Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By LeszekR -  10 wrz 2010, 11:41
 wielkopolskie
#29731
mettenos dobrze prawi. Ja też zdecydowałem się na wymianę rozrządu wraz z pompą po przebiegu 70 tyś ale blisko 5 letniego terminu pracy paska. Sam pasek wygladał bardzo ładnie, pompa pracowała jak nowa tylko jedna z rolek po dołożeniu do ucha była ciut głośniejsza.
Mettenos możesz chyba sporo powiedzieć o trwałości golfa V mając na liczniku pokaźny przebieg. Ciekawi mnie jakie i czy w ogóle miałeś jakieś poważne awarie(wiem tylko o dwumasie), może skusisz się na mały raport z użytkowania auta na tym dystansie?:).
Awatar użytkownika
By R-style -  10 wrz 2010, 12:04
 -------
#29733
mettenos pisze:R-style[/b ps. a tak na marginesie masz auto od nowości czy używane? Bo przebieg jest "kosmiczny", ja też mam 2004 rok i mam 250.000 tyś. km :roll:


Autko uzywane, dlugo szukalem i sie trafilo polski salon, regularnie serwisowane tam gdzie kupione tak wiec wszystko z przebiegiem sie zgadza, nawet kierownica i caly srodek jak w nowce:)

Czytalem juz mase opini o rozrzadzie myslalem ze co 6 lat trzeba, a ze wzgledu na maly przebieg mialem nadzieje ze troche jeszcze pojezdze. No ale jak trzeba to trzeba:)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  10 wrz 2010, 12:53
 pomorskie
#29735
hm, u mnie kiera i mieszek drążka biegów też wygląda jak nowa - to akurat są elementy które w Mk5 prawie w ogóle się nie zużywają - w przeciwieństwie do Mk4 gdzie kierownica mogła wyglądać na zmaltretowaną po niespełna 100 tyś km

nie licząc zabiegów typu wymiana rozrządu czy tarcz, klocków itp... to co do awarii w moim Mk5: (o ile dobrze pamiętam)

1. wymiana całego zestawu z dwumasem (ok. 150 tyś km - 1800 zł z robocizną na Sachsie z ASO)
2. wymiana wybieraka skrzyni biegów (tzw. konika) przy ok. 150 tyś km - koszt nowego z ASO 500 zł
3. wymiana przednich silentblocków wahaczy przy około 180 tyś km (założone ori z ASO - za komplet 4-rech sztuk (dwa małe i dwa większe) zapłaciłem coś ponad 200 zł z rabatem :wink:
- nic więcej mi do głowy nie przychodzi a uporania się z trzaskaniem deski rozdzielczej nie będę wymieniał :wink:

auto aktualnie ma 248 tyś km, użytkowane od wypuszczenia z fabryki na oleju Long Life Castrol 506.01 a po zmianie norm na 504.00/507.00, ostatnie trzy wymiany również na LL tyle że oryginalny z logo VW - kto jest producentem nie wiem, do 150 tyś km olej wymieniany dokładnie co 30 tyś km (wychodziło średnio co pół roku), po przekroczeniu 150 tyś km przebiegu olej wymieniałem co około 20-23 tyś km (wymiana wypada średnio co pół roku), w tej chili popmpowtryski są w dobrej kondycji (BIP-y około 15) itd... itp... etc.... myślę że 300 tyś km niedługo pęknie bez problemu ale chyba już nie u mnie :wink:

ps. dodam że od około 80 tyś km auto jest po wirusie

nicola pisze: to nie rozumiem czemu mechanik ciśnie na te 90 tys :evil:
pozdrawiam,
N

może ma mało pracy :wink: a tak na poważnie to nigdy nie zaszkodzi wcześniej wymienić choć uważam że niektórych nadgorliwość jest gorsza od faszyzmy, znam takich z vw.golf.pl którzy wszystkim wciskają aby rozrząd w Mk5 wymieniać co 60 tyś km,

po wtóre - moje zdanie jest takie aby kolejne interwały wymiany rozrządu skracać i tak dla przykładu
1 - po 120 tyś
2 - po około 90-100 tyś
3 - po około 80 tyś itd...
By LeszekR -  10 wrz 2010, 17:47
 wielkopolskie
#29757
nie licząc zabiegów typu wymiana rozrządu czy tarcz, klocków itp... to co do awarii w moim Mk5: (o ile dobrze pamiętam)

1. wymiana całego zestawu z dwumasem (ok. 150 tyś km - 1800 zł z robocizną na Sachsie z ASO)
2. wymiana wybieraka skrzyni biegów (tzw. konika) przy ok. 150 tyś km - koszt nowego z ASO 500 zł
3. wymiana przednich silentblocków wahaczy przy około 180 tyś km (założone ori z ASO - za komplet 4-rech sztuk (dwa małe i dwa większe) zapłaciłem coś ponad 200 zł z rabatem :wink:
- nic więcej mi do głowy nie przychodzi a uporania się z trzaskaniem deski rozdzielczej nie będę wymieniał :wink:

auto aktualnie ma 248 tyś km, użytkowane od wypuszczenia z fabryki na oleju Long Life Castrol 506.01 a po zmianie norm na 504.00/507.00, ostatnie trzy wymiany również na LL tyle że oryginalny z logo VW - kto jest producentem nie wiem, do 150 tyś km olej wymieniany dokładnie co 30 tyś km (wychodziło średnio co pół roku), po przekroczeniu 150 tyś km przebiegu olej wymieniałem co około 20-23 tyś km (wymiana wypada średnio co pół roku), w tej chili popmpowtryski są w dobrej kondycji (BIP-y około 15) itd... itp... etc.... myślę że 300 tyś km niedługo pęknie bez problemu ale chyba już nie u mnie :wink:

ps. dodam że od około 80 tyś km auto jest po wirusie


Poza dwumasem to drobnostki:) masz chyba powody do zadowolenia. Gratuluje bezawaryjnosci :)
By krisv -  12 wrz 2010, 17:22
 mazowieckie
#29837
A wlasnie podpinajac samochod pod vag mozemy po wymianie rozrzadu sprawdzic czy zostal dobrze ustawione :)
Dzis akurat u mnie pszczolek siepodpial i wszysko lali cacy .

Niestety nie powiem ktora byla to dokladnie opcja ( po prostu nie pamietam )
By arianm -  12 wrz 2010, 20:47
 mazowieckie
#29848
Witam
jestem tu nowy i moze miejsce nie najlepsze ale pozdrawiam wszystkich piszących i zaglądających na to forum .Od paru dni jestem posiadaczem golfa plus .2007r
TDI z DPF kupowałem go w przekonaniu że to 1,9 bo pojemność 1896cm
a jak pojechałem do ASO (odblokowanie radia)to na fakturce wypisali VW GOLFA5 5M1162-PLUS 2,0TDI 140KM sil. BLS
Jakby ktoś mógł wyjaśnic w oparciu o te dane co za motor mam to o wdzięczności nie musze zapewniać . TDi to pompowtrysk ale co więcej ??? ile zaworów i co tam jeszcze
Mam juz swoje lata ,niemniej zamierzam to i owo dłubać przy nim sam ,posiłkując sie
radami z forum .
Właśnie w tej kwesti zwracam sie do doświadczonych silnikowców .
Przeglądnołem cztery strony powyszczego tematu i tylko czy już wymieniać a może nie
i tak w kółko . Ja nie pytam czy już .PYTAM JAK wymieniać.
Ucieszy- nie tylko mnie garść fachowych rad co i jak w temacie rozrządu .
Może ma ktoś dane regulacyjne choćby zaworów ( czy wogóle są regulowane)
Przegłądałem różne fora zanim kupiłem plusa -bo to kopalnia wiedzy i doświadczenia
Mam nadzieje że nasze (już czuje się zbratanym )forum też stanie się płaszczyzną wymiany
doświadczeń i tym co mają do powiedzenia więcej już dziękuje .
By pszczolek -  12 wrz 2010, 21:03
 mazowieckie
#29849
Jezeli to jest silnik BLS to jest 1.9 TDI z DPF.
Jest on 8 zaworowy. Dopiero w silnikach 2.0TDI choć nie wszystkich zaimpletowano głowice 16 zaworowa ;)

Co do regulacji luzu na zaworach to na 99% są hydrauliczne popychacze i luz kasuje sie samoczynnie.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  12 wrz 2010, 22:18
 pomorskie
#29859
pszczolek pisze:

Co do regulacji luzu na zaworach to na 99% są hydrauliczne popychacze i luz kasuje sie samoczynnie.

:wink: na 100%
By darkownik -  03 lis 2010, 20:27
 świętokrzyskie
#31676
Koledzy, proszę o radę.
Moje autko ma na liczniku 90 tys km - w/g licznika z 2005r. Nadchodzi czas na wymianę rozrządu. Mam zatem takie pytanie.
Czy dużo jest roboty aby sprawdzić stan rozrządu-głównie paska itp aby określić stopień zużycia podzespołów. Chciałbym wymienić rozrząd dopiero w przyszłym roku ale również spać spokojnie. Czy Waszym zdaniem jest sens oceniać rozrząd aby mieć pewność, że jeszcze ok 0,5 roku mogę pojeździć i ewentualnie ile za taka usługę zawoła mechanik?
Dzieki z góry za odpowiedź
Awatar użytkownika
By krz_p -  04 lis 2010, 8:19
 wielkopolskie
#31687
Nie da się ocenić stopnia zużycia podzespołów rozrządu. Albo wymieniasz i śpisz spokojnie, albo liczysz, że masz szczęście i nic się nie stanie.
Nikt nie da gwarancji, że rozrząd jeszcze ileś tam tysięcy kilometrów wytrzyma.
By krisv -  04 lis 2010, 9:23
 mazowieckie
#31691
darkownik pisze:Koledzy, proszę o radę.
Moje autko ma na liczniku 90 tys km - w/g licznika z 2005r. Nadchodzi czas na wymianę rozrządu. Mam zatem takie pytanie.
Czy dużo jest roboty aby sprawdzić stan rozrządu-głównie paska itp aby określić stopień zużycia podzespołów. Chciałbym wymienić rozrząd dopiero w przyszłym roku ale również spać spokojnie. Czy Waszym zdaniem jest sens oceniać rozrząd aby mieć pewność, że jeszcze ok 0,5 roku mogę pojeździć i ewentualnie ile za taka usługę zawoła mechanik?
Dzieki z góry za odpowiedź
Powstaje tez pytanie czy masz go od nowosci czy uzywka ( jesli uzywka ) to nigdy nie wiadomo jaki jest jego stan licznika nawet jesli posiadasz ksiazki serwisowe itp.

Lepiej wymienic ( ale to tylko moje zdanie )
Awatar użytkownika
By malydaras -  05 lis 2010, 18:56
 mazowieckie
#31757
Tysonq pisze:tym bardziej, że samochód jeździ na wirusie
Czyli wg Ciebie zawirusowanie ma wpływ na zużycie rozrządu? Mógłbyś uzasadnić swoją tezę :?:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 48