Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#240051
cha pisze:
Mettenoos pisze:@cha masz BXE a co za tym idzie żadnego logicznego powodu do lania 5W30 bo nie masz DPF
Taki olej zalała fabryka i na taki wymieniało aso.
Czyli 5W30 tylko jak ma się dpf?
fabryka zalewa taki ponieważ na dzień dobry producent określił interwał serwisowy na long life /czyli wg wskazań komputera jednakże nie później niż co 2 lata/ więc jeśli nie stosujesz LL i nie masz DPF stosuj 5W40. Ja mam DPF, wymiana co 15kkm i również stosuję 5W40 C3, oczywiście producent również określił u mnie olej 5W30 a komputer zaraz po wymianie wskazuje, iż następna wymiana oleju za .... 33000km :wall: domyślasz się że nie stosuję się ani do zaleceń producenta ani tym bardziej do wskazań komputera pokładowego,
#240054
michalek80 pisze:Zbliża mi się wymiana oleju i czytając to wszystko zacząłem się zastanawiać na 5W40 bo każdy pisze ze jest lepszy... olej który mam zalany to Motul 8100 X-Clean i wymieniam go co 12 tys. Silnik to BLS z DPF i wirusem na 143KM. Warto zmienić?

jesli już ma być Motul to ja bym lał 8100 X-Clean C3 5W40, posiada ACEA C3 i 505.01
W 100% syntetyczny olej silnikowy (Mid-SAPS) specjalnie opracowany aby spełnić wymagania filtrów cząstek stałych (DPF) oraz katalizatorów trójfunkcyjnych (TWC). Do pojazdów wyposażonych w silniki Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz do silników benzynowych spełniających wymagania EURO IV oraz EURO V wymagających oleju klasy ACEA C3 o wysokiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS. Przystosowany do przedłużonych przebiegów międzywymianowych.

Spełnia wymagania:
ACEA C3
• API SM/CF
• BMW Long Life-04
• MB-Approval 229.51
• Ford WSS M2C 917A
• GM-OPEL dexos2™(zastępuje GM-LL-A-025 & B-025) n° GB2A0107011
• Porsche A40
• Renault RN0700 nr licencji RN0700-08-018
• Renault RN0710 nr licencji RN0710-08-012
• VW 502 00 – 505 00 – 505 01
• poziom jakościI FIAT 9.55535-S2
• zalecenia Hyundai / Kia, Honda, Mitsubishi, Nissan, Suzuki, SSANGYONG
#240098
zumi pisze:Mam do Was pytanie czy któryś z proponowanych przez Was olejów 5W40 ma odporność zrywania filmu olejowego powyżej 120 stopni? bo 120 stopni ma przeważnie każdy olej a szukam takiego który będzie miał tą wartość większą.
Nie podaje się takich wartości w kartach danych technicznych, bo to nie jest proste do uogólnienia. Osiągasz takie temperatury oleju? Przy silniku zasilanym PD najlepsze co można zrobić dla redukcji temp. od strony olejowej to wlać 5w40 VW 505.01 o możliwie wysokim indeksie lepkości i wzbogacić go dwusiarczkiem wolframu z Archoil AR9200:
https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/dodat ... 100ml.html

Redukcja tarcia będzie sprzyjać obniżeniu temp. pod obciążeniem.

Oleje PAO estrowe są wytrzymalsze na wysokie temp., ale mają dużą zawartość popiołów, która nie jest mile widziana w silnikach z pompowtryskiwaczami.
#240103
Będę wymieniał olej w Golfie Plus 1.9TDI BXE z 2006 roku, i nie jestem pewien czy jest DPF czy nie, jedni piszą, że silniki BXE wcale nie miały montowanych DPF inni, że miały...
Na naklejce w bagażniku, mam napis OG (naklejka jest słabo widoczna) , ale niestety nie cała naklejka jest czytelna i nie wiem czy może nie ma tam 7GG, można to jeszcze jakoś sprawdzić?

Jeżeli nie mam DPF to widzę, że polecacie lać 5w40, czy w moim przypadku też lać taki olej? Teraz był zalany 5W30, przebieg 145tys.
#240104
mati_speed pisze: nie jestem pewien czy jest DPF czy nie, jedni piszą, że silniki BXE wcale nie miały montowanych DPF inni, że miały...
BXE nigdy fabrycznie nie miały DPF

Dodano po 2 minutach 24 sekundach:
mati_speed pisze:
Na naklejce w bagażniku, mam napis OG (naklejka jest słabo widoczna) , ale niestety nie cała naklejka jest czytelna i nie wiem czy może nie ma tam 7GG, można to jeszcze jakoś sprawdzić?
na 100% masz 0GG
PRCode: 0GG = Emission standard EU4
PRCode: 7GG = Emission standard EU4 DPF
PRCode: 7GN = Emission standard EU4 DPF preparation
Dodano po 54 sekundach:
mati_speed pisze:

Jeżeli nie mam DPF to widzę, że polecacie lać 5w40, czy w moim przypadku też lać taki olej? Teraz był zalany 5W30, przebieg 145tys.
odpowiedź masz w kilku lub kilkunastu wcześniejszych postach

Dodano po 2 minutach 51 sekundach:
CzarnePaliwo pisze: Osiągasz takie temperatury oleju? Przy silniku zasilanym PD...
żeby 120 st. osiągnąc trzeba być chyba "wariatem drogowym" :D ja jeżdżąc spokojnie czyli 90-100km/h osiągałem 86-88 stopni, powyżej 92-94 st. naprawdę musiałem się trochę postarać aby w swoim BLS tyle osiągnąć a gdzie tu 120st.
#240140
CzarnePaliwo pisze:
zumi pisze:Mam do Was pytanie czy któryś z proponowanych przez Was olejów 5W40 ma odporność zrywania filmu olejowego powyżej 120 stopni? bo 120 stopni ma przeważnie każdy olej a szukam takiego który będzie miał tą wartość większą.
Nie podaje się takich wartości w kartach danych technicznych, bo to nie jest proste do uogólnienia. Osiągasz takie temperatury oleju? Przy silniku zasilanym PD najlepsze co można zrobić dla redukcji temp. od strony olejowej to wlać 5w40 VW 505.01 o możliwie wysokim indeksie lepkości i wzbogacić go dwusiarczkiem wolframu z Archoil AR9200:
https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/dodat ... 100ml.html

Redukcja tarcia będzie sprzyjać obniżeniu temp. pod obciążeniem.

Oleje PAO estrowe są wytrzymalsze na wysokie temp., ale mają dużą zawartość popiołów, która nie jest mile widziana w silnikach z pompowtryskiwaczami.

Akurat chce kupić również olej do drugiego mojego Golfa Cabrio z silnikiem 1.9TDI (na pompie rotacyjnej) tam mam wymienione wtryski na "mocniejsze" i zrobionego chipa... zdarzyło się mi już zagrzać olej do 105 stopni jak dobrze pamietam. Ale jeśli mówisz ze takie dodatek wystarczy to chyba się skuszę choć chyba przemawia za mną bardziej ceramizer gdyż wystarcza na troche dłużej i stosunek użycia do ceny przy ceramizerze jest mniejszy
#240142
zumi pisze:choć chyba przemawia za mną bardziej ceramizer gdyż wystarcza na troche dłużej i stosunek użycia do ceny przy ceramizerze jest mniejszy
To zależy jakie przebiegi roczne się robi i co masz na myśli pisząc ceramizer.
#240159
michalek80 pisze:Zbliża mi się wymiana oleju i czytając to wszystko zacząłem się zastanawiać na 5W40 bo każdy pisze ze jest lepszy... olej który mam zalany to Motul 8100 X-Clean i wymieniam go co 12 tys. Silnik to BLS z DPF i wirusem na 143KM. Warto zmienić?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Też go lałem, teraz mam Specola + Archoil 9100 taniej wyszło i według mnie lepszy ten mix od Motula. A że lubię eksperymentować kolejny zaleję Penrite z AR9100. Zobaczymy jak się będzie miał w stosunku do Amsoila który totalnie nie zrobił na mnie wrażenia.
#240393
@Waldek123, masz zalany zły olej. Castrol Magnatec 5w40 mimo, że spełnia VW 502.00 to ma do pary normę C3, która powoduje obniżenie popiołów. Tutaj link żeby nie być gołosłownym http://www.castrol.com/pl_pl/poland/car ... natec.html

Zainteresuj się olejem 5w40 z VW 502.00, ale takim, który nie ma normy C3. Mile widziany niski Noack (odparowalność), który wpływa na ew. ubytki oleju.

Podsyłam dwa przykładowe oleje z mojej oferty:
- Penrite HPR 5w40 https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/glown ... 40-5l.html (Noack 8,6%)
- Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/glown ... 40-5l.html (Noack 7%)
  • 1
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 152