Mettenoos pisze: ↑06 cze 2021, 11:11
@Golf4ever:) Wiesz, na allegro to można i rzepakowy kupić w każdej bańce.
A tak na poważnie masz kartę charakterystyki tego oleju? Zastanawiam się czy jest on coś wart poza tym, że jest opatrzony logo VW. Znając zamiłowanie księgowych w szeroko pojętej motoryzacji do cięcia kosztów to mam spore wątpliwości co do jego jakości, tym bardziej że to olej mineralny a ja takiego bym nie łał. Stawiam krzynkę
że jest wiele olejów z zdecydowanie lepszymi parametrami a lać tylko taki bo ma logo VW to marny pomysł.
Akurat... Ten link który podałem z allegro do tego oleju, to jest rzetelne źródło, ponieważ jest to oficjalna strona Aso VW Wrocław. Wiem, bo zamawiałem już nie jedna rzecz od nich i faktury na każdą rzecz są jak z Aso. Nawet pracownik z tego aso po zamówieniu kontaktował się do mnie telefonicznie, że dziękuję za zakup z allegro części i poleca się, że w przypadku braku jakiejś części, to mogę do niego dzwonić na numer służbowy odnośnie części i jakby co to zapraszał tam do Wrocka by odwiedzić ich osobiście bo myślał, że akurat tam mieszkam.
Ogólnie to.... Mettenoos jak ja uwielbiam czytać te twoje dociekliwości nt. Olejów
naprawdę
O ile mi wiadomo, to olej HC - Hydrocrak (jakieś 90-95% olejów na rynku) jest to też olej mineralny, ale poddany procesie "Hydrocrakingu", czyli tam modyfikowany i jest bardzo zbliżony właściwościami do "pełnego" syntetyka. Choć w rzeczywistości nim nie jest. Nie mylę się?
Tak samo jest z bazą GTL. Piszę, że baza mineralna, ale jest też poddawana procesie Hydrocrakingu.
Karta charakteryski do oleju: VW Special D 5w-40: Proszę bardzo... :
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 3SRJAD3brE
Jest odrazu do pobrania w pliku PDF z powyższego linku.
Bodajże już na pierwszej stronie widnieje dostawca Bazy olejowej, jest tam SHELL
Za dużo w charakterystyce nie ma podanych danych, ale mniej więcej:
Temperatura płynięcia: - 51°c
Temperatura Zapłonu: 226°c
Barwa oleju: bursztynowa:
Oraz taki informacyjny stronka nt. Tych olejów:
https://olejsilnikowyvw.pl/
Ogólnie, raz ktoś tu powiedział:
Do TDI byle co wlejesz to się jeździ, byle miało odpowiednią normę jaka zazwyczaj jest: 505.01 lub ta wyższa do DPF'a. Ważna tylko wymiana takich oleji do 10 tysięcy.
Nawet bardzo zachwalany Liqui Moly 5w40 czy 5w30. Ludzie twierdzą, że do 7-8 tys bajka, a później traci właściwości i według nich silnik głośniejszy.