Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By eRR -  24 maja 2018, 7:00
 dolnośląskie
#265041
Ostatnio szósty bieg mi wyskakuje. Tzn. jadę na 6 powiedzmy 120km/h, nagle gałka od zmiany biegów wypada z położenia "6" i drży, daję na 5 i jest OK. Z 5 na 6 i po jakimś czasie znów to samo. Reszta biegów oprócz 6 OK. Co podejrzewacie?

Problem zaczął się (tak mi się wydaje) jak jeden "fachowiec" podłączył komputer do auta i zaczął coś grzebać. Niby miał tylko skasować błąd żółtej kierownicy, ale tak skasował, że do dziś po puszczeniu w czasie jazdy sama ucieka mi na prawo i do tego świeci kontrolka ESP. Jak na podłączonym komputerze sprawdzał błędy to mówił, że coś nie tak ze skrzynią biegów, gdzie nigdy wcześniej przez 4 lata nie było z nią problemów. Mógł on coś namieszać w komputerze, że mi teraz ta szóstka wypada?
Awatar użytkownika
By pitt52 -  24 maja 2018, 8:04
 śląskie
#265043
Co do skrzyni biegów to zacznij od regulacji cięgien. Sprawa jest prosta a jak to zrobić znajdziesz na forum. Nie ma tam żadnej elektroniki więc komputerem nic nie zrobisz chyba, że to automat. Jeśli chodzi o kierownicę to jedź na geometrię najlepiej taką 3D. Ja miałem przestawioną kierownicę o 3 stopnie i przy pomocy specjalnego urządzenia mechanik wykonał kalibrację na 0 i teraz jest ok.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  24 maja 2018, 8:06
 pomorskie
#265044
eRR pisze:
24 maja 2018, 7:00
. Niby miał tylko skasować błąd żółtej kierownicy, ale tak skasował, że do dziś po puszczeniu w czasie jazdy sama ucieka mi na prawo
Nie ma takiej możliwości
By eRR -  24 maja 2018, 9:51
 dolnośląskie
#265051
Wyglądało to tak. Przyjeżdżam z zamiarem sprawdzenia aku i świec. Chłop sprawdził i mówi, że skasuje mi błąd (świeciła się żółta kierownica od dawien dawna). Podłączył komputer, pojechał gdzieś moim autem, przyjechał i mówi, że teraz jest OK, tylko kierownica ciężej chodzi. No OK pomyślałem, wsiadam i faktycznie kierownicą ciężko ruszyć. Jadę z zamiarem powrotu do tego warsztatu, w czasie jazdy pokręciłem silniej kierownicą i nagle wróciła do stanu w jakim była przed wizytą w tym warsztacie. Z tym, że nagle zamiast żółtej kierownicy zaczęła sę świecić ESP i kierownica ucieka na prawo po puszczeniu jej w trakcie jazdy i przy prędkości 140km/h wzwyż zaczyna drgać.