#269143
jak wiadomo wartość "W" to lepkość /lepkość to nie gęstość a często jest z tym mylona/ w określonych temp. np. 20, 30, 40, 50. Niższa lepkość = mniejszy opór a co za tym idzie mniejsze straty mocy silnika, ale z kolei wyższa lepkość to lepsze zabezpieczenie silnika przed zużyciem. Dlatego lepszym kompromisem jest wartość "40". Poza tym wartosci "20", "30" to wartości mające mieć wpływ na spełnianie norm ekologicznych, ma wpływać na niższą emisję szkodliwych substancji. Zwróć uwagę że kiedyś nie stosowano normy 5W30, głównie było to 5W40 lub nawet 10W40 a silniki TDI jak i też inne wytrzymywały 2x wyższe przebiegi. Wybór należy do kierowcy, ja do TDI CR z DPF też zalewam 5W40
Obecnie w autach jest coraz więcej elementów proekologicznych i z recyklingu, np. oleje, płyny eksploatacyjne, zimne luty, lakiery wodne, okładziny cierne i wiele innych, dlatego auta sypią się wcześniej niż kiedyś
Żeby nie powtarzać zacytuję:
@soja
jak wiadomo wartość "W" to lepkość /lepkość to nie gęstość a często jest z tym mylona/ w określonych temp. np. 20, 30, 40, 50. Niższa lepkość = mniejszy opór a co za tym idzie mniejsze straty mocy silnika, ale z kolei wyższa lepkość to lepsze zabezpieczenie silnika przed zużyciem. Dlatego lepszym kompromisem jest wartość "40". Poza tym wartosci "20", "30" to wartości mające mieć wpływ na spełnianie norm ekologicznych, ma wpływać na niższą emisję szkodliwych substancji. Zwróć uwagę że kiedyś nie stosowano normy 5W30, głównie było to 5W40 lub nawet 10W40 a silniki TDI jak i też inne wytrzymywały 2x wyższe przebiegi. Wybór należy do kierowcy, ja do TDI CR z DPF też zalewam 5W40
Obecnie w autach jest coraz więcej elementów proekologicznych i z recyklingu, np. oleje, płyny eksploatacyjne, zimne luty, lakiery wodne, okładziny cierne i wiele innych, dlatego auta sypią się wcześniej niż kiedyś
Żeby nie powtarzać zacytuję:
CzarnePaliwo pisze: ↑22 sty 2018, 10:365w30 jest w ekologicznej specyfikacji VW 504.00/507.00. Przeznaczonej głównie dla interwałów LL oraz także silników diesla z DPF. To właśnie z uwagi na możliwość zastosowania w dieslach z DPF ten olej ma obniżoną popiołwość, a co za tym idzie niższą zawartość dodatków ZDDP, które mają bdb właściwości przeciwzatarciowe, ale negatywnie wpływają na DPF.