Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#280075
Panowie, temat jest obszerny bardzo i ciężko znaleźć odpowiedź. Posiadam silnik 1.4 16V 80KM, auto w Niemczech nie mam pojęcia czym było zalewane, na pewno od czterech lat odkąd jest w PL jeździ na 10w40(nie ja wymieniałem oleje), obecnie siedzi jakiś Castrol 10w40, założyłem LPG, przebieg 220.000, czy śmiało wlewać 5w40 teraz? Myślałem o Motulu x-cess 5w40
#280090
tequs pisze:
17 lut 2020, 17:09
Panowie, temat jest obszerny bardzo i ciężko znaleźć odpowiedź. Posiadam silnik 1.4 16V 80KM, auto w Niemczech nie mam pojęcia czym było zalewane, na pewno od czterech lat odkąd jest w PL jeździ na 10w40(nie ja wymieniałem oleje), obecnie siedzi jakiś Castrol 10w40, założyłem LPG, przebieg 220.000, czy śmiało wlewać 5w40 teraz? Myślałem o Motulu x-cess 5w40
Zrób przy wymianie oleju płukankę - nie musi być firmowa, wystarczy 0,5 L nafty.
Na pewno nie zaszkodzi.
#280093
Płukanie naftą rozrzedza olej. Zmieniasz jego właściwości. Zwiększasz możliwość przytarcia silnika. Do tego są dedykowane preparaty, które znacznie lepiej rozpuszczają nagar i nie wpływają negatywnie na silnik. Jakbym miał iść na szczyt szklanej góry po preparat, to może i bym się naftą bawił, a że one są ogólnodostępne za około 30pln, to chyba nie warto cyrkować w metody lat 80/90
#280095
Cimek pisze:
18 lut 2020, 13:12
Płukanie naftą rozrzedza olej. Zmieniasz jego właściwości. Zwiększasz możliwość przytarcia silnika. Do tego są dedykowane preparaty, które znacznie lepiej rozpuszczają nagar i nie wpływają negatywnie na silnik. Jakbym miał iść na szczyt szklanej góry po preparat, to może i bym się naftą bawił, a że one są ogólnodostępne za około 30pln, to chyba nie warto cyrkować w metody lat 80/90
:)
Napisałem, że może być nafta, a nie że musi być.
Nie pisałem, że ma jeździć przez rok z tą naftą, tylko zrobić płukankę - co oznacza, że wlewa się ją do silnika i pozwala pracować na jałowym biegu około 20 - 30 min.

Gwarantuję Ci, że wlanie pół litra nafty do 4 litrów oleju nie spowoduje, że silnik się zatrze. Gdybyś przestudiował skład specyfików typu TEC2000 czy LM, to zauważył byś, że to w 90% nafta z dodatkami.

Nie bój się, film smarny się nie zerwie, silnikowi nic się nie stanie.
Krzywdę to zrobisz silnikowi zalewając słaby olej, zakładając "tanie" filtry, albo zmieniając olej co 30 tyś km.
:ok:
#280111
Nie wiem czy zrobiłem dobrze ale wlałem 10w40 Motul 6100 Synergie+ do mojego 1.4 16V. Niestety mechanik mi porył troche głowe, że nie powinienem wlewać 5w40 jak lałem 10w40. ( Teraz z chłodną głową myślę, że zrobiłem błąd ufając mu no ale stało się)

#Edit
Chociaż chyba mam jakieś placebo ale silnik ciszej pracuje na tym motule niż na wcześniejszym castrolu.



#280117
tequs pisze:
19 lut 2020, 13:33
Niestety mechanik mi porył troche głowe, że nie powinienem wlewać 5w40 jak lałem 10w40.

[...]

Chociaż chyba mam jakieś placebo ale silnik ciszej pracuje na tym motule niż na wcześniejszym castrolu.

Jestem pod wrażeniem, jak w dobie powszechnie dostępnej informacji i wiedzy oni mogą być tak na tę wiedzę odporni. :-/

Może pracować ciszej, bo jest świeży, a oleje bardzo się degradują. Dlatego nie powinno się przekraczać zalecanych terminów wymian.
#280271
Witam. Proszę o poradę. Aktualnie od kilku lat lany był olej castrol edge 5w30 wymieniany co 14-15k km. Moje pytanie brzmi, czy jest sens zmieniać ten olej na 5w40 tak jak jest to opisane na stronie 1, czy zostać przy tym co jest aktualnie ? Zbliża się wymiana i mam taką zagwostkę. Silnik 1.9 tdi BKC. Z góry dziękuję za odpowiedź :)
#280916
Witam. Znajomy ostatnio zmieniał olej w swoim 1.9tdi BKC. Mechanik polecił mu i zalał olej Liqui Moly Top Tec 4100 5w40.
Ale po przeczytaniu opisów na internecie doczytał, ze owy olej jest w „technologii syntetycznej”, a nie PEŁNY syntetyk. Stad tez pytanie. Czy może on jeździć na powyższym oleju bez obaw? Czy wymienić?

Jeśli zmienić to prosiłbym Was o pomoc. Jakieś porady... dobry olej w 100% syntetyczny o normie 505.01 do 1.9tdi bez fabrycznego DPF’a. :?:
  • 1
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 152