Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By szaler11 -  08 sie 2017, 8:02
 kujawsko-pomorskie
#255576
Witam!
Pojawił się kolejny problem w moim golfie. w przeciągu 5 miesięcy wysiadł mi 3 napinacz paska. Znaczy Słychać go jak szumi i drży czasami bardzo głośno a czasami cisza z poprzednimi napinaczami było tak samo.
Teraz mam napinacz rouvilla wcześniej był INA.
Czy może to wada tych napinaczy, czy cos w aucie nie tak że się zużywają??
za każdym razem wymiana napinacza z paskiem. :-/
By Maliniak13 -  05 wrz 2017, 16:16
 dolnośląskie
#256595
Cześć kolego słuchaj u mnie coś podobnego jest na rzeczy bo miesiąc temu wymieniał mi mechanik cały rozrząd właśnie z paskiem klinowym napinaczem itp i od niedawna zaczęło się grzechotanie na niskich obrotach i właśnie znajomy samouk podpowiedział mi bym przyjrzał się temu napinaczowi bo moze jakis wadliwy dostałem...
Awatar użytkownika
By pitt52 -  05 wrz 2017, 18:11
 śląskie
#256599
Maliniak13 pisze:Cześć kolego słuchaj u mnie coś podobnego jest na rzeczy bo miesiąc temu wymieniał mi mechanik cały rozrząd właśnie z paskiem klinowym napinaczem itp i od niedawna zaczęło się grzechotanie na niskich obrotach i właśnie znajomy samouk podpowiedział mi bym przyjrzał się temu napinaczowi bo moze jakis wadliwy dostałem...
O którym napinaczu mówisz? Generalnie są dwa. Jeden napinacz paska rozrządu, a drugi paska klinowego/wielorowkowego.
Awatar użytkownika
By Rumak -  28 gru 2017, 14:35
 pomorskie
#260487
Napinacz będzie drży np z powodu zużytego koła na alternatorze. Koło ma w sobie łożysko jak się ono zatrze wówczas napinacz skacze. Tu bym szukał przyczyny. Sam napinacz jest bardzo trwały jedynie rolka siada ale jest wymienna.
By Misio -  29 gru 2017, 11:29
 mazowieckie
#260521
U mnie powyżej 4k RPM coś mega jęczało, rzęziło. Po zdjęciu paska osprzetu cisza, wszystkie rolki bez luzu jedynie napinacz zjedzony. Wymiana paska plus nowy napinacz (cały kompletny) i niestety dalej to samo. Co wymieniać dalej ?
By Misio -  01 sty 2018, 20:56
 mazowieckie
#260601
W reku pracuje idealnie natomiast jutro wymieniamy właśnie koło na alternatorze bo na 90% z niego wyje, możliwe że nie nadąża powyżej 4k rpm i wyje.

Dodano po 1 dniu 1 godzinie 6 minutach 15 sekundach:
Całe koło alternatora wleciało nowe i dalej to samo... To jest taki pisk, wycie że we wnętrzu słychać, tylko powyżej 4k rpm i trzeba dać dobrze w palnik, jak sie bardzo delikatnie daje gazu to przy 4k jest cicho a wcisne w podloge i od razu wyje. Jak jadę to w chwili kiedy DSG zapina wyższy bieg i obroty spadają(po wyprzedzaniu np) od razu cichnie.