Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#277983
kolsonN pisze:
26 paź 2019, 14:10
Czy może zostać przy tym oryginalnym VW i zmieniać tylko co te 10k?
Niepotrzebny ci jest olej z ACEA C3, zdecydowanie lepszy i bardziej wskazany będzie ACEA A3/B4, np. z tańszych TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 0W40, VALVOLINE SYNPOWER 0W40

z droższych Liqui Moly Synthoil Energy 0W-40, RAVENOL SSL 0W40 CLEANSYNTO, RAVENOL SSL SAE 0W-40 USVO,
#277985
Mettenoos pisze:
26 paź 2019, 19:14
kolsonN pisze:
26 paź 2019, 14:10
Czy może zostać przy tym oryginalnym VW i zmieniać tylko co te 10k?
Niepotrzebny ci jest olej z ACEA C3, zdecydowanie lepszy i bardziej wskazany będzie ACEA A3/B4, np. z tańszych TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 0W40, VALVOLINE SYNPOWER 0W40

z droższych Liqui Moly Synthoil Energy 0W-40, RAVENOL SSL 0W40 CLEANSYNTO, RAVENOL SSL SAE 0W-40 USVO,
Dzięki wielkie, coś sobie z tych droższych wybiorę. A co mógłbyś powiedzieć w sprawie tej płukanki przed wlaniem nowego oleju?
#278274
czik pisze:
06 lis 2019, 23:18
Witam. W moim 1.9 bls [...]

Witam. Przeczytaj ostatnie 3 strony. Nie cały temat, tylko ostatnie TRZY strony. Powinieneś dojść do wniosku, że to pytanie było zbędne.
#278277
czik pisze:
06 lis 2019, 23:18
Witam. W moim 1.9 bls (w tej chwili bez dpf)
Nie potrzebujesz ACEA C3 lecz A3/B4, które mają więcej zawartości m. in. siarki, popiołów, co ma wpływ na lepszą ochronę elementów ciernych silnika, problem w tym że nie ma na rynku olejów A3/B4 i zarazem 505.01 a to jest wymóg przy pompowtryskiwaczach, więc szukaj 5W40 ACEA C3 505.01, może to być tani olej po 100 zł za 5 l a może to być olej za 250 zł za bańkę np. Ravenol, wszystko zależy od zasobności portfela i chęci opróżnienia jego zawartości

Druga kwestia jest taka, że stosując interwał standardowy QG0 każdy olej z normą 505.01 będzie spełniał swoją rolę
#278282
Mettenoos pisze:
07 lis 2019, 8:13
szukaj 5W40 ACEA C3 505.01, może to być tani olej po 100 zł za 5 l a może to być olej za 250 zł za bańkę np. Ravenol, wszystko zależy od zasobności portfela i chęci opróżnienia jego zawartości

Druga kwestia jest taka, że stosując interwał standardowy QG0 każdy olej z normą 505.01 będzie spełniał swoją rolę
Ten którym jest zalany - mobil nie ma tej normy, są 504.00/507.00, 505.00. Ma ACEA C2, C3. Tylko to 5w30. Czy konieczna będzie wymiana na 5w40 z normą 505.01?
Rozwiniesz myśl odnośnie oleju gdzie piszesz, że wszystko zależy od zasobności portfela? Warto dokładać do droższych?
Olej będę chciał wymieniać co 10 tys, bo w silniku był robiony chip.
#278288
Dzięki bardzo za odpowiedź! Znalazłem Valvoline 5w40 all climate i nad nim się zastanowię bo spełnia właśnie te normy.
A odnośnie postów reszty kolegów z forum - jeśli olej który jest w silniku nie spełnia normy producenta to jasne że chciałem zmienić. Nic mi się nie dzieje z silnikiem, chodzi wzorowo, po prostu chce lać odpowiedni.
#278300
czik pisze:
07 lis 2019, 13:39
Valvoline 5w40 all climate
Może być, ma dobre parametry. Możesz też wziąć Valvoline Synpower MS, Liqui Moly TOP TEC 4100 5W-40,
TOTAL QUARTZ INEO MC3 VW 505.01 5W40. Na pierwszej stronie masz listę polecanych olejów
- jeśli olej który jest w silniku nie spełnia normy producenta to jasne że chciałem zmienić.
ale nikt nie napisał że nie spełnia, po prostu są lepsze wybory
#279272
Ja do Polo z LPG zalałem Helix Ultra 0W40, spełnia normę VW 502 00 :oczko:
Niby baza GTL ale na forach jest pełno zwolenników i postanowiłem wypróbować.
Do tego poszła najpierw płukanka Millers'a, silnik popracował 30 minut i zlewka.
Z pierwszych wrażeń to cichsze popychacze. Zmieniam mniej więcej co 10-12k km.
  • 1
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 152