Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#285735
Czołem Panowie. Czy Castrol może być przyczyną nadmiernego zużycia oleju? Rok temu kupiłem 1,6BSE, po kupnie wymiana oleju na Castrol 5w30. Zrobiłem tym około 4k km i wywaliło mi lampe aladyna, wizyta u mechanika i po zdjęciu michy diagnoza, że smok zapchany nagarem. Na szczęście skończyło się tylko na wyczyszczeniu i zalaniu nowego oleju, ponownie castrol 5w30. Od tego czasu co każdy 1000km musiałem dolewać od 400-1000ml oleju, w zależności od stylu jazdy. Byłem już przygotowany na robotę silnika, ale po przeczytaniu całej literatury dostępnej w internecie doszedłem do wniosku żeby zmienić olej. Padło na Motul 5w40. Od tego czasu zrobione ponad 600km i stan na bagnecie trzyma maksimum pomimo tego, że większość tych kilometrów to trasa 120km/h. Jest jakieś racjonalne wytłumaczenie na to? Castrol to aż taki syf czy warsztat zalał mi jakąś podróbę oleju? :hmmm: :yahoo:
#286307
Witam.
Chciałem się podzielić opinia nt. Dwóch oleji silnikowych do naszych Golfików.
Ostatnie 12kkm przejechałem na oleju: Ravenol Rup 5w40 w 1.9 TDI BKC.
Wrażenia? Silnik ciszej chodził przy przyspieszaniu od 2 do 2-3,5 tys. Obrotów. i ogólnie nie był to zły olej. Dolałem przez ten okres z 500-600 ml oleju. Wiec tragedii chyba nie ma? :D
Jedyny mankament to cena. Bez mała 300 zł za 5 L.

W tym miesiącu robiłem wymianę oleju. I kupiłem w ASO VW Wrocław Olej oryginalny: a dokładnie: VW Special D 5w40 505.01 do Diesla bez DPF. Cena za 5L? 120-130 zł.
OFICJALNIE od 2020 Volkswagen produkuje swoje oleje oryginalne ze współpraca firmy SHELL!!!
Jest to olej na bazie GTL!
Postanowiłem spróbować tego specyfiku. Baza GTL jest czystsza od HC(podobno), ma normę 505.01, wiec zobaczę jak sie sprawdzi. Cena nie droga i co najważniejsze teraz baza NIE pochodzi od Castrola, tylko Shell’a, wiec na pewno na plus.
Przy kupnie tego oleju dostałem propozycje kupienia oryginalnych filtrów z ASO do mojego golfika. Cena zaproponowana (detaliczna) za wszystkie filtry wyniosła ponad 600 zł! Ale dali zniżkę i dostałem wszystkie filtry za 410 zł. Szarpnąłem sie raz, by kupić te hiper mega oryginalne filtry ze znaczkiem „VW”, ale marka np: MANN itd. Przy wymianie filtra paliwa (pomimo iż był dobierany pod VIN) okazało sie, z nie pasował, był inny. Ale mechanik sobie go wziął i kupił mi inny pasujący.
Mniej miej na oleju zrobione jakieś 1000 km dopiero. Stan MAX, weszło jakieś 4,5 litra i trzyma dalej stan MAX (bagnet strefa A). Odpala, jeździ wiec powinno być w porządku.
Zobaczymy jak w zimie się sprawdzi i ogólnie po roku.
Mały off-topic/ wymieniłem również olej w skrzyni biegów na olej z ASO VW. Weszło 1,9 Litra <- tu każdy wszędzie mówił, by do naszych skrzyń zalewać tylko i wyłącznie oryginalny ASO’wski olej. Tak tez uczyniłem.
Wiec skoro do skrzyń można, a wręcz TRZEBA lać ORI olej z ASO, to czemu i do silnika nie spróbować wlać ORI VW? :naughty: :ok:
#286308
Z olejami to temat rzeka na każdym forum. Na się zastanawiam nad zakupem Motula 8100 do swojego 1.9 ale chyba nic złego się nie stanie jak z 5w30 przejdę na 5w40 - ten drugi parametr to lepsze właściwości w wyższych temperaturach.

Do tej pory sam sobie w poprzednim aucie olej wymieniałem poprzez jego odessanie podciśnieniowo - rurka w otwór po bagnecie i w obudowę filtra i elegancko wszystko wyssało. Bo nie posiadam kanału, co by przez korek olej spuścić. Czy teraz też w ten sam sposób mogę zrobić? Nic nie uszkodzę wpychając w otwór bagnetu rurkę wprost do miski olejowej?
#286313
seebst pisze:
04 cze 2021, 22:25
A co w kwestii mojego drugiego pytania odnośnie wymiany oleju przez odessanie go z miski przez otwór po bagnecie?
Jak dasz radę włożyć tam wężyk to możesz odsysać, do BKC wchodzi, już kilka razy odsysałem, bo zawsze muszę przelać jak wymieniam. Jedyny minus tej metody to, że nie wiadomo czy wszystko odessałeś. Gdybyś chociaż raz zmierzył ile zejdzie przez korek to byś wiedział ile odessać, a tak to można posiłkować się danymi z katalogu, ale one nie zawsze się pokrywają z tym co zlatuje po odkręceniu korka, zawsze coś tam zostaje w silniku.
#286320
Golf4ever:) pisze:
04 cze 2021, 21:13


W tym miesiącu robiłem wymianę oleju. I kupiłem w ASO VW Wrocław Olej oryginalny: a dokładnie: VW Special D 5w40 505.01 do Diesla bez DPF. Cena za 5L? 120-130 zł.
OFICJALNIE od 2020 Volkswagen produkuje swoje oleje oryginalne ze współpraca firmy SHELL!!!
Jesteś pewny tej ceny ? Ja jak ostatnio kupowałem olej w ASO to płaciłem jakoś około 100zł za litr, a było to parę lat temu.
  • 1
  • 146
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 152