Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#286323
wojtek-e30 pisze:
05 cze 2021, 17:52
Golf4ever:) pisze:
04 cze 2021, 21:13


W tym miesiącu robiłem wymianę oleju. I kupiłem w ASO VW Wrocław Olej oryginalny: a dokładnie: VW Special D 5w40 505.01 do Diesla bez DPF. Cena za 5L? 120-130 zł.
OFICJALNIE od 2020 Volkswagen produkuje swoje oleje oryginalne ze współpraca firmy SHELL!!!
Jesteś pewny tej ceny ? Ja jak ostatnio kupowałem olej w ASO to płaciłem jakoś około 100zł za litr, a było to parę lat temu.
A proszę Cię bardzo :threaten: :naughty: :

https://allegro.pl/oferta/oryginal-olej ... 9990330188

Miałbym jeszcze fakturę to bym Ci wrzucił.
Cena teraz to 125 zł za 5L w ASO Wrocław’skim ;) olej SILNIKOWY w technologii GTL na bazie SHELL’a. Na bance wytłoczona data 2020 z października, także stosunkowo świeży, długo nie leżał.
Nie wiem, co ty za olej kupowałeś w ASO za 100 zł i to za LITR?! :sleepy: :eek:
Może 100 zł za litr, ale to olej do Skrzyni biegów?
W tym przypadku to bym się zgodził. Ja za litr oryginalnego oleju do skrzyni biegów płaciłem jakoś 100-120 zł, a kupiłem w ASO 2L. :super:
#286337
@Golf4ever:) Wiesz, na allegro to można i rzepakowy kupić w każdej bańce. :)


A tak na poważnie masz kartę charakterystyki tego oleju? Zastanawiam się czy jest on coś wart poza tym, że jest opatrzony logo VW. Znając zamiłowanie księgowych w szeroko pojętej motoryzacji do cięcia kosztów to mam spore wątpliwości co do jego jakości, tym bardziej że to olej mineralny a ja takiego bym nie łał. Stawiam krzynkę :cool: że jest wiele olejów z zdecydowanie lepszymi parametrami a lać tylko taki bo ma logo VW to marny pomysł.

Dodano po 6 minutach 59 sekundach:
W zeszłym roku Tiguanem byłem w ASO ze swoim olejem i filtrami bo Plichta chciał msakryczną kwotę za serwis olejowo filtrowy, olej jakieś 80 zł za litr o ile dobrze pamiętam z tymże 507.00 5W30 ACEA C3 więc w 125 zł za 5 litrów ciężko uwierzyć choć jak jest już napisane to minerał więc i cena adekwatna do jakości, w sklepach cena około 100 zł za 5 litrów. Można i tak

Dodano po 22 minutach 10 sekundach:
wojtek-e30 pisze:
05 cze 2021, 17:52

Jesteś pewny tej ceny ? Ja jak ostatnio kupowałem olej w ASO to płaciłem jakoś około 100zł za litr, a było to parę lat temu.
@wojtek-e30 nie mów mi że lejesz ten olej do swojego auta? :no:
#286338
Mettenoos pisze:
06 cze 2021, 10:49
A tak na poważnie masz kartę charakterystyki tego oleju?

Nawet jeśli znamy charakterystykę danego oleju, to tylko tego, który jest w bańce. Nikt nie zna parametrów po 5 czy 10 tysiącach. Teoretycznie lepszy, może się szybciej zdegradować. Szkoda życia na te rozkminy. Auta coraz starsze, lać niedrogie oleje Motula, Totala czy podobne z aprobatą np. 505.01, pilnować poziomu, zmieniać co 10 kkm i jeździć na wycieczki, a nie szukać sobie problemów.
#286339
jihaad pisze:Nawet jeśli znamy charakterystykę danego oleju, to tylko tego, który jest w bańce. Nikt nie zna parametrów po 5 czy 10 tysiącach.
To jest oczywiste ale dobrze wiedzieć od czego startujemy, poza tym lepsze oleje z uwagi na dodatki myjące, antykorozyjne, antyutleniacze itp... jednak powinny dłużej zapewnić lepszą ochronę silnika. Tak z tym laniem byle czego do starego mk5 mam spore wątpliwości. Ten silnik mimo wszystko potrzebuje oleju o dobrej jakości, lepszej niż choćby TDI CR (pomijam kwestie DPF)

Dodano po 2 minutach 47 sekundach:
jihaad pisze:
06 cze 2021, 11:15
lać niedrogie oleje Motula, Totala czy podobne z aprobatą np. 505.01,
Dokładnie :ok:
Zastanawiam się po co wypuścili taką ekonomiczną wersję oleju za stówkę, marketing? Przyciągnąć potencjalnego klienta z starszymi VW bo przecież do nowszych aut się nie nadaje. Tak sobie myślę że podobny olej innych producentów pewnie kosztuje 50-60 zł za 5 litrów
#286340
No ale ja nie pisałem, żeby lać byle co. Jednak pomysły z olejami za 300 zł są wg mnie grubo przesadzone.
Olejów VW też bym nie skreślał, choć z reguły nie są tanie, a w środku nie wiadomo co. Tzn. na pewno nie szajs, ale czy warto?

Ja sie ograniczam do Totala i Motula, czasem Valvo, w golfie inspekcja olejowa ustawiona na 10 kkm / rok i tyle. Bańka 100-130 zł.
#286349
Mettenoos pisze:
06 cze 2021, 11:11
@Golf4ever:) Wiesz, na allegro to można i rzepakowy kupić w każdej bańce. :)

Dodano po 22 minutach 10 sekundach:
wojtek-e30 pisze:
05 cze 2021, 17:52

Jesteś pewny tej ceny ? Ja jak ostatnio kupowałem olej w ASO to płaciłem jakoś około 100zł za litr, a było to parę lat temu.
@wojtek-e30 nie mów mi że lejesz ten olej do swojego auta? :no:
Do swego nie, mam lepszy :)
Kupowałem do służbowego auta, teraz litr jak patrzę kosztuje 130zł
#286351
Mettenoos pisze:
06 cze 2021, 11:11
@Golf4ever:) Wiesz, na allegro to można i rzepakowy kupić w każdej bańce. :)


A tak na poważnie masz kartę charakterystyki tego oleju? Zastanawiam się czy jest on coś wart poza tym, że jest opatrzony logo VW. Znając zamiłowanie księgowych w szeroko pojętej motoryzacji do cięcia kosztów to mam spore wątpliwości co do jego jakości, tym bardziej że to olej mineralny a ja takiego bym nie łał. Stawiam krzynkę :cool: że jest wiele olejów z zdecydowanie lepszymi parametrami a lać tylko taki bo ma logo VW to marny pomysł.

Akurat... Ten link który podałem z allegro do tego oleju, to jest rzetelne źródło, ponieważ jest to oficjalna strona Aso VW Wrocław. Wiem, bo zamawiałem już nie jedna rzecz od nich i faktury na każdą rzecz są jak z Aso. Nawet pracownik z tego aso po zamówieniu kontaktował się do mnie telefonicznie, że dziękuję za zakup z allegro części i poleca się, że w przypadku braku jakiejś części, to mogę do niego dzwonić na numer służbowy odnośnie części i jakby co to zapraszał tam do Wrocka by odwiedzić ich osobiście bo myślał, że akurat tam mieszkam.


Ogólnie to.... Mettenoos jak ja uwielbiam czytać te twoje dociekliwości nt. Olejów :) naprawdę ;) :yes2:
O ile mi wiadomo, to olej HC - Hydrocrak (jakieś 90-95% olejów na rynku) jest to też olej mineralny, ale poddany procesie "Hydrocrakingu", czyli tam modyfikowany i jest bardzo zbliżony właściwościami do "pełnego" syntetyka. Choć w rzeczywistości nim nie jest. Nie mylę się? :)
Tak samo jest z bazą GTL. Piszę, że baza mineralna, ale jest też poddawana procesie Hydrocrakingu.

Karta charakteryski do oleju: VW Special D 5w-40: Proszę bardzo... : :cool: :thank_you:
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 3SRJAD3brE

Jest odrazu do pobrania w pliku PDF z powyższego linku.
Bodajże już na pierwszej stronie widnieje dostawca Bazy olejowej, jest tam SHELL ;)
Za dużo w charakterystyce nie ma podanych danych, ale mniej więcej:
Temperatura płynięcia: - 51°c
Temperatura Zapłonu: 226°c
Barwa oleju: bursztynowa:

Oraz taki informacyjny stronka nt. Tych olejów:
https://olejsilnikowyvw.pl/


Ogólnie, raz ktoś tu powiedział:
Do TDI byle co wlejesz to się jeździ, byle miało odpowiednią normę jaka zazwyczaj jest: 505.01 lub ta wyższa do DPF'a. Ważna tylko wymiana takich oleji do 10 tysięcy.
Nawet bardzo zachwalany Liqui Moly 5w40 czy 5w30. Ludzie twierdzą, że do 7-8 tys bajka, a później traci właściwości i według nich silnik głośniejszy.
#286356
Golf4ever:) pisze:Ogólnie to.... Mettenoos jak ja uwielbiam czytać te twoje dociekliwości nt. Olejów naprawdę
Węszę tutaj nutę zgryźliwości :P ale dziękuję :super:

Mam zawsze wątpliwości co do rzeczywistej jakości olejów za stówkę w pięciu litrach ale każdy leje co uważa za słuszne. Możliwe że gdybym dziś jeszcze jeździł mk5 - a miałby teraz 17 lat to również lałbym taki olej, nie wykluczam tego ale w autach 2-3 letnich nie jest mi po drodze z takim olejem. Cena + logo VW są rzeczywiście zachęcające.

Dodano po 3 minutach 19 sekundach:
Golf4ever:) pisze:Akurat... Ten link który podałem z allegro do tego oleju, to jest rzetelne źródło, ponieważ jest to oficjalna strona Aso VW Wrocław
Wiem że to oficjalna strona, to był żart
#286365
Help! Halo!!!!!??? :wall: :wall: :wall: :cry:
Problem jest panowie! :oops: :oops: :unsure: :unsure:
Żona ostatnio była (powiedzmy) zmuszona oddać za mnie autko do mechanika na wymianę oleju. Gdyż ja akurat byłem w pracy, ale to mniejsza.
Miałem w aucie dwie 5L banki olejów.
Jeden MOTUL Specyfic, który chciałem by mi wlali oraz druga bańka olej 5w40 ale mineralny którego miałem zamiar koledze dać. Mi się ona na nic by nie przydała, a jemu tak.
Gdy żona postawiła auto mechanikowi, ten pytał, ze są dwie banki i które ma zalać. Żona jako iż nie zna się w tym temacie powiedziała, żeby wlał tego co jest minerałem (bo pewnie o ten mi chodziło) No i wlali.
Dzis tak patrzę w bagażniku i Motulek sobie leży. Wiec ja do żonki, czemu Motul tu. Ona, ze No przecież chyba o tym oleju mówiłeś by ci wlali. Nie przeciągając wyszła mała pomyłka i niewiedza żony i reasumując wlali mi tego mineralna :-/ :O
Było przejechane na tym oleju jakieś 4-5 dni tylko. A tak to zawsze był zalewany syntetykiem.
Poniekąd jestem zmuszony jeździć na tym oleju aż do co najmniej poniedziałku! :(
Czy mogę bez żadnych konsekwencji umówić się (już osobiście) na poprawna wymianę oleju? Żeby wyjebal* jego mineralna i zalali ponownie poprawnym - syntetykiem bez obaw o silnik?
Wszystkie filtry pozostałe wymienione, wiec jedynie wymiana oleju + filtr oleju.
Będę bardzo niezmiernie wdzięczy za pomoc!
#286366
Ja z kolei dziś sam sobie wymieniłem olej poprzez wyssanie go z otworu na bagnet. I poszło bardzo sprawnie. Następnie z obudowy filtra również go wyssałem aż do chłodniczki oleju. trochę tego oleju tam siedziało i przy spuszczaniu oleju przez korek ten olej stamtąd na pewno nie zleci. Zalałem olejem MOTUL 8100 X-CLEAN 5W40 - myślę, że to będzie dobry wybór. Niestety muszę stwierdzić, że ten wkład filtra oleju to o kant dupy rozpić z tymi "zatrzaskami" aby filtr wskoczył na nakrętkę. Trzeba to z wyczuciem włożyć, bo inaczej te języczki można sobie połamać.

Wszystko dokładnie podczas tej operacji sobie wyczyściłem i nawet nikomu wcześniej przede mną nie chciało się usunąć syfu spod korka oleju - między nakrętką a uszczelką - jakieś dziwne zanieczyszczenia tam siedziały, tak samo jak między gwintem tej nakrętki od obudowy filtra. Tak to jest, jak sobie samemu nie zrobisz i nie dopilnujesz to nikt takiej uwagi nie przyłoży. Oleju weszło nieco ponad 4 litry patrząc na podziałkę na bańce. Jutro się biorę za filtr paliwa, bo nie miałem dziś pod ręką czystej ropy do zalania obudowy. Jakieś uwagi są co do wymiany filtra paliwa?
#286369
vampir31 pisze:
08 cze 2021, 16:49
Czy mogę bez żadnych konsekwencji umówić się (już osobiście) na poprawna wymianę oleju? Żeby wyjebal* jego mineralna i zalali ponownie poprawnym - syntetykiem bez obaw o silnik?
Wszystkie filtry pozostałe wymienione, wiec jedynie wymiana oleju + filtr oleju.

Tak, bez obaw.


Z ciekawiości, co to za olej dokładnie jest wlany?

Dodano po 1 dniu 23 godzinach 6 minutach 22 sekundach:
jihaad pisze:
06 cze 2021, 11:15
Nawet jeśli znamy charakterystykę danego oleju, to tylko tego, który jest w bańce. Nikt nie zna parametrów po 5 czy 10 tysiącach. Teoretycznie lepszy, może się szybciej zdegradować.

Ciekawostka w temacie degradacji oleju silnikowego:
#286872
Ultra_Mario pisze:Mihel Ceramic Oil 5w40
Zdaje się nie spełnia normy 505.01

Dodano po 3 minutach 8 sekundach:
Ultra_Mario pisze:Pomijam cenę, dla mnie nie gra roli.

Czy będę pierwszy?
Możesz być pierwszy, osobiście nie widzę sensu w tak znacznym przepłacaniu za olej. W żadnym momencie nie będziesz w stanie stwierdzić jakiegokolwiek efektu. To jest oczywiście moje zdanie i możesz lać olej nawet za 1 tys zł
  • 1
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152