Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#289987
Aso właśnie zaleca 0w-30 z normą 507.00 bez DPF.

Zastanawiam sie własnie nad zmianą, czy jest sens zmieniać ten olej obecny, Niekoniecznie moze na ten z aso ,ale czy jest cos jeszcze lepszego. Niestety kazdy z warsztatów poleca co innego.

Obecna norma oleju 502 00 /505 00. Motul Sae 5w40 , Acea a3/b4, 100 % syntetyczny
#289988
Masz zły olej. Do PD bez DPF jest 505.01.

Sprzedawcy polecają to, co im najlepiej jest sprzedać. ASO poleca nowe i ekologiczne. Wszyscy równo w dupie mają ciebie i silnik w twoim aucie. Jak chcesz dobry olej to poświęć trochę czasu i przeglądnij pierwsze 10 i ostatnie 10 stron tego wątku.
Jeśli coś będzie niezrozumiałe lub będą jakieś wątpliwości to dopytasz.
#289992
jihaad pisze:
20 gru 2022, 15:16
Masz zły olej. Do PD bez DPF jest 505.01.

Sprzedawcy polecają to, co im najlepiej jest sprzedać. ASO poleca nowe i ekologiczne. Wszyscy równo w dupie mają ciebie i silnik w twoim aucie. Jak chcesz dobry olej to poświęć trochę czasu i przeglądnij pierwsze 10 i ostatnie 10 stron tego wątku.
Jeśli coś będzie niezrozumiałe lub będą jakieś wątpliwości to dopytasz.

Ok
Norma sie zgadza , mid-saps 5w40,
Czy będzie dobry?



Obrazek
#289993
Też leję tego Specifica, czasem 5w40 505.01 od Totala. Grunt to utrzymywać odpowiedni poziom i nie zwlekać z wymianami.
Miasto maksymalnie 10kkm, trasa do 15 kkm i tyle. Nawet z Lotosa pewnie będzie dobry.

Jak używałeś do tej pory Motula i pasuje ci ta półka cenowa to jak najbardziej możesz brać Specifica. Zapewne są oleje lepsze i gorsze, droższe i tańsze, ale nie odważę się polecać, a tym bardziej szeregować, który lepszy, który najlepszy.
#289994
Cenowo nigdy nie patrzę na auto, nie oszczędzam na olejach, auto pokonuje dość duże trasy i nie chce zadnych niespodzianek wiec leje coś z górnej pułki zawsze. Auto zawsze sie odwdzięczy na trasie.

A jesli chodzi o rodzaje to jest ich taka ilość ze człowiek głupieje, pytałem tez warsztaty niektóre no to polecają kazdy warsztat inny olej. A hurtownie to polecją tylko te co nie sa wyprzedane i mają ich dużo na stanie :sad:

Czy jest potrzeba płukać silnik podczas zmiany olejowej ?
Przy wyborze oleju to główną rolę gra norma?
I jak najlepiej zakupić taki olej ? Internet chyba odpada. ?
#289996
W przypadku PD norma jest ważna, ale w dieslu mercedesa na CR też kupuję wg normy, choć pewnie każdy olej byłby dla niego dobry. Jak norma się zgadza to staram sie brać mid saps (bo full saps to już chyba nie do kupienia). No i na końcu klasa lepkości - do CR biorę 0w40, ale nie ma takiego z normą 505.01, wiec 5w40.

Tak jak piszesz, olejów jest cała masa, określa je sporo parametrów, które ciężko ze sobą porównywać. Dodatkowo parametry dotyczą oleju świeżego, ale te się w eksploatacji degradują. Jedne szybciej, inne wolniej. Lepszy na papierze, świeżo zalany, może być lepszy przez 3-5 tysięcy, a potem nagle parametry polecą. To jest nie do sprawdzenia, nie do porównania i najlepiej nie do zajmowania się dla zwykłego użytkownika samochodu. Kupujmy oleje z aprobata producenta, dobrych marek, najlepiej nieekologiczne (o ile nie mamy DPF), bo te będą lepiej chroniły silnik, pilnujmy poziomu i interwałów wymian i tyle.
  • 1
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152