Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#264269
Witam,
Posiadam VW GOLF V (1K1) 1.6 102 KM z intslacja LPG STAG 300 Przebieg 156 000 km

Miałem robiony remont silnika.
Remont silnika: (Głowica: nowe prowadnice, regeneracja gniazd i zaworów, szlif głowicy, sprawdzenie szczelności; Blok: szlif bloku, nowe panewki, nowe sprzęgło) [Przewody zapłonowe - 155 zł, Termostat - 35 zł, Uszczelka podstawy filtra - 20 zł, Świece zapłonowe - 60 zł, Uszczelka głowicy - 100 zł, Pasek rozrządu - 50 zł, Sprzęgło - 350 zł, Pierścienie - 180 zł, Panewki główne - 120 zł, Panewki korbowe - 80 zł, Remont głowicy + szlif bloku - 400 zł, Transport części - 50 zł, Silicon - 10

Musze teraz wymienić olej i spraw przedstawia się tak że przed tym całym remontem kupiłem
https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/MoS2-Le ... -10W-40-/1
Mechanik mi mówił że mam na 5W-30 wymienic bo taki mi zalał tylko na rachunku sie pomylił.
Mam mozliwość wymiany tego oleju na jakiś inny Liqui Moly tylko nie wiem który?
Top Tec 4200 5W-30 170 zł na Allegro
Top Tec 4600 5W-30 jakieś 170 zł na Allegro
Longtime High Tech 5W-30 jakieś 170 zł na Allegro

Tylko przy zadnym nic nie pisze że dobry do LPG tak jak przy tym Top Tec 4100 5W-40

Mi sprzedawca proponuje wymienić na taki
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 30-5L.html

Pomożecie? Bedę bardzo wdzięczny.
#264270
bolinio3 pisze:
24 kwie 2018, 13:19

Mam mozliwość wymiany tego oleju na jakiś inny Liqui Moly tylko nie wiem który?
Top Tec 4200 5W-30 170 zł na Allegro
Top Tec 4600 5W-30 jakieś 170 zł na Allegro

nie ma potrzeby abyś stosował oleje C3 typu low-saps, lepszy wybór SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 lub Leichtlauf High Tech 5W-40
#264292
Rozumiem. Czyli nie pchać się w 5w30?

A ten co rekomendujesz mi Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 to będzie ok pod względem takim że jeżdżę na LPG?

Dodano po 4 godzinach 59 minutach 28 sekundach:
Ten mechanik co robił mi silnik mówi mi żebym zalał 5w30 albo 10w40 nie rozumiem go czemu 5w40 nie może być?
#264326
Witam. Prosiłbym bym o pomoc w sprawie rady czy przejść z półsyntetyka na syntetyk, otóż zakupem Jette a5 z 2006 roku z lpg motor 1.6 mpi 102 i poprzedni właściciel zalewal go 5w40 castrol do 190000yys przebiegu , teraz ma 192000 i zalal castrol 10w40, niestety nwm z jakich przyczyn ta przesiadka.. I teraz me pytanie czy opłaca mi się zalać syntetyk póki się jeszcze nie najeździl na pol?
#264331
Dojeździć do końca i przy następnej wymianie ponownie zalać 5w40, odpowiednim olejem do twojego silnika będzie olej z podwyższoną zawartością siarki, fosforu i popiołów, nie ma potrzeby abyś stosował oleje typu low saps, takim olejem będzie na przykład Synthiol High Tech 5W-40 lub - choć pewnie masz katalizator - nawet Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W-40. Kolega @CzarnePaliwo lub @Pro-choice na pewno też ma coś odpowiedniego dla twojego silnika

Im wyższe normy "ecoterrorystyczne" tym gorzej dla silników starszej generacji bez DPF czy nowoczesnych katalizatorów. Na przykład zmniejszona ilość dodatków jak fosfor znacznie skraca trwałość gładzi cylindrowych czy panewek. Gdyby wszystkie TDI BXE zalewane były olejem o wysokiej zawartości fosforów, siarki, popiołów i wymiany co 15 tys km a nie olejami low czy nawet mid saps to nie byłoby pewnie przypadków obracania panewek i wyłażenia korb bokami

sopelo pisze:
21 kwie 2018, 8:53


Ale ten golf jest z 2005 roku, to ECOTERRORYŚCI jeszcze tak nie żądzili, a też były zalewane 5W30.
w 2005 roku zaczęła się historia olejów niskopopiołowych gdy wprowadzono normę emisji spalin Euro4
  • 1
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 152