Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By Pika -  21 sie 2015, 13:32
 podlaskie
#189756
Hej,
Przeczytałem kilka tematów dotyczących kondycji sprzęgła. To co powtarzało się w wielu wątkach to, że generalnie sprzęgło w Golfach V nisko bierze.
Podobną sytuację mam w swoim samochodzie (1.9 TDI 193k przebiegu). Jak pierwszy raz nim ruszałem to zgasł mi chyba ze 3 razy. Mam porównanie do swojego drugiego samochodu (BMW E39) gdzie sprzęgło pracuje "normalnie", tak jak bym się tego spodziewał. Może to tylko kwestia przyzwyczajenia do poprzedniego samochodu ale mam wrażenie, że w Golfie te sprzęgło się kończy.

W związku z tym mam kilka pytań:
1. Czy jest jakiś sposób (bez wyciągania i rozkręcania), aby stwierdzić czy żywot sprzęgła jest już krótki?
2. Czy wymieniając sprzęgło należy od razu wymienić dwumas? Zasłyszałem takie opinie, że po wymianie sprzęgła w niedługim czasie może paść dwumas.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  21 sie 2015, 13:38
 pomorskie
#189757
Pika pisze: 1. Czy jest jakiś sposób (bez wyciągania i rozkręcania), aby stwierdzić czy żywot sprzęgła jest już krótki?
2. Czy wymieniając sprzęgło należy od razu wymienić dwumas? Zasłyszałem takie opinie, że po wymianie sprzęgła w niedługim czasie może paść dwumas.
ad. 1/ nie ma ale to że bierze nisko to TTTM
ad. 2/ jeśli dwumas jest OK to nie trzeba, ja wymieniałem swego czasu samą tarczę, wszystko zależy od stanu dwumasu, od przebiegu, zazwyczaj jesli sprzęgło jest już zużyte to dwumas z reguły też ma luzy ale nie zawsze, trzeba zdemontować i sprawdzić
Awatar użytkownika
By Pika -  21 sie 2015, 13:46
 podlaskie
#189758
Dzięki za szybką odpowiedź.
Czyli rozumiem, że póki Golf jeździ i nie słychać niepokojących stuków spod maski i nie telepie budą to nie przejmować się tematem? ;)

To jeszcze jedno pytanie może zadam.
Co znaczy, że sprzęgło się ślizga i jak to jest wyczuwalne?
Golf to w sumie mój trzeci samochód ale nigdy nie miałem problemów ze sprzęgłem toteż nie wiem na co mam zwracać uwagę.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  21 sie 2015, 14:01
 pomorskie
#189759
Pika pisze:
Co znaczy, że sprzęgło się ślizga i jak to jest wyczuwalne?
dodajesz gazu tzn. przyspieszasz a raczej próbujesz przyspieszać, obrotomierz idzie w górę, silnik wyje a auto nie jedzie :) tak po krótce. Na początku skoki mogą być sporadyczne, krótkie zazwyczaj na rozgrzanym aucie, później się nasilają chociaz u mnie do poewnego momentu było OK a jak się zaczeło to od razu, auto nie chciało jechać

Dodano po 4 minutach 41 sekundach:
sprzęgło można też spalić, nową tarczę można spalić i też objawy będa takie jak wyżej, winny tez czasami może być docisk

Dodano po 2 minutach 17 sekundach:
Pika pisze: póki Golf jeździ i nie słychać niepokojących stuków spod maski i nie telepie budą to nie przejmować się tematem .
osobiście takiej wersji bym się trzymał
By zumi -  21 sie 2015, 14:28
 śląskie
#189760
Pika pisze:Dzięki za szybką odpowiedź.
Czyli rozumiem, że póki Golf jeździ i nie słychać niepokojących stuków spod maski i nie telepie budą to nie przejmować się tematem? ;)
To jeszcze jedno pytanie może zadam.
Co znaczy, że sprzęgło się ślizga i jak to jest wyczuwalne?
Dwumasa wytrzymuje przeciętnie 200-250k aczkolwiek jeśli nic nie stuka nic nie drży szczególnie przy ruszaniu nie ma dziwnego metalicznego stukania to wszystko ok, jeśli zaś takie objawy zaczną się to nie zwlekaj bo może uda Ci się przejechać 20k a możne 200 metrów i może się zrobić kłopot... ja do swojego kupiłem komplet (zeby w razie czego nie sciagac skrzyni dwa razy) w internetach za 1200 z valeo (Valeo wymyśliło dwumasy) a jak już skrzynia była na dole to od razu poszedł nowy olej
Awatar użytkownika
By Pika -  21 sie 2015, 14:39
 podlaskie
#189765
No to mam zagwostkę. Samochód kupiłem od chłopa z Belgii z przebiegiem 193k km. (przebieg realny bo mam 4 CarPass'y z różnych lat). Ale nie wiem czy do tej pory sprzęgło było już wymieniane czy nie.
By zumi -  21 sie 2015, 14:45
 śląskie
#189768
Pika pisze:No to mam zagwostkę. Samochód kupiłem od chłopa z Belgii z przebiegiem 193k km. (przebieg realny bo mam 4 CarPass'y z różnych lat). Ale nie wiem czy do tej pory sprzęgło było już wymieniane czy nie.
jesli masz juz auto przepisane na siebie podjedź do dilera VW bez problemu na podstawie dokumentu własności (dowodu rejestracyjnego) sprawdzą Ci czy i kiedy było robione i jesli było robione w VW, sprawdzają za free
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  21 sie 2015, 14:49
 pomorskie
#189770
Pika pisze:No to mam zagwostkę. Samochód kupiłem od chłopa z Belgii z przebiegiem 193k km. (przebieg realny bo mam 4 CarPass'y z różnych lat). Ale nie wiem czy do tej pory sprzęgło było już wymieniane czy nie.
razem z obecnym miałem 3 auta z Belgii i tak się złożyło że we wszystkich przy +/- 170kkm był wymieniany dwumas ze sprzęgłem
By zumi -  21 sie 2015, 14:53
 śląskie
#189771
Pika pisze:przebieg realny bo mam 4 CarPass'y z różnych lat
co do tych cudownych "potwierdzen" to powiem Ci tak jak szukałem auta to wielku sprzedawców mówiło "ksiązki nie ma, ale jak trzeba to 20 minut i bedzie..." także sam rozumiesz gdzie mozna sobie wsadzic takie cos... Jeden z golfów jakie oglądałem miał niby oryginalna ksiazke jak sie pozniej okazalo w serwisie (pojechałem tam na wyrażne zyczenia sprzedajacego) polowa wspisow byla nieprawdziwa ze zmyslonymi przebiegami...
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  21 sie 2015, 15:24
 pomorskie
#189776
idąc tym tokiem myślenia to znam gościa który za 100 euro modyfikuje historię serwisową więc nigdy nie ma pewności ale nie ma co popadać w paranoję, moje auta zawsze sprawdzałem w elsa-pro w serwisie, nigdy nie było luk i wszystko się zgadzało

Pika nie popadaj w panikę, jeżeli nie szarpie, nie drga, nie telepie na jałowym itp... to lej i jeździj. Temat o dwumasie jest podwieszony w dziale diesla więc nie róbmy OT
By zumi -  21 sie 2015, 15:33
 śląskie
#189778
Mettenoos pisze:idąc tym tokiem myślenia to znam gościa który za 100 euro modyfikuje historię serwisową więc nigdy nie ma pewności ale nie ma co popadać w paranoję, moje auta zawsze sprawdzałem w elsa-pro w serwisie, nigdy nie było luk i wszystko się zgadzało
Pika nie popadaj w panikę, jeżeli nie szarpie, nie drga, nie telepie na jałowym itp... to lej i jeździj. Temat o dwumasie jest podwieszony w dziale diesla więc nie róbmy OT
prawda jest taka w Polsce nie ma chetnych na auta z przebiegiem 300k i wiecej... niestety tak sami sobie zepsuliśmy rynek... dlatego 95% aut uzywanych (w sumie nowe też czasem maja) ma cofnięte liczniki... dla mnie przy zakupie liczyło sie to zeby nie był zgniły na elementach niewymiennych przede wszystkim... cała reszte zawsze mozna zrobić... a jak kupuje się auto zeby nic przy nim nie robic to lepiej kupić rower...
Awatar użytkownika
By Pika -  22 sie 2015, 12:07
 podlaskie
#189835
Dzięki za wszystkie rady i sugestie ;)
Tak jak mówiłem samochód nie był kupiony w Polsce tylko w Belgii. Tyle co udalo mi sie sprawdzić to przebieg wydaje się być oryginalny. Oglądałem tez Golfa od Marokańca. Niby miał mniejszy przebieg a jak nim jechałem to myślałem, że się zaraz rozpadnie ;). Każda szyba z innego roku.
Biorąc pod uwagę to, co zostało tu napisane to póki co sprzęgło zostawie narazie w spokoju :). Dzieki.