mistasz pisze:Też ostatnio szukałem full syntetyka do mojego. Nic mi jakoś nie przypasowało z mających aprobatę VW
.
Owszem są, ale można znaleźć lepsze oleje ale z deklaracją producenta o spełnieniu normy VW 505.01 czy też 507.00.
I żeby od czegoś zacząć to zamówiłem AMSOIL EUROPEAN CAR FORMULA 5W40 AFL (deklaracja 505.01).
Zbiera bardzo dobre opinie, parametry też w miarę mi odpowiadają, a czy u mnie się sprawdzi to zobaczymy
AMSOil USA.leje do toyoty 0w20, b.dobre oleje, cena nie mała.
jeżeli ktoś chce dobry olej na PDki full syntetyk to polecam
millers xf longlife 5w40, jest lepszy od wszystkich hydrocracków które zasadniczo szybko spływają po pompkach. Mam spore doświadczenie olejowe zacząłem testy od 2005r na 2.5TDi AKE i nieszczęsnych wałkach/hydraulice
wałki wymieniałem po helmucie przy 140kkm po castrolu, dałem do regeneracji - obróbki azotowej motor przechodził dwa stejdźe z seryjnym ABT. Więc przy remapach i przed był hamowany z 4 razy na różnych olejech. Największą moc bez zmiany mapy ustanowiłem na rolkach po millersie xf LL + NANO ENGINE PROTECT & SEAL 375ml (a ten nano dodatek leje zawsze do każdego). Allroad ma obecnie 300kkm i wałki są bez wżer nowy właściciel audi, klubowicz też to stosuje od 2 lat nano i co max 13kkm lecz leje valvoline, motul różnie. Więc jeżeli wałki, szklanki przelatały 160kkm bez uszczerbku w tak newralgicznym samochodzie to jest to argument mocny.
Termika w 1.9pd też nie jest sprzyjająca na wałek i gniazda nie zależnie od kodu (nie pisze już o panewkch w BXE) jeżeli jest jeszcze mod to już w ogóle polecam nie oszczędzać na olejach, lub dodatku do niego... Ja wiem że zaraz ktoś napisze a ja to leje najtanszy tylko czesto wymieniam i jest ok, ok to niech sobie zdejmie dekielek i niech zmierzy owy wałek [krzywki] i popatrzy na szklanki bez rozbierania silnika.
millers xf LL:
Olej ten to kluczowa zmiana w gamie Millers Oils, gdyż zastępuje jednocześnie aż 3 produkty
- XFS 5w40, XFD 5w40, XFE-PD 5w40.
Oznacza to, że jest to w pełni syntetyczny olej (ACEA C3), 505.01, który można stosować z popularnymi pompowtryskiwaczami.
ACEA C3-10, A3/B4-04
API SN/CF
MB 229.31, 229.51, VW 502.00, 505.00, 505.01, Ford M2C917-A , BMW Longlife 04, Porsche A40, GM dexos 2, Renault RN 0700 & 0710.
SAE klasa lepkości: 5W40
Ciężar właściwy przy 15 C 0,848
Lepkość kinematyczna przy 100 C 13,9 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C 82,6 cSt
Indeks lepkości 173
Temperatura krzepnięcia -36 C
Temperatura zapłonu >200 C
Lepkość niskotemperaturowa przy -30 C 6,600 cP max
pozdr.