Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By AdamekS -  25 sty 2010, 18:52
 -------
#20888
Jedi pisze: ja miesiąc temu, równo po 2óch latach od nowości wymieniłem, miałem 44Ah, ale od nowości słabo kręcił przy mrozach i w ogóle miał słabe parametry, reklamowałem go w VW, ale reklamacji nie uznali, bo parametry mimo, że słabe to w normie. Zmieniłem na 50Ah z dość porządnym prądem rozruchu i jest lepiej.
Coś małe te akumulatory macie, ja u siebie mam fabryczny 70Ah, do tego opatulony w taki pokrowiec z jakiejś pianki.
Może jakaś wersja skandynawska mi sie trafiła? Musze jeszcze wolną chwilą sprawdzić jaki tam siedzi alternator.
Auto to TSI 122KM, Trendline z pakietami bez ksenonów, produkcja wrzesień 2008.
Awatar użytkownika
By Tyson -  25 sty 2010, 19:08
 mazowieckie
#20889
co do swojego golfa to sie nie wypowiem, bo ma rok czasu i stoi w garazu pod domem w temp +5 :)
Hulaj jak teraz sie troche pomeczysz z aku, mina mrozy, przyjdzie wiosna i ta bateria moze Ci pochodzic jeszcze do przyszlej zimy, a wtedy bez łez kupisz druga i w zime bedzie gadal jak najety :D Mam taki problem w transicie, dzisiaj rano kompletnie nawet nie zamiałczał (bylo -28), ale szybkie ładowanie przez pół godziny i samochod chodzi :) Fakt ze ja mam łatwiej pod domem - przedluzacz wisi caly czas na plocie :wink:
By Hulaj -  25 sty 2010, 20:13
 mazowieckie
#20899
Tysonq pisze:co do swojego golfa to sie nie wypowiem, bo ma rok czasu i stoi w garazu pod domem w temp +5 :)
Hulaj jak teraz sie troche pomeczysz z aku, mina mrozy, przyjdzie wiosna i ta bateria moze Ci pochodzic jeszcze do przyszlej zimy, a wtedy bez łez kupisz druga i w zime bedzie gadal jak najety :D Mam taki problem w transicie, dzisiaj rano kompletnie nawet nie zamiałczał (bylo -28), ale szybkie ładowanie przez pół godziny i samochod chodzi :) Fakt ze ja mam łatwiej pod domem - przedluzacz wisi caly czas na plocie :wink:
Jutro się okaże, mam teraz -20. Jak znowu nie zagada to nie będę go ponownie ładował, trzeba będzie kupić nowy bo mnie z roboty wywalą za spóźnienia :wink:

Sprawdzę też co tam właściwie siedzi bo się nie przyjrzałem a widzę ,że różne były montowane.
By Jedi -  25 sty 2010, 20:24
 -------
#20901
AdamekS pisze:
Jedi pisze: ja miesiąc temu, równo po 2óch latach od nowości wymieniłem, miałem 44Ah, ale od nowości słabo kręcił przy mrozach i w ogóle miał słabe parametry, reklamowałem go w VW, ale reklamacji nie uznali, bo parametry mimo, że słabe to w normie. Zmieniłem na 50Ah z dość porządnym prądem rozruchu i jest lepiej.
Coś małe te akumulatory macie, ja u siebie mam fabryczny 70Ah, do tego opatulony w taki pokrowiec z jakiejś pianki.
Może jakaś wersja skandynawska mi sie trafiła? Musze jeszcze wolną chwilą sprawdzić jaki tam siedzi alternator.
Auto to TSI 122KM, Trendline z pakietami bez ksenonów, produkcja wrzesień 2008.
też właśnie wydawało mi się, że miałem dość mały, ale z drugiej strony jeśli brać pod uwagę pojemność silnika to niby ok, nowy założyłem już 50Ah, nie wiem czy coś większego by weszło, bo 55 już są w większych skrzynkach.
Ty masz oryginalny koncernu VW z białą naklejką, 70Ah to znowu dość spory jak na 1.4, ja miałem od nowości 44Ah Akumy z wypalonymi literkami VW, prawdopodobnie jest to wynik oszczędności ze strony polskiego importera, bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że Akume wkładają w fabryce.

DABLJU jaki masz u siebie aku?

ps.
do 1.4TSI centra zaleca niby 50-53Ah
do GTI 62-64Ah
By maxoff77 -  25 sty 2010, 22:51
 -------
#20913
u mnie dzisiaj rano przy odpalaniu -23,5 zapalił od strzała z lekkim dygnięciem, też w niedziele miałem nigdzie nie jechać lecz po spojrzeniu na termometr o 19.30 zobaczyłem -22 to wsiadłem w golfiego i zrobiłem 30-o kilometrową rundkę, rozgrzałem i nazajutrz GIT :D . zalewam STATOIL GOLD, filterek paliwa wymieniony przed zimą. i tak na marginesie wydaje mi się że AKU to fabrycznie mogli by większy wsadzać. pozdro.
By speedbass -  26 sty 2010, 11:23
 pomorskie
#20930
weź go może jeszcze dłużej podładuj, myślę że wtedy 5h to nie było za wiele, powoli niech podładuje, ja 15h ładowałem stoi 2 tygodnie i... zapala, więc może to jest sposób
By Hulaj -  26 sty 2010, 13:20
 mazowieckie
#20942
speedbass pisze:weź go może jeszcze dłużej podładuj, myślę że wtedy 5h to nie było za wiele, powoli niech podładuje, ja 15h ładowałem stoi 2 tygodnie i... zapala, więc może to jest sposób
Na prostowniku jest taka podziałka, na której gdy wartość osiągnie 0 to ładowanie jest zakończone, wolałem zrobić tak jak każe producent a że zajęło to 5h :? .

Dziś zagadał po chwili a teraz pali za dotknięciem, więc chyba spełni się scenariusz Tysonq'a i jeszcze mi trochę posłuży.
Awatar użytkownika
By team-am -  26 sty 2010, 13:24
 łódzkie
#20943
Dzisiaj uruchamiałem swojego po tygodniowym staniu na zewnątrz, niestety nie dał rady, dopiero po ok 30min podladowaniu aku odpalil. Na noc wyjmę i podlącze pod prostownik na ok 10h
Awatar użytkownika
By leszek158 -  26 sty 2010, 16:09
 lubelskie
#20953
No i tak, zima mnie całkowicie dopadła, kupiłem nowe:
1. akumulator,
2. świece żarowe - wszystkie były do dupy :( ,
3. wkład filtru paliwa,
4. i zalałem się pod korek uszlachetnionym diselgold ala Statoil.
może teraz bedzie lepiej. Aha, od niedzieli nadają znowu siarczyste mrozy.
Aby do lata :)
Awatar użytkownika
By team-am -  26 sty 2010, 16:30
 łódzkie
#20954
leszek158 pisze:No i tak, zima mnie całkowicie dopadła, kupiłem nowe:
1. akumulator,
2. świece żarowe - wszystkie były do dupy :( ,
3. wkład filtru paliwa,
4. i zalałem się pod korek uszlachetnionym diselgold ala Statoil.
może teraz bedzie lepiej. Aha, od niedzieli nadają znowu siarczyste mrozy.
Aby do lata :)
Ile placiles za swiece?? Dzisiaj powiedzieli mi w ASO 69zl/szt po rabacie.
Awatar użytkownika
By leszek158 -  26 sty 2010, 16:34
 lubelskie
#20955
Kupiłem japońskie NGK po 60 PLN, a mieli jeszcze dowieźć Beru po 68 - nie czekałem.
Znajomy założył te NGK do swojego i sobie chwali.

Aha, oryginalnie zakładane są Beru lub Bosch, tak przynajmniej mówi Etka w vw5+
u mnie były Beru, jak zapalał mi samochód skoro po podłączeniu do aku w piwnicy, prawie mogłem 3 z nich trzymać za żarnik, 4 nie - trochę grzała ale nie na czerwono.