Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By buczek -  13 lut 2020, 12:07
 mazowieckie
#280024
Niestety nigdy nie zmieniałem na zestawach Conti, zawsze kupowałem zestaw INA/SKF + pompa HEPU (na metalowym wirniku). Z czystym sumieniem moge polecić taki zestaw do 1.9, zwłaszcza że dostajemy nowe szpilki i nakrętki w zestawie.
W tych zestawach jest nakrętka do rolki na klucz 13, a do napinacza 15.
#281626
cześć,

czy to jest kompletny zestaw do wymiany całego rozrządu wraz z pompą wody? model golf V 1.4 MPI 80KM (BUD), 2007 rok.

https://allegro.pl/oferta/rozrzad-pompa ... 7870601873

pierwsza wymiana od zakupu, nie chcę się pomylić. przelot 120k, rozrząd był wymieniany conajmniej 5 lat temu, ale być może i więcej... nie mogę znaleźć książeczki :roll:

u mechanika zestaw INA z pompą 500 zł + robocizna, więc części z alle trochę taniej by były.
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  19 maja 2020, 11:23
 warmińsko-mazurskie
#281646
gregsoir pisze:u mechanika zestaw INA z pompą 500 zł + robocizna, więc części z alle trochę taniej by były.
Czasem taniej może być drożej... Bo jeśli coś się stanie z rozrządem, to mechanik wyśle Cię z reklamacją do sklepu w którym kupiłeś i jeszcze policzy za naprawę. Przy rozrządzie jak sam nie zmieniasz, to lepiej nie kombinować, tylko wziąć rachunek za wszystko u mechanika.
Awatar użytkownika
By gregsoir -  24 maja 2020, 13:31
 pomorskie
#281702
wojtas4589 pisze:
19 maja 2020, 11:23
gregsoir pisze:u mechanika zestaw INA z pompą 500 zł + robocizna, więc części z alle trochę taniej by były.
Czasem taniej może być drożej... Bo jeśli coś się stanie z rozrządem, to mechanik wyśle Cię z reklamacją do sklepu w którym kupiłeś i jeszcze policzy za naprawę. Przy rozrządzie jak sam nie zmieniasz, to lepiej nie kombinować, tylko wziąć rachunek za wszystko u mechanika.
i tak też ostatecznie zrobiłem :)
By Wieslaw3 -  30 cze 2020, 8:35
 wielkopolskie
#282358
buczek pisze:
13 lut 2020, 12:07
Niestety nigdy nie zmieniałem na zestawach Conti, zawsze kupowałem zestaw INA/SKF + pompa HEPU (na metalowym wirniku). Z czystym sumieniem moge polecić taki zestaw do 1.9, zwłaszcza że dostajemy nowe szpilki i nakrętki w zestawie.
W tych zestawach jest nakrętka do rolki na klucz 13, a do napinacza 15.
Zastanawiam się nad wyborem kompletu rozrządu do 1.9 TDI BXE. Do tej pory zawsze ufałem marce SKF. Czy pompa wody w zestawie SKF ma metalowy wirnik?
By Wieslaw3 -  03 lip 2020, 12:07
 wielkopolskie
#282440
Mam jeszcze prośbę, może ktoś podać jaki rozmiar nasadki będę potrzebował do pokręcania wałem korbowym. Tam jest jakaś 12- kątna i wolał bym się w taką zanim zabiorę się za robotę. Mam taką do odkręcania piast - czy może ta sama?
By Wieslaw3 -  03 lip 2020, 21:38
 wielkopolskie
#282459
buczek pisze:
03 lip 2020, 14:34
Klucz 19, 12 - kątny, oczkowy odgięty, albo nasadka.
Jak masz możliwość, to zrzuć miskę olejową i sprawdź panewki korbowodowe.
To może wystarczy zwykły oczkowy. Dzięki.
Panewki? Dlaczego, że niby w tych silniach coś się z nimi dzieje?

Przyszły dzisiaj części i szukałem jakiś oznak autentyczności. Żadnych hologramów nie było. Pompa HEPU z odciśniętymi napisami Germany i jakąś złotą naklejką na kole zębatym (nie pamiętam co tam było na niej). Pasek i rolki INA. Pasek INA Germany, Rolka napinająca Made in Romania, mała rolka made in slovenia. W opakowaniu instrukcja obsługi rolki napinającej i naklejka żeby odnotować datę wymiany. Na pudełku naklejka "Kraj pochodzenia Niemcy"
By buczek -  03 lip 2020, 22:59
 mazowieckie
#282460
Zwykły oczkowy wystarczy.
Zestaw ina + hepu jest ok.
Sprawdź panewki, jeśli nie znasz pełnej historii, albo jeśli nie masz pewności, że zmieniali olej co 15tyś, tylko mogli co 30 tyś. Panewki się zacierają i wychodzą korby. Nie jest to duży koszt i kłopot, a lepiej na zimne dmuchać.
Najczęściej (w przypadkach jakie przerabiałem) zaciera się na 3 albo 4 korbowodzie.
W bls i bxe są słabsze wały i mam wrażenie, że jest słabsze smarowanie. Może coś spaprali z kanałami kolejowymi..
Wały mają też tylko 4 przeciwwagi, a nie jak w starszych 1.9, było 8 przeciwwag. Korbowody są znacznie cieńsze od tych starszych, itd.
Widać, że te silniki udoskonalał już księgowy.
By Wieslaw3 -  04 lip 2020, 11:23
 wielkopolskie
#282462
No właśnie od wczoraj wałkuję temat tych panewek i jestem przerażony. Akurat mój silnik to BXE z 2008 roku wyprodukowany w Polsce czyli jest potencjalnym kandydatem do tej usterki. :sad: Przebieg 155K też mieści się w ramach.
Co do historii auta to jeśli we Francji miał lany olej LL to długo na tym nie chodził. Kupiłem auto jak miało przejechane 38 tys km (podobno) i od tamtej pory robię wymianę oleju co rok a interwały nie przekraczają 15 tys km.
Sama wymiana jak widzę nie jest skomplikowana (mam kanał i narzędzia) tylko te koszty (dopiero co rozrząd kupiłem).
Chyba zaczekam do wymiany oleju.
By buczek -  04 lip 2020, 13:01
 mazowieckie
#282463
Zmieniaj olej co 10 tyś. , max co 15.
Najszybciej padają te z automatem, bądź te które jeżdżą na małych obrotach - po mieście, dużo w korkach itd. O dziwo jak auto jest gonione, to smarowanie jest ok.
Jak jeździ się w dolnym zakresie obrotów, ciśnienie oleju jest zbyt niskie i jest problem ze smarowaniem.
Bls, bxe to te same silniki. Mają co prawda inne bloki (inaczej poprowadzona magistrala chłodzenia, ale technologicznie, to jest to samo.
By Wieslaw3 -  08 lip 2020, 19:04
 wielkopolskie
#282524
Dobra, zostawmy temat panewek bo o tym w innym wątku.
Właśnie skończyłem wymianę paska rozrządu i po podpięciu VCDS-a w polu synchronizacja wałka mam wartości -1,5 a jak podniosę obroty idzie do -2. Zmieniać coś czy zostawić?
Tak na marginesie, żałuję że nie sprawdziłem ile było przed wymianą.
P.S.
Taka kiepska blokada mi się trafiła. A niby polski producent...
Obrazek
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48