Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By Tyson -  05 lis 2010, 21:26
 mazowieckie
#31765
Silnik po wirusie jest nieco bardziej obciążony, bo motor jest bardziej dynamiczny, zatem aż kusi, żeby wykorzystywać jego moc i czerpać z tego przyjemność.
Może te porównanie nie będzie do końca trafione, ale po części coś do tego ma... W którym samochodzie szybciej pęknie pasek rozrządu?: 1. normalnie eksploatowany, 2. prawie za każdym razem podczas ruszania przednie opony tracą przyczepność?
Ja myślę, że 2, dlatego że na silnik działają większe siły.

wrzucam scana z ksiązki serwisowej
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Powiedzmy, że ja wirusa traktuję jako "utrudnione warunki eksploatacji" :)
nie od dziś wiadomo, że samochód po wirusie wymaga większej opieki i sumiennej wymiany rzeczy eksploatacyjnych, a rozrząd do takich należy, bo nieco wcześniejsza jego wymiana może zaoszczędzić nam kłopotu i sporego wydatku.
Ja u siebie mam napisane (książka serwisowa), że SAM pasek wymienia się po 150tkm, a rolki przy 300tkm. Wiem jedno, że przy 100tkm wymieniony będzie komplet.
Awatar użytkownika
By malydaras -  06 lis 2010, 20:44
 mazowieckie
#31811
Tysonq pisze:W którym samochodzie szybciej pęknie pasek rozrządu?: 1. normalnie eksploatowany, 2. prawie za każdym razem podczas ruszania przednie opony tracą przyczepność?
Ja myślę, że 2, dlatego że na silnik działają większe siły.
Ja również obstawiam 2, ale równie dobrze można piszczeć oponami przy silniku bez wirusa :mrgreen:.
Tysonq pisze: wrzucam scana z ksiązki serwisowej
[
Jakoś nie widzę związku, w przypadku silnika z i bez wirusa te uwagi są identyczne.
Tysonq pisze:Powiedzmy, że ja wirusa traktuję jako "utrudnione warunki eksploatacji" :)
nie od dziś wiadomo, że samochód po wirusie wymaga większej opieki i sumiennej wymiany rzeczy eksploatacyjnych, a rozrząd do takich należy
Proponuję Ci abyś inaczej podszedł do tego zagadnienia. Wirus ma wpływ tylko na zwiększenie obciążeń układu korbowo-tłokowego silnika (układ napędowy pomijamy). Sam rozrząd po wirusie przenosi takie same siły z wału na wałki, zmianie ulega tylko szybkość narastania tych sił, po prostu silnik szybciej wchodzi na obroty. A teraz odpowiedz sobie na pytanie: kiedy układ rozrządu będzie bardziej obciążony:
1.- silnik bez wirusa, 1 bieg, pedał do oporu
2.- silnik z wirusem, 5 bieg, pedał do oporu?

Podpowiem, że układ rozrządu jest najbardziej obciążony przy pałowaniu na jedynce. Teraz przypomnij sobie ile razy wciskałeś gaz do oporu na 1,2 biegu, podejrzewam, że to wartość bliska zeru 8).
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 lis 2010, 21:17
 pomorskie
#31813
"zawirusowanie" silnika nie ma żadnego wpływu na żywotność rozrządu, to o czym piszecie czyli zasiarczenie paliwa, krótkie dystanse itp... mają wpływ na stan np. pierścieni, tłoków, cylindrów, turbo itp... ale żadnego wpływu na żywotność rozrządu, to nie rozrząd jest odpowiedzialny za przeniesienie napędu więc moc i obciążenia są dla niego małoistotne - on tylko ma za zadanie napęd "klawiatury" czyli wałka /ów/ rozrządu, zaworów, pompowtryskiwaczy /PD/, pompy VP itp..... a tu czy będzie to 100 ps czy 200 ps - jest bez znaczenia
Awatar użytkownika
By Tyson -  06 lis 2010, 21:43
 mazowieckie
#31818
malydaras pisze: Podpowiem, że układ rozrządu jest najbardziej obciążony przy pałowaniu na jedynce. Teraz przypomnij sobie ile razy wciskałeś gaz do oporu na 1,2 biegu, podejrzewam, że to wartość bliska zeru 8).
na 1 biegu jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło, za to na 2 czasami pedał oparł się o stopkę :)
Zwracam honor, wytłumaczyliście mi wszystko bardzo dokładnie.
By arianm -  30 gru 2010, 16:25
 mazowieckie
#34367
Opis wymiany rozrządu z tego miejsca przeniosłem na warsztat -mam nadzieje że słusznie
Ostatnio zmieniony 28 maja 2013, 17:40 przez arianm, łącznie zmieniany 1 raz.
By bruno360 -  28 sty 2011, 10:23
 -------
#36871
To i ja się o coś zapytam.Ostatnia wymiana rozrządu+ pompy wody była przy 160 000km w ASO w Niemczech teraz mam 240 000km czyli trzeba już pomyśleć.Pytanie wymieniać pompę wody czy nie? Gdzie kupić komplet rozrządu w rozsądnej cenie i jakiej firmy? Moje autko to Golf V Plus 1,9TDI 2005r.
By miron40a -  28 sty 2011, 13:30
 pomorskie
#36885
powiem tak: ja u siebie wymieniałem rozrząd w serwisie 3miasto (gdynia) naciągacze około 1600złociszy komplet,porażka nigdy więcej kolega kupił komplet częsci ori około 700 zł i do zaufanego warsztau,pompa wody wskazane wymienić to tylko około 150zł
By bruno360 -  28 sty 2011, 14:28
 -------
#36889
Z wymianą to nie będzie problemu bo sam to zrobić.Chodzi mi konkretnie o części gdzie najlepiej kupić sklep,allegro,aso,intercars czy inne .I jakiego producenta są najlepsze.
By klepa -  29 sty 2011, 10:40
 warmińsko-mazurskie
#36937
DO WYMIANY ROZRZĄDU O NUMERZE
KATALOGOWYM 038 198 119A
W SKŁAD KOMPLETU WCHODZI:

ROLKA NAPINACZA- 038 109 243 M (NOMINOWANY ZNAKIEM AUDI,VW)
ROLKA PROWADZĄCA – 038 109 244 J (NOMINOWANY ZNAKIEM VW)
PASEK ROZRZĄDU – 038 109 119 P (NOMINOWANY ZNAKIEM VW)
POMPA WODY- 038 121 011 A lub 038 121 019 A

Dwie rolki + pasek około 510-530zł
Pompa wody około 150zł

Jest to do silnika 1.9 TDI BKC, do innych nie wiem, szukaj na aldegro.
By bruno360 -  29 sty 2011, 16:40
 -------
#36973
Te ceny które podałeś to są ceny w serwisie? Jak na serwis to w miarę ale na sklep to trochę przy bogato,tak mi się wydaje.
By bruno360 -  02 lut 2011, 16:48
 -------
#37256
Dowiadywałem się dzisiaj w Serwisie VW Siedlce ul.Brzeska.
Rolka +pasek+napinacz - 450zł
Pompa wody (jeśli zdamy starą) -200zł
Razem wszystko z wymianą 1200zł + kawa GRATIS!!! :wink:
Co do wymiany pompy wody powiedzieli że odchodzi VW już od tego żeby wymieniać ją co drugą wymianę paska.Powód odprężenie wałka pompy po wymianie samego paska i możliwość przecieku po krótkim czasie.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 48