sie 2018, 10:49
5W40 z normą 502.00 będzie OK
Dokładnie tak :)
Mettenoos pisze:Szukaj oleju aby miał w karcie charakterystyki jak najniższą wartość NOACK
To też jest bdb rada, ale niestety w kartach danych technicznych Valvoline próżno szukać wartości odparowalności Noack.

Od siebie mogę polecić np. Amsoil European Car Formula 5w40 Classic ESP z Noackiem na poziomie 8,7%. Karta danych technicznych (pozycja EFM): https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g3395.pdf

1.6 MPI mieści 4,5l oleju.
#267837
Silnik mieści 5,5l oleju. Na jakiej lepkości i w jakiej specyfikacji obecnie go eksploatujesz? Odnotowujesz jakieś ubytki? Jeśli tak to jakie to są ilości na 1 tys. km?
#267838
CzarnePaliwo pisze:
31 sie 2018, 9:37
Silnik mieści 5,5l oleju. Na jakiej lepkości i w jakiej specyfikacji obecnie go eksploatujesz? Odnotowujesz jakieś ubytki? Jeśli tak to jakie to są ilości na 1 tys. km?
Nie ma pojęcia, dopiero co kupiłem samochód, a wczesniej zmieniany byl olej w aso i lany byl jakis castrol chyba...

Myślałem nad Penrite enviro+ 5w40, olej będę zmieniał co rok, a przebiegi roczne będą małe, bo to auto na weekend tylko, na codzień jeżdżę innym, więc pewnie poniżej 5tys km.
#267866
Dobrze będzie zalać silnik olejem w specyfikacji VW 502.00. Enviro+ 5w40 jest w tej specyfikacji, ale jest olejem o obniżonej popiołowości. Spełnia jednocześnie VW 505.01 i ACEA C3. Sugeruję wybrać klasycznego full-sapsa. Jeśli celujesz w Penrite to moim zdaniem lepiej w HPR 5w40 :oczko:
#267873
CzarnePaliwo pisze:
02 wrz 2018, 16:34
Dobrze będzie zalać silnik olejem w specyfikacji VW 502.00. Enviro+ 5w40 jest w tej specyfikacji, ale jest olejem o obniżonej popiołowości. Spełnia jednocześnie VW 505.01 i ACEA C3. Sugeruję wybrać klasycznego full-sapsa. Jeśli celujesz w Penrite to moim zdaniem lepiej w HPR 5w40 :oczko:
Dzięki wielkie, a z jakichś innych producentów coś polecisz?
#267903
Wymagane jest VW 502.00 lub VW 504.00. Wewnątrz tych specyfikacji znajdziemy oleje low-, mid- i full-saps. Nie widzę potrzeby stosowania oleju o obniżonej popiołowości w tej jednostce.
  • 1
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 152