Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By Danielo -  11 wrz 2009, 22:58
 dolnośląskie
#17014
ja ostatnio zmienilem rozrzad przy stanie licznika 105 000 km i pasek oraz pompa wody wygladaly jak nowe :) oczywiscie wszystko wymienilem i zalozylem oryginalny zestaw taki jak jest w ASO :twisted: . Nabylem go w cenie 410 zl (rolka , napinacz i pasek wzmacniany taki jak jest na pierwszy montaz w fabryce) wszystko oryginalne , zapakowane oraz zaplombowane :) jak ktos jest zainteresowany to moge dac na priv namiar na goscia z allegro :)
By Tomasz -  12 wrz 2009, 23:43
 -------
#17022
Głównym problemem z paskami jest to, że mogą wyglądać jak nowe nawet 2 godziny przed zerwaniem co często gubi nadmiernie oszczędnych użytkowników.
Awatar użytkownika
By Danielo -  13 wrz 2009, 11:39
 dolnośląskie
#17025
Tomasz pisze:Głównym problemem z paskami jest to, że mogą wyglądać jak nowe nawet 2 godziny przed zerwaniem co często gubi nadmiernie oszczędnych użytkowników.
z tym sie nie zgodze poniewaz zmeczony pasek mozna latwo rozpoznac po peknieciach od wewnetrznej strony ktore sa spowodowane przebytym przebiegiem oraz wiekiem samego paska :!: I jesli twierdzisz ze pasek ktory nie ma pekniec strzeli za 2 h to albo jest to wada fabryczna albo cos zatrzymalo pasek podczas pracy np zatarta pompa wody :wink:

PS:
najlepiej wymienic pasek zgodnie z zaleceniami a nawet wczesniej i po problemie :)
Awatar użytkownika
By fredric -  14 wrz 2009, 15:27
 mazowieckie
#17037
Jestem ciekaw czy twój super mechanik da ci gwarancje. Serwis ma to do siebie że daje gwarancje więc jak strzeli pasek albo coś padnie przy rozrządzie wymieniają na gwarancji. U mnie 2.0tdi za rozrząd w serwisie rok temu zapłaciłem koło 1600zł. Takie są ceny w radomskim serwisie ster, w cenie jest wszystko pompa pasek i jakieś rolki albo rolka, i najważniejsze gwarancja.
Awatar użytkownika
By Danielo -  14 wrz 2009, 18:12
 dolnośląskie
#17038
fredric pisze:Jestem ciekaw czy twój super mechanik da ci gwarancje. Serwis ma to do siebie że daje gwarancje więc jak strzeli pasek albo coś padnie przy rozrządzie wymieniają na gwarancji. U mnie 2.0tdi za rozrząd w serwisie rok temu zapłaciłem koło 1600zł. Takie są ceny w radomskim serwisie ster, w cenie jest wszystko pompa pasek i jakieś rolki albo rolka, i najważniejsze gwarancja.
Nie wiem czy pisales to do mnie czy Tomasza ale odnosnie tej gwarancji to zebys sie kiedys nie zdziwil bo gwarancje na podzespoly i naprawy teoretycznie daja , gorzej jest pozniej z udowodnieniem ze winny byl montaz lub wady fabryczne czesci np paska . Pozdrawiam !
By Tomasz -  14 wrz 2009, 23:38
 -------
#17042
Z gwarancją na cokolwiek w najbliższym mi serwisie VW mam jak najgorsze doświadczenia, fakt że dostałeś gwarancję od ASO oznacza tylko tyle, że jeśli nie olejesz sprawy to będziesz musiał udać się do sądu i tam udowadniać swoje racje. Jeśli chodzi o pasek, oczywiście należy go wymieniać zgodnie z zaleceniami, ale patrząc na pasek wyjęty z samochodu podczas tej wymiany nie zobaczysz szczególnych śladów zużycia. Gdy sprzedawałem innego VW i klient chciał sprawdzić pasek (do wymiany brakowało 20 000km) w ASO to samo powiedział mu tamtejszy mechanik.
Awatar użytkownika
By fredric -  15 wrz 2009, 23:47
 mazowieckie
#17060
Zgadza się że będzie trzeba iść do sądu ale mam z czym i wygrana jest kwestią czasu, a przysłowiowy garażowy kowal co ci powie "trudno". Biorąc pod uwagę to że prawie nikt nie bierze rachunków itd..... montaz lub wady fabryczne czesci np paska jak wszystko robisz w aso to nie bardzo masz wpływ na podzespoły no chyba że idziesz ze swoim paskiem......
Pozdrawiam
By Tomasz -  16 wrz 2009, 2:13
 -------
#17061
Dlatego warto znaleźć dobrego mechanika a nie garażowego "kowala". W mojej okolicy w ASO nie ma dobrych mechaników większość odeszła i założyła własne firmy by zacząć w końcu zarabiać na poważnie, sam byłem świadkiem jak mechanik z ASO dzwonił do mojego mechanika po radę. Z częściami nie ma żadnego problemu bo zamawianie są normalnie w VW. Z najbliższym ASO mam jak najgorsze doświadczenia z okresu serwisu gwarancyjnego więc wolę już tam nie jeździć.
Awatar użytkownika
By MATI709 -  04 paź 2009, 19:52
 -------
#17227
Panowie w książce wyraźnie pisze ze pasek wymienia się co 120 tys a cały rozrząd co 240tys i jeżeli ktoś wymienia rolki i pompę przy 100 tys to wyrzuca kasę w błoto.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Tyson -  04 paź 2009, 20:41
 mazowieckie
#17229
nigdy nie odwazylbym sie wymienic caly rozrzad po 240tkm, dla mnie to jest zbyt wysoka poprzeczka, ktora moze zakonczyc sie wydatkiem duuzych pieniedzy. Zapewne powiesz, ze jak robisz w ASO to jest gwarancja itp... Czasami sa problemy co do gwarancji calego samochodu, ktora wydaje producent, to co mowic o gwarancji ktora wydaje cwane ASO? niech kazdy sam sobie odpowie :) pozdr.
Awatar użytkownika
By MATI709 -  04 paź 2009, 21:12
 -------
#17230
Twój wybór ja wymieniłem pasek przy 117 tys i powiem ze zużycie było minimalne.
Nie wymieniałem w ASO bo szkoda kasy a z gwarancją masz racje jest ciężko.
Awatar użytkownika
By simon_78 -  20 paź 2009, 10:37
 -------
#17639
Kiedys zadałem to samo pytanie telefonicznie panu z ASO i odpowiedział że:
- co 60 tyś rozrząd w 1.9 TDI 77kW
- co 30 tyś wymiana oleju w DSG
????????
Naprawdę, nie kłamię :)
By Tomasz -  20 paź 2009, 14:40
 -------
#17646
Jeśli chodzi o rozrząd to kłamał albo się pomylił. DSG nie mam, nie wiem.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 48