#189756
Hej,
Przeczytałem kilka tematów dotyczących kondycji sprzęgła. To co powtarzało się w wielu wątkach to, że generalnie sprzęgło w Golfach V nisko bierze.
Podobną sytuację mam w swoim samochodzie (1.9 TDI 193k przebiegu). Jak pierwszy raz nim ruszałem to zgasł mi chyba ze 3 razy. Mam porównanie do swojego drugiego samochodu (BMW E39) gdzie sprzęgło pracuje "normalnie", tak jak bym się tego spodziewał. Może to tylko kwestia przyzwyczajenia do poprzedniego samochodu ale mam wrażenie, że w Golfie te sprzęgło się kończy.
W związku z tym mam kilka pytań:
1. Czy jest jakiś sposób (bez wyciągania i rozkręcania), aby stwierdzić czy żywot sprzęgła jest już krótki?
2. Czy wymieniając sprzęgło należy od razu wymienić dwumas? Zasłyszałem takie opinie, że po wymianie sprzęgła w niedługim czasie może paść dwumas.
Przeczytałem kilka tematów dotyczących kondycji sprzęgła. To co powtarzało się w wielu wątkach to, że generalnie sprzęgło w Golfach V nisko bierze.
Podobną sytuację mam w swoim samochodzie (1.9 TDI 193k przebiegu). Jak pierwszy raz nim ruszałem to zgasł mi chyba ze 3 razy. Mam porównanie do swojego drugiego samochodu (BMW E39) gdzie sprzęgło pracuje "normalnie", tak jak bym się tego spodziewał. Może to tylko kwestia przyzwyczajenia do poprzedniego samochodu ale mam wrażenie, że w Golfie te sprzęgło się kończy.
W związku z tym mam kilka pytań:
1. Czy jest jakiś sposób (bez wyciągania i rozkręcania), aby stwierdzić czy żywot sprzęgła jest już krótki?
2. Czy wymieniając sprzęgło należy od razu wymienić dwumas? Zasłyszałem takie opinie, że po wymianie sprzęgła w niedługim czasie może paść dwumas.
[Kiss the future ...]