Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By proxx -  04 mar 2017, 10:32
 pomorskie
#248357
Ja w weekend zmieniałem łańcuch u znajomego mechanika, koła zębate były w stanie idealnym i nie było potrzeby ich wymiany.
Pamiętaj, że do takiego zestawu powinieneś kupić jeszcze metalową uszczelkę pokrywy rozrządu- 80 zł oryginał oraz śruby jeżeli będziesz zmieniać koła zębate.
Da się ściągnąć łańcuch bez ściągania kół zębatych wałków rozrządu. Jeżeli nie będziesz ich zmieniać/wykręcać to musisz dokupić tylko śrubę 12-katna (kombi) M14X1,5X100 (oznaczenie z 1.4 FSI), która trzyma koło pasowe z wałem - są one jednorazowego użytku, w ASO każda śruba ok 20 zł.

Standardowo trzeba spuścić olej oraz płyn chłodniczy. Trzeba również zdemontować miskę olejową aby zdjąć łańcuch, wyczyścić oraz "wkleić" ją ponownie.
#248729
Kiedy należy wymienić łańcuch w 1.4 TSI 140KM BMY z 07-08 r. ? Czytałem trochę opinii o tym motorze w internecie, ale znajomy mechanik obejrzał mi auto i powiedział, że nic takiego niepokojącego nie słyszy. Odradził ruszanie rozrządu twierdząc, że naraziłbym się tylko niepotrzebnie na koszty (olej polecił zmienić). Przebieg: ponad 113 800.
By proxx -  13 mar 2017, 22:02
 pomorskie
#248772
lukasz9891 pisze:Kiedy należy wymienić łańcuch w 1.4 TSI 140KM BMY z 07-08 r. ? Czytałem trochę opinii o tym motorze w internecie, ale znajomy mechanik obejrzał mi auto i powiedział, że nic takiego niepokojącego nie słyszy. Odradził ruszanie rozrządu twierdząc, że naraziłbym się tylko niepotrzebnie na koszty (olej polecił zmienić). Przebieg: ponad 113 800.
Motor 1.4 FSI - bliźniaczy łańcuch do TSI. Po ok 95 000 km pojawiła się kontrolka i komunikat o braku synchronizacji wałków rozrządu. Dopóki rozciągnięcie łańcucha jest na tyle małe, że napinacz ma jeszcze zakres pracy to nie powinno być problemu. Samą wadą jest łańcuch, który jest grubości łańcucha rowerowego.
By wojtek-e30 -  17 mar 2017, 19:07
 warmińsko-mazurskie
#248998
Aż taka rozbieżność cenowa ? Ja jak się dowiadywałem o cenę rozrządu z robocizną do GTI w aso to wychodzi może ze 2 razy drożej niż kupić w sklepie ale nie 3 razy , może to jakaś lipa ? Nie lepiej kupić w jakimś sprawdzonym sklepie, na pewno wyjdzie taniej niż w aso i będzie pewność, że dobre graty zakładamy.
#253661
pitt52 pisze:Ma pytanko. 1,6 BSE 15 tyś. po wymianie rozrządu. Dzisiaj z ciekawości zajrzałem pod pokrywę. Wszystko ok tylko, że wydaje mi się, że pasek rozrządu jest za luźny. Ugina się swobodnie 1-1,5 cm. Czy tak ma być, czy raczej ma być naprężony? Pzdr
Nie patrz ile się ugina, tylko ile +/- stopni go wykręcisz (zalecają 70).
Awatar użytkownika
By pitt52 -  24 cze 2017, 12:13
 śląskie
#253709
Cimek pisze:
pitt52 pisze:Ma pytanko. 1,6 BSE 15 tyś. po wymianie rozrządu. Dzisiaj z ciekawości zajrzałem pod pokrywę. Wszystko ok tylko, że wydaje mi się, że pasek rozrządu jest za luźny. Ugina się swobodnie 1-1,5 cm. Czy tak ma być, czy raczej ma być naprężony? Pzdr
Nie patrz ile się ugina, tylko ile +/- stopni go wykręcisz (zalecają 70).
Dzięki serdeczne za podpowiedź. Faktycznie zapomniałem o tym. Sprawdziłem jeszcze raz i istotnie jest około 70% skrętu. Dzieki. :)
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 48