Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#272039
firemantom pisze:
24 lut 2019, 11:25
Ja mam inny silnik. To CHPA już na pasku a nie na łańcuchu..
To nie ma znaczenia

Dodano po 5 minutach 56 sekundach:
tomcio666 pisze:
24 lut 2019, 14:58

W związku z tym wlałem w maju 2018 OLEJ SILNIKOWY VOLKSWAGEN LONGLIFE III G052195M4 5W30 ....wymienić go w maju ? Bo kaemów niecałe 10k zrobiłem...
Szkoda kasy na oryginalny olej. Ja do swojego BLS lałem 5W40 ACEA C3 505.01
#272051
Kurde Panowie...właśnie zamówiłem oryginała 140 zyla za 5 litrów....nie musiałem brać chwilówki od Bociana :tooth: ...cena , wydaje mi sie porównywalna do innych, a serduszko naszych aut chyba najważniejsze :oczko:

Dodano po 7 minutach 46 sekundach:
Zresztą, tak lekko OT, dzisiaj przekazałem synowi swojego Passerati 1.9 TDI ( 1Z) , skończył 18 i odebrał licencje na prowadzenie pojazdów, więc teraz zajmę się finansowo, tak sobie marzę, swoim BLS-em... :tooth:
#272057
Mettenoos pisze:
24 lut 2019, 20:31
tomcio666 pisze:
24 lut 2019, 20:19
Kurde Panowie...właśnie zamówiłem oryginała 140 zyla za 5 litrów....
atrakcyjna cena :ok: ale i tak nie lałbym tego oleju
Będę go wlewał po raz trzeci z rzędu ( wcześniej Castrol Edge 5w30) , wymieniam po około 10-12 kkm ( kto mi zabroni :tooth: ) jak we wspomnianym Passerati ( tam leję Elfa 10w40 ) i w czasie między wymianami nie dolewam ani grama, stan na bagnecie stoi w miejscu, a silnik, odpukać jak pszczółka....Autko eksploatowane po młodzieżowemu , kedy trza to ogień, monitorowane, jeśli zbliża się dopalanie DPF ( VCDS mam swój i monitoruję ) to na S8 i już....teraz do paliwka dodaję ARCHOIL AR6900-D MAX DIESEL ON CETANE BOOST i jest OK.
Każdy ma swoje koncepcje....
Mam pewność, że jak coś się posypie, to pretensje mam tylko do siebie, bo oliwkę wymieniam sam od momentu jak debil " mechanik " dokręcił mi kluczem filtr oleju :silence:
Broń Boże nie wymądrzam się, ale jak napisał ARTUR " Olej nawet i najgorszy spełniający normy byleby wymieniać na czas :oczko: "

Dodano po 8 minutach 54 sekundach:
Może to nieważne , ale a propos DPFa przy stosowaniu tego oleju, znaczy oryginału przez prawie 3 lata ( około 40 kkm ) procent zapełnienia DPF wzrósł mi o 1 % ...
#272059
to twoje auto, możesz lać co chcesz :ok:


tylko efekty przyjdą przy przebiegach rzędu 300 -400 tys km ale wtedy będzie jeździł ktoś inny :oczko: a że panewki bardziej przytarte niż na lepszym oleju, że wałek rozrządu przytarty, że turbo przypalone i przyparte, wtedy to już będzie nieważne :P to jest BLS a nie 1Z czy AFN :oczko:

generalnie w tym temacie osoby pytają, ty stwierdzasz i opisujesz swoje doznania sensoryczne i nie tylko :oczko:
#272063
Mettenoos pisze:
24 lut 2019, 21:30
Już pisałem ja :oczko: @CzarnePaliwo pisał :yes2:
Jestem Wam wdzięczny za wkład w nasze forum, śledziłem temat, mam konto u CzarnePaliwo, ale napisz mi czemu byś nie lał tego co ja ? Masz przykład BLSa z przebiegiem 400000, jeżdżącego na tym oleju i jego awarii, czy tylko hipotetyzujesz ?
Pytam, bo odesłanie zamówionego oleju kosztuje 14 zyla, a remont silnika kilka koła. Wolę wydać 14....Jeśli masz dane, że zamówiłem szajs, to pisz. Ja się nie obrażam i olej pójdzie do malowania płotów... :thank_you:
#272065
Mettenoos pisze:
24 lut 2019, 8:54
firemantom pisze:
24 lut 2019, 6:59
... Teraz juz nawet nie wiem czy zalać olej 5w30 czy może 0w40...
To jest akurat mniej istotne, ważniejsza jest specyfikacja, nie musisz lać oleju niskopopiołowego typu low saps ACEA C3 tylko A3/B4, na pierwszej stronie masz wykaz https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=54&t=1414#p9682
Nie wiem ale te oleje z tej pierwszej strony juz niektóre są niedodstępne. Mógłbys mi polecić jakiś konkretny do mojego auta? Jaki Ty byś zalała? Sądzę po forum ze wiesz o czym piszesz wiec zdam się na Twoje zdanie😊
#272073
W porządku, czytałem. Ale wrzuciłem dzisiaj tabelkę z książki obsługi auta i wynika z niej , że czy jest obsługa LL czy jej nie ma dla silnika 77 kW z DPF norma jest 507.00 i nie inna, a olej który zamówiłem ją i C3 spełnia....i niech ktoś autorytatywnie napisze, że to jest szajs. 140 zeta vs 3000 albo więcej za remont silnika to jest pikuś. Wezmę szajs i usmażę na nim frytki :tooth: P.S. Czytałem też tu https://vw-clubpolska.pl/index.php?page=oilnormavag i wg nich 507.00 jest od DPF oraz interwału LL, a nie tylko LL.
#272077
A-R-T-U-R pisze:
25 lut 2019, 0:14
@CzarnePaliwo gdzieś opisywał dlaczego do dpfu zaleca Penrite Enviro 5w40
dokładnie, nie chce mi się po raz enty pisać o tym samym.

Poza tym jaki noack, jaki tbn, HT/HS i pozostałe parametry posiada ten fabryczny olej?
Czytałem też tu https://vw-clubpolska.pl/index.php?page=oilnormavag i wg nich 507.00 jest od DPF oraz interwału LL, a nie tylko LL.
to mit


@firemantom
Nie warto stosować olejów VW 504.00 / VW 507.00 w silnikach benzynowych o stałym interwale wymiany oleju. Ze względu na konieczność jako tako przepracowania do 30 tys. km i ochrony DPF (bo VW 504.00 = VW 507.00) oleje te posiadają obniżoną liczbę zasadową TBN, która odpowiedzialna jest za neutralizację kwaśnych produktów spalania paliwa. W praktyce stosowanie takiego oleju w stałym trybie do 15 tys. km sprawia, że nie wykorzystuje się pełni potencjału ochrony silnika jaka jest możliwa przy stosowaniu VW 502.00.
  • 1
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 152