Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  25 cze 2013, 9:03
 pomorskie
#101099
mistasz pisze:A Ty masz DPF-a czy nie?
Jeżeli nie masz DPF to jest OK, ma aktualna normę VW 505.01
widać w profilu BKC więc nie ma DPF
mistasz pisze: to Liqui moly top-tec 4200 to uznana marka i chyba najlepszy olej od nich do naszych VW.
Sam się nad nim zastanawiam czy nie wlać a Ty chcesz zmienić :)
mój BLS był od początku zalewany LM top tec 4200, niemniej jednak nie jest to 100% olej syntetyczny dlatego zastanawiam się wrócić do Totala którego zalewałem w Mk5
By lukas1305 -  25 cze 2013, 16:05
 śląskie
#101128
mettenos pisze:
mój BLS był od początku zalewany LM top tec 4200, niemniej jednak nie jest to 100% olej syntetyczny dlatego zastanawiam się wrócić do Totala którego zalewałem w Mk5

Jeździłeś na LM top tec 4200 5w30 piszesz ,że nie jest to syntetyk,wiec jaki.........a tak wogóle to działo Ci sie coś z autem ,że zmieniłeś na totala?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  25 cze 2013, 20:12
 pomorskie
#101143
lukas1305 pisze:
Jeździłeś na LM top tec 4200 5w30 piszesz ,że nie jest to syntetyk,wiec jaki.........
tzw. hydrocrack czyli przetworzony olej mineralny
Hydrosyntetyczny (w Technologii Syntetycznej, Synthetic Technology, HC synthese, Hydro Crack)
Oleje hydrosyntetyczne są produkowane z Ropy Naftowej. Są to wysoko przetworzone oleje mineralne. Pod względem budowy molekularnej oraz właściwości fizykochemicznych mają naśladować oleje syntetyczne. Taki olej może mieć właściwości co najwyżej zbliżone do olejów syntetycznych uzyskiwanych z gazu ziemnego na drodze syntezy chemicznej. Nazwy takich olejów są zazwyczaj konstruowane w taki sposób by nawiązywać do olejów syntetycznych co niekiedy wprowadza w błąd klienta, który jest przekonany, że nabył prawdziwy olej syntetyczny.

a tak wogóle to działo Ci sie coś z autem ,że zmieniłeś na totala?
lejąc LOTOS można nie zauważyć niczego :D ale tu chodzi o efekty długoterminowe a nie "nasłuchiwanie" czy coś się dzieje

kontynuując - tak po prostu sobie myślę nad powrotem do Totala choć z drugiej strony czy on jest 100% olejem syntetycznym a także jak LM tylko hydrocrackiem, cholera ich wie
By Slawek -  27 cze 2013, 19:21
 spoza Polski
#101282
no właśnie dlatego o tym napisałem. po wymianie łańcucha z napinaczem ( tylko tych podzespołów), spalanie spadło do zera. wcześniej przy prędkościach 160- 200 na autostradzie nie ujechałem nawet 600 km gdy zaświecała się kontrolka. teraz zrobiłem już jakieś 7 tys. (tylko na trasie), na tym samym oleju co przed wymianą i nic. pełny stan.
By mistasz -  27 cze 2013, 21:07
 opolskie
#101295
Też ostatnio szukałem full syntetyka do mojego. Nic mi jakoś nie przypasowało z mających aprobatę VW :( .
Owszem są, ale można znaleźć lepsze oleje ale z deklaracją producenta o spełnieniu normy VW 505.01 czy też 507.00.
I żeby od czegoś zacząć to zamówiłem AMSOIL EUROPEAN CAR FORMULA 5W40 AFL (deklaracja 505.01).
Zbiera bardzo dobre opinie, parametry też w miarę mi odpowiadają, a czy u mnie się sprawdzi to zobaczymy :)
Awatar użytkownika
By grejf -  28 cze 2013, 13:04
 mazowieckie
#101322
mistasz pisze:Też ostatnio szukałem full syntetyka do mojego. Nic mi jakoś nie przypasowało z mających aprobatę VW :( .
Owszem są, ale można znaleźć lepsze oleje ale z deklaracją producenta o spełnieniu normy VW 505.01 czy też 507.00.
I żeby od czegoś zacząć to zamówiłem AMSOIL EUROPEAN CAR FORMULA 5W40 AFL (deklaracja 505.01).
Zbiera bardzo dobre opinie, parametry też w miarę mi odpowiadają, a czy u mnie się sprawdzi to zobaczymy :)
AMSOil USA.leje do toyoty 0w20, b.dobre oleje, cena nie mała.
jeżeli ktoś chce dobry olej na PDki full syntetyk to polecam millers xf longlife 5w40, jest lepszy od wszystkich hydrocracków które zasadniczo szybko spływają po pompkach. Mam spore doświadczenie olejowe zacząłem testy od 2005r na 2.5TDi AKE i nieszczęsnych wałkach/hydraulice :D
wałki wymieniałem po helmucie przy 140kkm po castrolu, dałem do regeneracji - obróbki azotowej motor przechodził dwa stejdźe z seryjnym ABT. Więc przy remapach i przed był hamowany z 4 razy na różnych olejech. Największą moc bez zmiany mapy ustanowiłem na rolkach po millersie xf LL + NANO ENGINE PROTECT & SEAL 375ml (a ten nano dodatek leje zawsze do każdego). Allroad ma obecnie 300kkm i wałki są bez wżer nowy właściciel audi, klubowicz też to stosuje od 2 lat nano i co max 13kkm lecz leje valvoline, motul różnie. Więc jeżeli wałki, szklanki przelatały 160kkm bez uszczerbku w tak newralgicznym samochodzie to jest to argument mocny.
Termika w 1.9pd też nie jest sprzyjająca na wałek i gniazda nie zależnie od kodu (nie pisze już o panewkch w BXE) jeżeli jest jeszcze mod to już w ogóle polecam nie oszczędzać na olejach, lub dodatku do niego... Ja wiem że zaraz ktoś napisze a ja to leje najtanszy tylko czesto wymieniam i jest ok, ok to niech sobie zdejmie dekielek i niech zmierzy owy wałek [krzywki] i popatrzy na szklanki bez rozbierania silnika.

millers xf LL: Olej ten to kluczowa zmiana w gamie Millers Oils, gdyż zastępuje jednocześnie aż 3 produkty
- XFS 5w40, XFD 5w40, XFE-PD 5w40.


Oznacza to, że jest to w pełni syntetyczny olej (ACEA C3), 505.01, który można stosować z popularnymi pompowtryskiwaczami.
ACEA C3-10, A3/B4-04
API SN/CF
MB 229.31, 229.51, VW 502.00, 505.00, 505.01, Ford M2C917-A , BMW Longlife 04, Porsche A40, GM dexos 2, Renault RN 0700 & 0710.

SAE klasa lepkości: 5W40
Ciężar właściwy przy 15 C 0,848
Lepkość kinematyczna przy 100 C 13,9 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C 82,6 cSt
Indeks lepkości 173
Temperatura krzepnięcia -36 C
Temperatura zapłonu >200 C
Lepkość niskotemperaturowa przy -30 C 6,600 cP max



pozdr.
By mistasz -  28 cze 2013, 13:59
 opolskie
#101331
Wierzę że jest mocarny ten olej i sam się na niego napalałem. Nie wybrałem go bo ja olej zmieniam raz w roku, a na zimę Amsoil lepszy. Nie mam doświadczenia z olejami, ale po przeczytaniu masy postów i porad zdecydowałem się na Amsoila.
A dlaczego wybrałem Amsoila?:Full syntetyk / Lepkość CCS -30°C = 5314 / Temperatura płynięcia = -43 / NOACK = 7,4 / TBN = 8 /Lepkość HTHS = 3,8. W moim mniemaniu postawiłem na "pewniaka" :wink:
Wolałem coś 5W30 ale nie wszystko można mieć w jednym :lol:
Awatar użytkownika
By grejf -  28 cze 2013, 17:02
 mazowieckie
#101341
mettenos pisze:
grejf pisze: jeżeli ktoś chce dobry olej na PDki full syntetyk to polecam millers xf longlife 5w40,

ale bez DPF
Do użytku w silnikach benzynowych i Diesel, także tych spełniających normy czystości spalin Euro IV i V, wyposażonych, lub nie w filtry cząstek stałych. Do użytku także w silnikach z pompowtryskiwaczami (PD) w samochodach VW/Audi/Skoda/Seat.
:wink:
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 152