Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  11 paź 2018, 21:03
 pomorskie
#268685
Wersja/zestaw nr 1

Obrazek


Wersja/zestaw Nr 2

Obrazek
Obrazek

MichalVRL pisze:
11 paź 2018, 13:26

Belka: 1K0803881
Kula: 1K0803882

Gość z ASO mamrotał coś, że teraz obowiązują inne końcówki nr części tzn.: 902, a nie 882.
1K0803882 to jest to samo co 1K0803902, obie częscie są zamienne względem siebie, ...902 zastąpiła po prostu ...882

czop kulisty 1K0803882 jak i 1K0803882A będą pasować do wzmocnienia poprzecznego 1K0803881

poza tym wzmocnienie poprzeczne 1K0803881 jest częścią składową zestawu 1K0092155A


taki zestaw jak kupisz:
Belka: 1K0803881
Kula: 1K0803882 lub 1K0803882 A albo 1K0803902A
na 100% będą pasować

Dodano po 1 godzinie 14 minutach 49 sekundach:
Re: Hak holowniczy do VW Golfa 5
w wersji USA jest dokładka z zaślepką na hak

Obrazek
Awatar użytkownika
By MichalVRL -  28 paź 2018, 10:32
 małopolskie
#269063
Hak zamontowany, niestety albo i stety nie oryginał bo po oględzinach fabrycznych uzywek w okolicy nie byłem przekonany stanem, ceną itp... plus brak śrub montażowych. To wszystko skłoniło mnie do nowego haka. Priorytetem była wygoda wypinania kuli i cena. Padło na hak Steinhof z Tarnowa - wypinany poziomo automat (700 zł) i moduł uniwersalny z pełną 13-stką. Fotki poniżej - może komuś się przydadzą:

Obrazek

Obrazek

Wq mnie wygląda to dość estetycznie bo nie widać wycinanego otworu, pomaga z tym na pewno rejestracja "kwadrat" bo zasłania mocowanie kuli od góry. Gniazdo można cofnąć bardziej pod zderzak na drugie mocowanie i właśnie chyba to sobie zmienię.

Na nowy hak automat wypinany pionowo się nie zdecydowałem z uwagi na cenę (około 1100 zł) no i większy otwór w zderzaku do którego i tak nie da się założyć zaślepki jako, że brak takich dokładek do wersji Golfa USA.

Jak do wycinania otworu w zderzaku Panowie montujący się przyłożyli (uczulałem ich szczególnie na to) tak przy podpięciu wiązki chcieli odwalić tzw. fuszerkę i pójść na łatwiznę podpinając plus po zapłonie (pin 10 wgniezdzie) do tylnej zapalniczki. Dobrze, że byłem na montażu i po kilku mocniejszych wymianach zdań Pan fachowiec elektryk się ugiął, mimo, że nadal uważał zapalniczkę auta jako wystarczający punkt do podłączenia plusa "bo on tak montuję 15 lat".
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  28 paź 2018, 12:50
 pomorskie
#269064
Nic nie stoi na przeszkodzie żeby podpiąć pod zapalniczkę. Ja również miałem dwa haki od Steinhofa, sam montowałem, moduł uniwersalny też sam montowałem i wpinałem się pod + 12V z tylnej zapalniczki
Awatar użytkownika
By MichalVRL -  30 paź 2018, 12:11
 małopolskie
#269110
Bezpiecznik tam jest 15A? Lodowka w przyczepie kempingowej pod 12V to srednio 140-150W. Do tego ladowanie aku przyczepy. I jeszcze odbiorniki w aucie typu telefon, nawi czy CB. Podroz np. przez 3 dni. Albo bedzie wywalac bezpiecznik albo instalacja bedzie pracowac na max mozliwosciach co nie jest bezpieczne wq mnie.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
By Mettenoos -  30 paź 2018, 12:54
 pomorskie
#269111
MichalVRL pisze:
30 paź 2018, 12:11
Bezpiecznik tam jest 15A?
bezpiecznik do przyczepy ma 20A tak samo zapalniczka też ma 20A, wiec jak widzisz żadna różnica. Gniazdo 230V ma 30A

Nadal uważam, że nic nie stoi na przeszkodzie aby do 7 pin tj. pod przyczepkę lekką wpiąć pod zapalniczkę, ja nie targam kempingów bo do nich trzeba mieć 13 pin a jeśli ktoś targa to może pomyśleć o innym rozwiązaniu choć auto służy tylko do ciągnięcia z punktu A do B a nie jako dawca prądu, tak mi się wydaje, nie jestem znawcą tematu. Poza tym w swoich autach zawsze miałem kilka zapalniczek i przeważnie wpinałem się pod tą w bagażniku
Awatar użytkownika
By MichalVRL -  30 paź 2018, 17:50
 małopolskie
#269118
No tak - jak przyczepa lekka to nie ma problemu, ale jak pisalem wyżej, kazałem założyć pełną 13stke bo chcialbym mieć możliwość podłaczenia budki i wykorzystania jej wyposażenia o czym 'elektryk Janusz' został poinformowany, a mimo to usilnie wciskał mi tą zapalniczkę...

Jak najbardziej podczas podróży z budą auto robi za dawcę prądu (patrz moj poprzedni post) i zdecydowanie zalecany jest osobny przewód (min 4mm2) z aku auta do gniazda haka. 20 A zapalniczka dla niektorych przyczep kempingowych to dalej za mało, a dla większości wyposażonych odpowiednio wartość graniczna.

Oczekiwałem tylko że montaż będzie profesjonalny skoro płacę za usługę, a okazuje się jak zwykle - jak się nie patrzy na łapy to szybko i byle jak :bad:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  30 paź 2018, 18:08
 pomorskie
#269119
Skoro fabrycznie jest 20A, to jakie masz zabezpieczenie u siebie?

Dodano po 3 minutach 29 sekundach:
MichalVRL pisze:
30 paź 2018, 17:50


Jak najbardziej podczas podróży z budą auto robi za dawcę prądu (patrz moj poprzedni post)
Bezpośrednio? A nie poprzez przetwornicę? Bo jeśli lodówka 12V, CB czy tam ładowarka to nie obciążenie
Awatar użytkownika
By MichalVRL -  01 lis 2018, 7:56
 małopolskie
#269166
Bezpośrednio.

Lodówka z zamrażarką 10-15 A
CB - 2-4 A
Ładowanie tel x2/nawi - 3-5 A
Ładowanie aku w przyczepie - ~5A? więcej?
Do tego jakieś dodatkowe inne odbiorniki pod 12V w aucie, których czasem się używa.

20 A zapalniczkowe mi by nie wystarczyło. Zgodnie ze sztuką - konieczny osobny kabel plusowy 4-6 mm2 na pin 10 prosto z aku auta poprzez przekaźnik, jeśli rozmawiamy o kempingach.
By mi.jozef -  16 mar 2019, 20:59
 małopolskie
#272620
Witam, chciałem zapytać bo mam możliwość kupna haka z modułem. Chodzi mi właśnie o ten moduł, czy ma go ktoś założonego i czy są jakieś problemy z nim przy montażu i czy wszystko na nim dobrze chodzi. Czy lepiej kupić moduł westfalii? Pozdrawiam
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 mar 2019, 22:23
 pomorskie
#272623
to chyba jakiś moduł uniwersalny, zasada podpięcia jest zupełnie inna niż przy dedykowanym oryginalnym, w przeciwieństwie do oryginalnego nie podłaczasz go pod CAN, podajesz do niego plus po zapłonie a sygnał bierzesz z przewodów idących bezpośrednio do lamp + masa
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  22 cze 2019, 19:15
 dolnośląskie
#275259
mi.jozef pisze:
16 mar 2019, 20:59
Witam, chciałem zapytać bo mam możliwość kupna haka z modułem. Chodzi mi właśnie o ten moduł, czy ma go ktoś założonego i czy są jakieś problemy z nim przy montażu i czy wszystko na nim dobrze chodzi. Czy lepiej kupić moduł westfalii? Pozdrawiam
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Hejka
Masz do tego instrukcję podłączenia? Znajomy potrzebuje a widzę że dokładnie taki sam zestaw :oczko:

Dodano po 3 godzinach 35 minutach 35 sekundach:
mam. znalazłem :yahoo:
http://www.jaeger-automotive.de/service ... leitungen/

Dodano po 1 dniu 7 godzinach 49 minutach 24 sekundach:
A sam montaż haka w mk5 wygląda mniej więcej tak