Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  04 cze 2015, 22:08
 śląskie
#181056
Koledzy czy któryś z was wkładał inny model skrzyni lub wymieniał same dwa koła od piątego biegu na przełożenie np 0.67?
Obecnie mam skrzynię FVH i jest to dobre jedynie na miasto. w trasie obr są bardzo wysokie jak na prędkość i jest to uciążliwe oraz mało ekonomiczne.
Czy jeżdżę po mieście czy trasą w okolicy 110-130km/h spalanie jest identyczne jak w mieście na 100km

Tu jest ciekawy temat
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... sc&start=0

Mój licznik zawyża o ok 2-3km/h wd. gps,
Jutro może uda mi się sprawdzić pod vcds prędkość kół z ABS bo nie pomyślałem o tym nawet.

u mnie fabrycznie FVH skrzynia; (należy odjąć 2km/h od pomiarów, wg etka przełożenie to 0.84 )
2100obr - 70km/h
2400obr - 80km/h
3000obr - 100km/h
36000br - 120km/h
4000obr - 135km/h
4200obr - 140km/h
4800obr - 160km/h
5400obr - 180km/h

:sleepy:


Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
By accorado -  11 cze 2017, 21:55
 mazowieckie
#253172
Niezły odkop, ale post może przydać się niezdecydowanym.

Moje auto to Golf Plus 2006, skrzynia GVY, przełożenie oryginalnej 5 - tki to 0.851 ( koła 40/47), czyli tragedia do jazdy autostradowej - nawigacyjne 125 przy ok. 4 tyś. obrotów. Po przestudiowaniu wszystkich możliwych tematów ( głównie na stronach Octavii Club ) postanowiłem działać. Wybór padł na przełożenie 0.74 ( koła 37/50 ).

Koszty: koła w znanym serwisie = 535 PLN, olej oryginał = 150 PLN , robocizna = 150 PLN

Efekt modyfikacji: subiektywnie rewelacja, nie ten samochód, w końcu po wrzuceniu 5 biegu da się jechać. Cisza, spokój, niższe spalanie w trasie ( również oleju :pepsi: ). W praktyce odpychać się można w ruchu miejskim od 70 -72 km/h na 5-tce. Od 80 km/h samochód normalnie przyspiesza. Przy 140 km/h (rzeczywistych ) mam 4 tyś obrotów, a dynamika jazdy w przedziale 80 - 140 jest do zaakceptowania. Bonus jest jeszcze taki, że skrzynia po zmianie oleju chodzi cicho i precyzyjnie.

W Octavii "trenowane" jest również przełożenie 0.67, ale osobiście uważam, że 0.74 jest optymalne do Plusa z tym silnikiem ze względu na dziurę pomiędzy biegami jak i dynamikę jazdy. Ogólnie polecam i nie widzę sensu powrotu do oryginalnego przełożenia.
By turzol -  13 cze 2017, 8:36
 śląskie
#253245
accorado pisze:Niezły odkop, ale post może przydać się niezdecydowanym.

Moje auto to Golf Plus 2006, skrzynia GVY, przełożenie oryginalnej 5 - tki to 0.851 ( koła 40/47), czyli tragedia do jazdy autostradowej - nawigacyjne 125 przy ok. 4 tyś. obrotów. Po przestudiowaniu wszystkich możliwych tematów ( głównie na stronach Octavii Club ) postanowiłem działać. Wybór padł na przełożenie 0.74 ( koła 37/50 ).

Koszty: koła w znanym serwisie = 535 PLN, olej oryginał = 150 PLN , robocizna = 150 PLN

Efekt modyfikacji: subiektywnie rewelacja, nie ten samochód, w końcu po wrzuceniu 5 biegu da się jechać. Cisza, spokój, niższe spalanie w trasie ( również oleju :pepsi: ). W praktyce odpychać się można w ruchu miejskim od 70 -72 km/h na 5-tce. Od 80 km/h samochód normalnie przyspiesza. Przy 140 km/h (rzeczywistych ) mam 4 tyś obrotów, a dynamika jazdy w przedziale 80 - 140 jest do zaakceptowania. Bonus jest jeszcze taki, że skrzynia po zmianie oleju chodzi cicho i precyzyjnie.

W Octavii "trenowane" jest również przełożenie 0.67, ale osobiście uważam, że 0.74 jest optymalne do Plusa z tym silnikiem ze względu na dziurę pomiędzy biegami jak i dynamikę jazdy. Ogólnie polecam i nie widzę sensu powrotu do oryginalnego przełożenia.
Mam w Plusie żony tą samą skrzynię czyt. GVY i jazda w trasie to utrapienie.
Obrazek

Czy mógłbyś podać nr OE kół potrzebnych do tej modyfikacji. Chciałbym zamówić w serwisie i jak najszybciej dać do zrobienia fachurze.
Awatar użytkownika
By accorado -  13 cze 2017, 22:55
 mazowieckie
#253282
Do modyfikacji przełożenia 5 biegu z oryginalnego na 0.74 ( kola 37/50 ) potrzebne będą:

1. KOŁO ZĘBATE 02T 311 361 B - ilość zębów 37
2. KOŁO ZĘBATE 02T 311 158 P - ilość zębów 50
3. 2 litry oleju oryginalnego (!) vw do tej skrzyni - poszukaj na forum, wszystko jest dobrze wyjaśnione dlaczego tylko "oryginał".

Koszt kół w oryginale w ASO to z tego co pamiętam 680 + 550. Na aukcjach masz komplet za 535 złotych.

Można również wymienić uszczelkę dekla, jak tak zrobiłem. Koledzy z forum Octavii pisali coś jeszcze o "pierścieniach", aby eliminować luzy ( komplet ok.80 PLN ), u mnie nie było to potrzebne.
Powodzenia!
Awatar użytkownika
By accorado -  18 cze 2017, 22:31
 mazowieckie
#253505
Aby nie "dzielić włosa na czworo", każdy we własnym zakresie musi ustalić na czym JEMU zależy. Ja jeżdżę głównie miasto i krajówki. Na autostradzie utrzymuję stałe 140 - 150 km/h. Więc moje punkty wyjścia i sposób myślenia przed podjęciem decyzji o modyfikacji były następujące:

1. Silnik 1.6 BSE jak wiemy jest słaby i nie ma"uciągu". VW niweluje tę wadę własnie krótką skrzynią, aby silnik pracował w zakresie obrotów, które pozwalają mu "jako-tako" rywalizować w porównaniach Auto Bilda ;-) Oczywiście producent mając powyższe na względzie montuje skrzynię 4+ a nie 5, bo przecież elastyczność 80 - 120 to ważne kryterium oceny w takich testach :naughty:
2. Idąc tym tropem szukałem opcji, aby poprawić tylko piąty bieg, bo pierwsze cztery uważam za zestopniowane prawidłowo. Przeskok obrotów między 4 a 5 biegiem w skrzyni GVY wynosił ok. 500 obrotów ( przełożenie 4 biegu - 1.079, a piątego to 0.851 ), co dla mnie było dość słabym żartem. Ponieważ ten silnik i tak "nie jedzie", po użyciu kalkulatorów skrzyni biegów dostępnych w internecie ( mając na uwadze wszystkie zmienne tj. rozmiary opon, przeskok obrotów pomiędzy 4 a 5, przełożenie główne ) wybrałem świadomie właśnie 0.74.
3. Takie przełożenie wprowadziło duże zmiany względem 0.851. Na oponach 205/55 16R mam przy 3 tyś 110 km/h zamiast 95 licznikowych. Przy 4 tyś 147 zamiast 132. Ale największe różnica jest odczuciach subiektywnych - samochód w końcu uzyskał prawdziwą "piątkę", która pasuje do mojego charakteru jazdy i nie zabiła jednocześnie słabego i tak silnika.
4. Zmiana obrotów pomiędzy 4 a 5 to ok. 900 obr/min a nie 500. Tak właśnie sobie to wyobrażałem. Jednocześnie pierwsze jazdy pokazały, że obecna dynamika jest do przeżycia, a jazda w trasie to w końcu przyjemność.
5. Na pewno nie zdecyduję się na powrót do 0.851 ani przejście o krok dalej na 0.67, bo uważam, że ten silnik, szczególnie w Plusie jest za słaby na taką zmianę.
6. Zmiana wałka, to zupełnie inna robota jeżeli chodzi o koszty i czas zabawy. U mnie cztery pierwsze biegi sprawdzają się dobrze w mieście, a poprawiona piątka za miastem - więc dłubanie przy wałku w kontekście 1.6 BSE uznałem za bezsensowne.
7. Jeżeli chodzi o paliwo, to statystycznie cyferki są mniejsze, ale różnica na trasie 0,5 litra LPG to tylko miły dodatek do cichej i spokojnej jazdy. Teraz nie jadę powyżej 4 tyś obrotów, więc i oleju nie ubywa...

Podsumowując:
Kalkulator skrzyni biegów prawdę Ci powie o TWOIM aucie. Jeżeli masz wolne parę stówek, to ja uważam, że warto i moda polecam. Na pozostałych forach nie znalazłem nikogo, kto zrobił i żałował. Wątpliwości mają tylko Ci, którzy moda nie mają :P i zaciskają zęby ze szczęścia powyżej 130 km\h :ireful: .
Awatar użytkownika
By pitt52 -  02 wrz 2017, 17:31
 śląskie
#256494
accorado pisze:Do modyfikacji przełożenia 5 biegu z oryginalnego na 0.74 ( kola 37/50 ) potrzebne będą:

1. KOŁO ZĘBATE 02T 311 361 B - ilość zębów 37
2. KOŁO ZĘBATE 02T 311 158 P - ilość zębów 50
3. 2 litry oleju oryginalnego (!) vw do tej skrzyni - poszukaj na forum, wszystko jest dobrze wyjaśnione dlaczego tylko "oryginał".

Koszt kół w oryginale w ASO to z tego co pamiętam 680 + 550. Na aukcjach masz komplet za 535 złotych.

Można również wymienić uszczelkę dekla, jak tak zrobiłem. Koledzy z forum Octavii pisali coś jeszcze o "pierścieniach", aby eliminować luzy ( komplet ok.80 PLN ), u mnie nie było to potrzebne.
Powodzenia!
Mam i ja :friends: Wczoraj odebrałem auto od mechanika. Nie chciało mi się samemu grzebać a i czasu nie bardzo. Przy okazji wymiany łożysk i uszczelniaczy skrzyni poprosiłem o powyższą modyfikację. Przez to miałem dzień poślizgu, bo nie miał zębatek ale trudno. Pierwsze wrażenia pozytywne choć nie przetestowałem w pełni obecnych możliwości skrzyni ze względu na to, że wracałam w ulewnym deszczu. Na pewno jest ciszej i szybciej. Odczuwam jednak minimalny spadek dynamiki na piątce lecz to w sumie nie przeszkadza. Pewnie jak się przyzwyczaję to nie będę na to zwracał uwagi. Najszybciej jechałem 140 i jest o niebo lepiej bo po prostu ciszej i średnie spalanie widzę, że jest niższe. Jak zatankuję kilka razy, to zdam relację jak z tym spalaniem faktycznie jest. Dzięki @accorado, świetna robota.