Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#259499
Więc plan taki:
zaślepienie EGR oraz ominięcie chłodnicy EGR aby nie płynął przez nią płyn chłodniczy.
Przy okazji całej operacji planuję wyczyścić zawór EGR wraz z przepustnicą(klapą gaszącą) oraz cały kolektor ssący.
Silnik BKD 2004 rok, kupiłem taki zestaw zaślepek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pytanie 1. zaślepkę 4 mm gdzie zakładam?


2003 BKD
Obrazek

2006 BKD
Obrazek
Pytanie 2. gdy odepnę od chłodnicy EGR dwa gumowe węże którymi płynie płyn chłodniczy to w jaki sposób zachować ciągłość przewodów? Zastosować kawałek rurki i na niej zacisnąć te odłączone węże czy może jeden z tych dwóch przewodów będzie niepotrzebny i dam radę połączyć za pomocą jednego z nich a jeżeli potrzebny dłuższy to czy np ten się nada

"PRZEWÓD GUMOWY KOLANKO EPDM 20x820 90 180 -30+135*" zbrojony aramidem (kevlar) - na alledrogo
Obrazek
http://allegro.pl/przewod-gumowy-kolank ... 67011.html

Pytanie 3. aha i tu pojawia się dodatkowe pytanie: w BKD 2006 jedna strona idzie krótkim wężem do nagrzewnicy a drugi do trójnika i dalej aż w końcu do chłodnicy głównej a w BKD 2003 jedna strona też do trójnika ale druga zamiast krótko do nagrzewnicy to robi tak jakby niepotrzebne koło dookoła silnika...[wtf?]


Pytanie 4. będzie mi jeszcze potrzebne tylko to:
03G129717D czyli USZCZELKA POD KOLEKTOR SSĄCY 50-55 zł bez przesyłki na alledrogo
N90927302 czyli ORING USZCZELKA EGR 10 zł bez przesyłki na alledrogo
N90978701 czyli Uszczelki zaworu EGR 30 zł bez przesyłki na alledrogo
czy coś jeszcze?

Pytanie 5. po operacji wyskoczy błąd czy nie(wstępnie z tego co czytałem to w audi z tym silnikiem nie wyskakuje a w golfie podobno wyskoczy błąd)? (od dawna planuję podnieść moc na 170 lub 180 więc przy okazji "majster" wyrzuci mi EGR z ECU w razie czego)
Ostatnio zmieniony 25 gru 2017, 17:07 przez cbool333, łącznie zmieniany 2 razy.
#259685
bejrutmc pisze:
02 gru 2017, 13:20
turbo puszcza olej w dolot?
Wygląda na to, że tak - niestety tyle oleju to nie z odmy :tooth: Turbinę robiłem w kwietniu 2014 :wall: . Czyli znowu regeneracja... chyba, że ktoś ma dostęp do tych poprawionych lub do innego fajnego tematu? Właśnie czytam sobie i zmiana na np GTB2260 to strasznie duże koszta. Jakieś rady czy coś zmieniać przy turbinie przy okazji gdy powoli kończy się?
#259940
Więc tak:

Obrazek
uszczelka 20 zł
oring 16 zł
oring 12 zł


Obrazek
23 zł + 10 zł wysyłka

Użyte narzędzia:
Obrazek

m.in.
SZCZYPCE DO OPASEK ZACISKOWYCH ROZPRĘŻNYCH
imbus 5 i 6 mm
nasadka 8 i 10 mm oraz klucze płasko oczkowe o tych samych wymiarach
grzechotka 1/4 oraz pokrętło 1/4
przedłużki oraz przegub cardana 1/4



Obrazek
Nie zrobiłem zdjęcia z pokrywą bo w sumie jej nie używam ale może się komuś przyda jak wygląda mocowanie: Strzałką zaznaczona nakrętka do odkręcenia a kółkami zaznaczone zaczepy, które puszczają gdy ciągniemy w górę za pokrywę


Obrazek
wykręcamy i wyjmujemy śrubę na kluczyk 10-tkę oraz odczepiamy węże podniśnienia



Obrazek
teraz odczepiamy co tylko się da



Obrazek
aby odłączyć wtyczkę od przepływomierza należy język odgiąć w górę i wtedy wtyczka powinna wyjść do góry - czasami aby zaczep puścił należy najpierw całą wtyczkę wcisnąć w dół i jednocześnie podważać zaczep - dopiero wtedy zabezpieczenie odblokuje się i wtyczka będzie mogła wyjść w górę


Obrazek
teraz cały filtr powietrza wraz z jego obudową oraz przepływomierzem trzyma się tylko na dwóch bolcach podobnych do tych czterech na jakich trzyma się pokrywa silnika więc można go wyszarpnąć do góry (pokażę to mocowanie na następnym zdjęciu)
NALEŻY ZATYKAĆ RURY OD POWIETRZA ABY NIC DO NICH NIE WPADŁO

Obrazek



Obrazek
teraz zajmiemy się rurą która leci za silnikiem i wchodzi prost do turbiny
najpierw odpinamy odmę aby to zrobić zsuwamy opaskę a następnie używając dużej siły ściągamy rurkę i tutaj najlepiej również zatykamy aby nic nie wpadło
na tym zdjęciu widać również w jaki sposób świeciłem sobie telefonem



Obrazek
tak wygląda w całej okazałości, trzyma się na dwóch śrubach i na opasce zaciskowej która łączy ją z turbiną
jest tutaj też ta cieńsza rurka z odmy i którą jak widać zatkałem chusteczką higieniczną
Czerwonymi kółkami zaznaczyłem zaczepy z których należy odłączyć przewody podciśnienia przed przystąpieniem do wyjęcia rury


Obrazek
pierwsza śruba która trzyma rurę i do której jest dość trudny dostęp
Z drugą śrubą która jest całkiem z prawej nad chłodnicą spalin egr powinniście poradzić sobie bez problemu



Obrazek
oraz ta opaska do której trzeba dostać się od góry a jest naprawdę ciasno

Obrazek
po kilku próbach jakoś udało się ścisnąć i przesunąć opaskę



Obrazek
Chłodnica układu recyrkulacji spalin wraz z klapką regulacyjną na wierzchu (chłodnica ma dwa grube węże płynu chłodzącego a klapka regulacyjna dwa cienkie)

Obrazek
zdjęcie z internetu (ja węży nie ciąłem :fluff: i nie wyciągałem tego elementu z auta)



Obrazek
lewa krótsza rura z płynem chłodzącym z chłodnicy egr trafia do nagrzewnicy przez ścianę grodziową

Obrazek
prawa dłuższa rura leci wzdłuż silnika ( zaznaczyłem co trzeba połączyć jeżeli zaślepiamy egr i nie chcemy aby w chłodnicy egr oraz w klapce sterującej niepotrzebnie krążył płyn chłodzący)
JA na tą chwilę ZROBIŁEM BYPASS TYLKO TYCH GRUBSZYCH


Obrazek
teraz zaznaczam co trzeba zdemontować aby mieć wystarczająco dużo miejsca aby bezproblemowo zdjąć kolektor ssący , między śrubami które oznaczyłem jako 4 i 5 znajduje się jeszcze fabryczna czarna opaska zaciskowa którą można odbezpieczyć malutkim śrubokrętem w następujący sposób:
Obrazek
zawsze odzyskuje takie plastikowe opaski



Obrazek
z prawej strony kolektora najpierw odkręcamy śrubę oznaczoną na czerwono a następnie odpinamy węże które zaznaczyłem kółkiem
Następnie odkręcamy pomarańczową śrubę (która jest też śrubą która trzyma kolektor) a zaraz po tym odpinamy 2 plastikowe klipsy (jeden z nich pokażę na następnym zdjęciu)

Obrazek
oto i zatrzask (tutaj widać również dolną krańcową śrubę kolektora ssącego (dolotowego))

Obrazek
1 odciągamy zabezpieczenie - nie uda się aby wyszło równomiernie (z jednej strony wychodzi bardziej) ale tak ma być
2 teraz powinno udać się odłączyć rurę - nie musiałem używać dużo siły
3 odkręcamy rurkę którą wraca część spalin z silnika - to za pomocą tej rurki do zaworu egr, do przepustnicy(klapy gaszącej) oraz do kolektora ssącego dostaje się cały syf TO WŁAŚNIE TO MIEJSCE BĘDZIE ZAŚLEPIONE ZA POMOCĄ JEDNĄ Z FLANSZ A DOKŁADNIEJ TĄ CIEŃSZĄ
4 odkręcamy zawór egr od kolektora - tutaj widać 2 śruby...


Obrazek
...a tutaj trzecią, która jest...


Obrazek
...bardzo długa i przechodzi zarówno przez egr oraz przez przepustnicę i jest utrudniony do niej dostęp
na tym zdjęciu widać również dolne śruby kolektora ssącego


Obrazek


Obrazek



Obrazek
odkręcamy dwie śruby które trzymają aluminiowe rurki przechodzące między głowicą a kolektorem a następnie odsuwamy je np tak jak ja przy pomocy drutu
jak najwięcej miejsca robimy również w miejscu oznaczonym kółkiem


Obrazek
teraz odkręcamy śruby które trzymają kolektor dolotowy, w sumie jest ich 10 tzn 5 szt. na górze i 5 szt. na dole a z tych dolnych prawą skrajną już odkręciliśmy aby poodsuwać przewody i węże na bok
(środkowa górna śruba ukryta jest po środku w nagarze - widać to na zdjęciu. Śruby w górnej linii są dużo dłuższe niż te w dolnej)
Jak widać na zdjęciu śruby mam już odkręcone została tylko ta ukryta w środku.


Obrazek
głowica po zdjęciu kolektora i po wyczyszczeniu
Obrazek
wnętrze silnika
Obrazek
gdy czyściłem miałem zabezpieczone otwory, najważniejsze są te prostokątne - olejowe






Obrazek
kolektor razem z uszczelką (dużo oleju ale już w planach naprawa tej awarii - bardzo małe ilości oleju za turbiną są dopuszczalne ale u mnie było go zdecydowanie za dużo)



Obrazek
wypalałem benzyną dwa razy, myślę że spokojnie można zrobić to więcej razy




Obrazek
po pierwszym wypalaniu z mokrej klejącej mazi zaczął robić się popiołek



Obrazek
drugie wypalanie oraz rurka (chyba z golfa mk4) której kawałek później użyję do zrobienia bypass'u chłodnicy spalin


Obrazek
tak wygląda przepustnica po otwarciu, elektronika zalana olejem a jest to bardzo częsta usterka, otworzyłem ją za pomocą płytki parkietu który na zdjęciu służy jako podpórka. Parkiet w połączeniu z młotkiem i mamy wieczko przepustnicy zdemontowane Tylko UWAGA tam jest napięta sprężyna która została na siłę przekręcona o 360 stopni (i tak też będzie trzeba zrobić przy składaniu).




Obrazek





Obrazek





Obrazek
Obrazek
nowy oring oraz złożony na chwilę przy pomocy gumek recepturek



Obrazek
otwór w raz z wężykiem którym w przyszłości może wydostawać się olej oraz zapałka usztywniająca, która została wyciągnięta gdy klej zastygł
Przy składaniu również dałem trochę elastycznego kleju tylko że trzeba ostrożnie składać i należy pamiętać że należy zrobić jeden obrót wieczkiem tak aby sprężyna była napięta w taki sposób aby przepustnica była otwarta i trzeba dość mocno nacisnąć palcem aby ją zamknąć(następne zdjęcie)
Obrazek



Obrazek
po mechanicznym czyszczeniu

Obrazek
szczotki druciane

Obrazek
wycior który zrobiłem z przegubu cardana


Obrazek
Tutaj pojawia się pytanie czy takie mechaniczne, rysujące czyszczenie jest prawidłowe - w końcu porysowałem w końcu powierzchnię i teraz może bardziej przywierać w tych miejscach dlatego polecam wypalić i zamiast trzeć to moczyć w jakiejś chemii a najlepiej to tylko moczyć bo takie wypalanie potrafi osmolić tzn pobrudzić kolektor z zewnątrz



Obrazek
bypass grubszych rurek płynu chłodzącego założony


Obrazek
odległość rurki powietrza i płynu chłodzącego


Obrazek
rurka której użyłem



Obrazek
przed założeniem zaślepek warto popuścić tą długą rurę egr
na następnym zdjęciu (z internetu) pokażę jak wygląda jej mocowanie:
Obrazek


Obrazek
cieńszą uszczelkę czyli tą 1,5 mm dałem tutaj (zgodnie z instrukcją) wraz z nową uszczelką która była w komplecie (oczywiście uszczelka po stronie lewej czyli bliżej zaworu egr)

Obrazek
w tym miejscu dałem zaślepkę o grubości 4 mm wraz z uszczelką, ale...



Obrazek
chyba lepiej byłoby dać w jednym z miejsc z tej fotogrami z tym że nie ma tutaj dojścia od góry a od dołu jest bardzo ciasto i prawdopodobnie trzeba demontować prawą pół oś


przy dokręcaniu kolektora KONIECZNIE należy dokręcać na krzyż oraz stopniowo NIE WOLNO od razu jednej śruby dokręcać na maxa NALEŻY robić to z głową




Obrazek
po około dwóch kilometrach taki błąd i po około dwóch wraca gdy się skasuje ten błąd, niedługo czeka mnie modyfikacje ECU (mapy silnika)

ps: pisałem całą noc więc mogą być błędy i nie tylko..., proszę poprawić lub dać znać co, jak i gdzie