Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#260276
Ma wysoki jak na lepkość 5w40 punkt płynięcia na poziomie -36'C. Świadczy to niekorzystnie o zastosowanej bazie olejowej i/lub ilości dodatków typu PPD (skąpstwo producenta). Motul nie podaje także parametrów odparowalności oraz pompowalności, które są kolejnymi, istotnymi wyznacznikami jakości oleju. Żeby nie pozostawać gołosłownym linkuję kartę danych technicznych:

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motu ... 1503652273
#261222
1.4 FSI mieści 3,5l oleju . Korzystniej będzie Ci wybrać 4l baniak Ravenola VST 5w40 z aprobatą VW 502.00:
https://czarnepaliwo.pl/glowna/311-rave ... 40-4l.html
#261284
Bartek33 pisze:
21 sty 2018, 19:36
Dziękuje za odpowiedz :) zastanawiam się jeszcze tylko czy zmieniać z 5W30 na 5W40 ?
Tak. 5w30 jest w ekologicznej specyfikacji VW 504.00/507.00. Przeznaczonej głównie dla interwałów LL oraz także silników diesla z DPF. To właśnie z uwagi na możliwość zastosowania w dieslach z DPF ten olej ma obniżoną popiołwość, a co za tym idzie niższą zawartość dodatków ZDDP, które mają bdb właściwości przeciwzatarciowe, ale negatywnie wpływają na DPF.
  • 1
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 152