Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#257165
Witam. Mam pewne objawy skrzyni i nie wiem czy reagować już czy to tylko mój wymysł.
Objawy:
Czasami po dłuższej jeździe z okolicy skrzyni przy kole słychać dziwne chrobotanie jakby ktoś podkładke wrzucił do silnika czasami to slychać a czasami nie zależy to też w jakiej pozycji na biegu jałowym jest lewarek bliżej 2 czy 4. Wciskanie sprzęgła nic nie zmienia. Podczas jazdy żadnych objawów nie ma ani szumów. Natomiast jadąc na 5 tak koło 90 lewarek się trzęsie i wibruje ale od 120 już nie. Czy to jakieś łożyska siadają?

Dodano po 3 minutach 27 sekundach:
Nie wiem czy to ważne ale z tym 5biegiem to tylko jak dodaje gazu wibruje lewarek do 90 jeśli zdejmę noge z gazu już wibracji nie ma. Od 120 jest dobrze przy dodawaniu gazu nic nie wibruje
#257167
Ja mam podobne objawy w 1,4 v16 myślałem że to skrzynia, ale mechanik mi powiedział że to lozysko w sprzegle. Część to kosz 300 zł plus robocizna. Ale mam wrażenie że będę musiał wymienić całe sprzwglo. A objawy mam takie same jak Ty.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

#257169
Jesli miało by to być łożysko sprzęgła to po jego wciśnięciu dźwięk powinien ustać a przynajmniej zmienić dzwięk, mam tak od 8 lat w lupo 1.4 i dawno temu dałem sobie z tym spokój. Najczęściej hałasuje pierścień czołowy współpracujący z listkami sprężyny talerzowej.
Gorzej gdy hałas, grzechotanie powodują popękane sprężyny tłumika drgań skrętnych, mogą wypaść i zdemolować tarczę sprzęgła. Również nadmierny luz w mocowaniu sprężyny to duży hałas.
Co do wibracji które opisuje @cpiotrek04 to problem może leżeć zupełnie poza skrzynią i przypuszczsm że tak jest
#257176
U mnie przy zużytym łożysku wyciskowym czy jak tam się to zwie na luzie jak się było pod autem to na uruchomionym silniku coś jakby latało w środku ale od strony paska klinowego.
Ja miałem przy ruszaniu do tylu jazdę przypominającą zająca i waliło coś w skrzyni.
Podobnie było przy ruszaniu do przodu na 1 biegu.
Po zdemontowaniu skrzyni okazało się że łożysko wyciskowe było prawie całkiem zatarte, chrobotało zacinało się,
listki na tarczy były wytarte do połowy, tarcza koła zamachowego wytarta z miejscowymi zabarwieniami fioletowymi.Po wymianie kompletu sprzęgła inna bajka, jeździ się normalnie i nic nie słychać.
ja bym się przyjrzał U ciebie jeszcze poduszką silnika.
Zobacz czy ta na sankach nie jest zerwana.
#257215
U mnie aż takich ostrych objawów nie ma. Tak naprawdę w codziennej eksploatacji się nic nie odczuwa tylko to grzechotanie mnie martwi bo jeśli coś sie rozlatuje to trzeba by zareagować. Ma ktoś silnik 1.6 bgu? Miał bym prośbę posłuchajcie czy pp nagrzaniu skrzyni slychać coś u was od strony skrzyni. Kiedyś jak szukałem samochodu to właśnie 2 odrzuciłem.bo grzechotało myślałem że u mnie tego nie ma a tu proszę grzechocze

Dodano po 3 minutach 29 sekundach:
Piotr010 masz takie samo grzechotanie? Pewny jesteś że to.od sprzęgła? Jakby od sprzęgła to podczas wciskania by grzechotało miałem tak kiedyś i było to łożysko wyciskowe

Dodano po 21 godzinach 26 minutach 16 sekundach:
Dzisiaj zauważyłem że gdy wciskam i puszczam sprzęgło to w chwili puszczania slychać jakby cos skrzypiało?
#258619
Koledzy chciałbym dorzucić tu też swój problem, bo nie znajduję innego tematu bardziej pasującego do moich objawów.
W moim Golfie 1.6 MPI zaczęło się ok 2 miesięcy temu. Zaczął wydawać jakieś dziwne odgłosy z pod maski, gdy silnik był zarówno na luzie jak i na biegu coś chrobotało. Gdy wciskam sprzęgło wszystko ustaje i jest cicho jakby prosto z salonu wyjechał. Odwiedziłem 3 mechaników. Pierwszy mówi skrzynia do wymiany, drugi mówi sprzęgło albo skrzynia. Trzeci sam nie wie co mówi. Wszyscy stwierdzili, żeby jeszcze trochę pojeździł, żeby się problem wyklarował. W tym momencie chrobocze już strasznie. W trakcie jazdy, podczas przyspieszania, zwiększa się razem z obrotami, przy hamowaniu silnikiem, zwiększa się czasem w przy skręcaniu. Ustaje przy wciśnięciu sprzęgła, ale gdy np. dojeżdżam do skrzyżowania, hamuję i wciskam sprzęgło ustaje dopiero gdy auto się całkowicie zatrzyma. Ostatnio doszedł następny problem. Przy zmianie biegów, szczególnie przy ruszaniu z miejsca coś czasem piszczy tak jakby coś się ślizgało ale auto przyspiesza normalnie. Nie znam się w ząb na mechanice ale ogólnie nie ma żadnych spadków w mocy, nierównej pracy silnika, problemów z przyspieszaniem.
Sam nie wiem co mam z tym zrobić. Jeśli to sprzęgło to po prostu wymiana i koniec, ale jeśli jest to skrzynia to robi się mały problem. Na nową oczywiście mnie nie stać. Więc moje kolejne pytania to co wybrać. Używaną czy regenerowaną? Przy używanej nie wiem w jakim jest stanie i przy jakim przebiegu była wyjęta. O regeneracji też słyszałem wiele złego i dobrego, bo niby lepsza od używanej ale często regenerowana na śmieciowych elementach?
Tak więc przepraszam, że się tak rozpisałem ale macie pomysł co może mojemu autu dolegać? I jeśli myślicie, że to skrzynia to jakiej szukać?
#260930
skrzynia biegów - mój VW golf V 102km bse (ok. 200 tys km) skrzynia 5 biegowa - objawy podobne - od około miesiąca nasilało się chrobotanie na najniższych biegach, po wrzuceniu na luz - silnik i auto nie wydawało niepokojących odgłosów; aż do teraz -- chrobotanie stało się mocno denerwujące dla ucha - a trzymając rękę na drążku zmiany biegów odczuwa się wyraźnie drgania; nawet jadąc na luzie chrobotanie stało się słyszalne; dziś odstawiam auto do warsztatu; mechanik sugeruje mi regenerację a nie wymianę na używaną skrzynie, a spodziewa się również że sprzęgło będzie do wymiany; jak będzie - zobaczymy