Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By alf900 -  22 sty 2010, 12:53
 -------
#20688
A więc nie wiem od czego zacząć, tym bardziej, że w innym temacie opisujesz horror związany ze zdjęciem poszycia drzwi.
Może samo minie?
Pozdrawiam
By alf900 -  15 lip 2010, 11:59
 -------
#27973
Zdolny elektryk zdemontował poszycie drzwi, przeczyścił i przelutował zamek - niestety usterka pozostała bez zmian.
Teraz kolej na moduł komfortu.
Gdzie go szukać?
By cycus12 -  15 lip 2010, 23:34
 -------
#28005
chyba pod kierownicą....

"przelutował" eee ? a co on w nim lutował ?

1 diagnozę zaczynasz od komputera, jaki był błąd ?
2 kable przed samym zamkiem sprawdzone ?
3 inny zamek dla sprawdzenia podłączony ? (notorycznie siadają w nich wtyczki i są objawy takie jak podajesz)
4 kostka przy drzwiach sprawdzona ?


Sprawdzałeś sygnały drzwi kierowcy / pilot (nie bez powodu jest tam tyle kabli) ?

Osobiście obstawiam na pozycje nr3, wymiana komfortu to nie fajna rzecz. Natnij przed zamkiem kable łap próbówkę i baw się pilotem / przednimi drzwiami, ale to chyba powinna być pierwsza rzecz jaką sprawdza elektryk, jaki rezultat ?

W kostkę wchodzi zamek od golfa 4 których często na pęczki w warsztatach, poszukaj podłącz. Koszt nowego zamka to ~500 zł więc szkoda w ciemno wyrzucać.
By alf900 -  16 lip 2010, 12:20
 -------
#28025
Bardzo Tobie dziękuję za precyzyjne wskazówki. Zostaną wykorzystane przy następnej naprawie. O wynikach oczywiście poinformuję, choć to trochę potrwa.

Znalazłem jednak kilka przypadków, również na forach niemieckich, gdzie w mk5 winien był moduł komfortu a nie zamek (co było nagminne w mk4).

Czy wiecie skąd się bierze to opóźnione "kliknięcie" w niedziałającym zamku podczas otwierania?
By cycus12 -  17 lip 2010, 12:30
 -------
#28047
mi też próbowali wcisnąć moduł komfortu :)

Problem masz tylko z pilotem ? jak otwierasz guzkiem na drzwiach kierowcy to jest normalnie ?

u mnie opóźniony zapłon był z winy styku, inny sygnał idzie z pilota inny z drzwi. jak pisałem wyżej jak byłby to zamek albo coś na kablach to będziesz miał o tym info w komputerze dlatego pisałem Ci byś od tego zaczął, jak będzie to komfort to nie będziesz miał sygnału na kablach (dlatego próbówka), ale to wszystko są pierwsze kroki jakie sprawdza każdy elektryk..

Podjedz do jakiegoś warsztatu od alarmów gdzie mają komputer i niech ci wszystko sprawdzą. mnie to po znajomości kosztowało 30 zł z pełną rozbiórką drzwi.

A komputer gratis też full :)
By alf900 -  18 lip 2010, 13:01
 -------
#28081
Nie ma różnicy, czy otwiera się z pilota czy z drzwi kierowcy.
Vag nie wykazuje błędów.
Sygnał mierzony próbnikiem na zamku jest, ale za słaby aby go skutecznie otworzyć.

Cieszmy się, że nie jesteśmy w Niemczech. Tam to tak wygląda:
"Bei meinem Golf MJ 2007 hat die Werkstatt die Innenverkleidung hinten rechst abgebaut, kam aber trotzdem nicht an das Schloss. Sie mussten von außen ein Loch in die Tür bohren. Jetzt wird die komplette Außenseite ausgetauscht, mit 40% Beteiligung an den Materialkosten (800,- Euro). Ärgerlich!"
By cycus12 -  18 lip 2010, 21:11
 -------
#28096
Nie ma różnicy, czy otwiera się z pilota czy z drzwi kierowcy.
idą 2 zupełnie inne sygnały. I z tego co pamiętam to drzwi zawsze wymuszają zamknięcie gdy (sygnał idzie 2 kablami) "pilot" nie (sygnał idzie 1 kablem). Tyle wiem :) mechanikiem ani elektrykiem nie jestem.
By alf900 -  28 lip 2010, 13:51
 -------
#28371
Elektryk na urlopie, więc zabrałem się sam do roboty.
Wymontowałem moduł komfortu (jest pod schowkiem od strony pasażera),
przejrzałem płytkę pod kątem zimnych lutów ale ich nie znalazłem.
Posikałem więc styki 2 złączek sprayem i całość złożyłem z powrotem.
Sprawdziłem również jakość kabli i połączeń w gumowym przegubie między drzwiami i słupkiem-bez zarzutu.
Nie przyniosło to jednak żadnej zmiany i na chwilę obecną nie mam nowych pomysłów.
Awatar użytkownika
By fredric -  28 lip 2010, 13:59
 mazowieckie
#28372
Qrde u mnie w t4 miałem podobny problem i okazało się że to jednak kable na łączeniu.
Gołym okiem było ok dopiero jak zapiąłem miernik i ruszałem kablami to wyszło szydło z worka.
Ten sam problem miałem w sharanie ale tam to było widać gołe druty i na 12 przewodów 8 było do wymiany.
By lenar -  05 sie 2010, 1:11
 -------
#28495
Witam,
Okolo 3 miesiecy temu mialem taki przypadek w swoim Golfie, ze nie zamykaly mi sie tylne lewe drzwi. Czy to pilotem, czy z pozycji drzwi kierowcy. Pojechalem do ASO i wymienili mi zamek. Dziala do tej pory. Wyjezdzajac z serwisu wzialem moj stary zamek. Ostatnio mialem troche wolnego czasu rozebralem ten moj stary zamek i wydaje mi sie ze jeden mikrostyk nawalil, sa to moje przypuszczenia. Macie moze schemat elektryczny samochodu lub samego zamka chetnie bym pobawil sie tym zamkiem.
Teraz po 3 msc mam problem znowu z przednimi drzwiami od kierowcy, a mianowicie nie otwieraja mi sie tylke te przednie drzwo z pilota, po przycisnieciu przycisku otwierajacego drzwi nie mozna otworzyc z zewnatrz, a na panelu w wewnatrz do ryglowania drzwi swieci sie tak jak by wlasnie byly zaryglowane (podpowiem ze pozostale drzwi sa otwarte). Jak sadzicie czy to kolejny zamek do wymiany?
Pozdrawiam Rafal.
By alf900 -  05 sie 2010, 14:16
 -------
#28506
W gumowej przelotce do prawych, tylnych drzwi znajdują się tylko 4 kable.
Jestem ciekaw, jak za ich pomocą zostało zrealizowanych tyle funkcji:
-sterowanie elektryczne szyby
-centralny zamek
-sterowanie oświetleniem
Schemat elektryczny, o który prosi także kolega Lenar-Rafal bardzo by nam pomógł.
By alf900 -  19 sie 2010, 13:18
 -------
#28970
Rafale,
czy odkryłeś coś w zamku?

Tylko cztery przewody w przelotce drzwi świadczą, że sterowanie jest zrealizowane przez szynę can a sterownik znajduje się w podnośniku szyb.