Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By mimi -  17 cze 2010, 22:26
 -------
#26652
Jakiesz było moje zdziwienie jak dzisiaj stojąc w korku temperatura niebezpiecznie podrosła do ok. 110 stopni(dobrze, że zauwazyłem)
Zatrzymałem auto, wyłączyłem klimę,zgasiłem silnik i dałem mu ostygnąć. Po ponownym starcie nie jechałem juz w korku i temperatura pionowo na 90 stopni jak Bóg przykazał więc niby ok. Zaniepokoiło mnie to jednak na tyle, że postanowiłem sprawdzic wentylatory. Podgrzałem silnik dośc zdrowo na postoju ale nie doczekałem się startu żadnego z wentylatorów, również tego od klimy(była włączona). Udałem się do gościa na komputer. Podpiął sprzęt, posprawdzał bezpieczniki, wentylatory na krótko i stwierdził, że to prawdopodobnie sterownik wentylatorów. Twierdzi, że upewni sie dopiero po wymontowaniu. Nie mogłem zostawić auta więc nic nie grzebał więcej. Stwierdził tylko, ze jeśli to strownik to dośc droga impreza może być..
Przerabiał ktoś może ten temat?
By pagong -  17 cze 2010, 23:14
 podlaskie
#26654
ja jutro jade naprawiac/ wymieniac wentylator od chlodnicy ten od klimy sie kreci a drugi w ogole elektryk mowil ze koszt jakies 300zl zeby wymienic. mialem ze 3 razy podobnie jak ty ze temp skoczyla na okolo 120 stopni i lekkie szarpniecia byly wyczuwalne dlatego nie zbagatelizowalem tego i jutro jade wymieniac wentylator:)
By mimi -  17 cze 2010, 23:37
 -------
#26656
No u mnie oba są sprawne bo działaja "na krótko". Jak tobie padł jeden to już jaśniejsza sytuacja. Na allegro są wentylatorki do 5-ki juz od 100 zł więc może taniej ci się uda niż za 300 :wink:
By pagong -  17 cze 2010, 23:51
 podlaskie
#26657
elektryk mi powiedzial ze jak sie kupi uzywane to moze szybko znow sie popsuc - na co dzien naprawia w roznych samochodach te wentylatory to raczej pewnie wie co mowi
By mimi -  21 cze 2010, 22:27
 -------
#26900
Dziś odwiedziłem tego samego mechaniora. Dość mi szczena opadła jak kolo porównał układ bezpieczników katalogowy do tego jaki jest u mnie i stwierdził, że jednego brakuje. Dodał go, a wentylatory ruszyły. Nie wierzę jednak, że to jest jedyna przyczyna awarii gdyż jakiś czas temu na pewno słyszałem jak pracują, a od tej pory ani ja, ani nikt inny nie grzebał w bezpiecznikach, także dziwy jakieś. Poprzedni właściciel serwisował auto od nowości. Ja mam je od pół roku. Nic nie kumam ale cieszę się, że obyło się bez kosztów. :)
Awatar użytkownika
By fredric -  22 cze 2011, 9:03
 mazowieckie
#46368
Odgrzewam kotleta bo mam podobny problem.
Temperatura skoczyła do 100 wentylatory nic. Podpinałem vcdsa i wyskakuje 17075 sterowanie wentylatora chłodnicy 1 -zwarcie z masą. Ma ktoś pomysły co i gdzie szukać ??
-na krótko patrzyliśmy są 2 złącza jedno 3pinowe drugie 2 w to 3 podpinałem 12v i cisza.........
Dziś będę rozbierał przód aby dostać się do chłodnic. Jak ktoś ma jakieś pomysły to pisać bo fura potrzebna na niedzielny spot i do kościoła :mrgreen: na sumę :mrgreen:
Awatar użytkownika
By fredric -  22 cze 2011, 23:27
 mazowieckie
#46404
No i klops..... może ktoś ma jakieś pomysły co to może być bo silnik sprawdzony i jest ok, przy okazji sprawdziłem czujnik temperatury obok termostatu i też niby ok. Bezpiecznika nie ma niby do tego może jakiś przekaźnik??
Każda wasza porada będzie cenna bo jak na razie załamka :?
Awatar użytkownika
By fredric -  25 cze 2011, 9:42
 mazowieckie
#46494
Jako że miałem błąd abgas coś tam który mogłem wykasować vcds wiedziałem że niebawem przepustnica będzie do wymiany.
W ostatnim czasie błąd zagościł na stałem na mojej desce a kasowanie nie pomagało do tego palił bezpiecznik 10A w komorze silnika. Ku mojemu zdziwieniu ten sam bezpiecznik odpowiada za wentylator chłodnicy, co trudno było do zlokalizowania.Nigdzie nie znalazłem opisu do bezpiecznika który odpowiada za wentylator albo słabo szukałem.
Jak wam padnie wentylator to najpierw krótki test wymiana bezpiecznika potem odpinamy przepustnice i zapodajemy test co ukazuje nam czy silnik jest sprawny. Wymiana samej przepustnicy to pikuś 3 śruby na torxa i rura z jedną zapinką. Chciałem kupić nową ale cena mnie troszkę odstraszyła od 760zł do 1300zł oczywiście pierburg. Trafiłem na używkę z po testowych aut za 300zł wygląda jak nowa i prawie nie miała osadu. Polecam przy wymianie oczyścić EGR demontaż bardzo prosty 4 śrubki, u mnie po 190tyś było ponad 2mm syfu. Stwierdzam że raz na dwa lata będę rozbierał i czyścił przepustnice i egr.
Awatar użytkownika
By fredric -  25 cze 2011, 16:24
 mazowieckie
#46506
Błąd na desce i komunikat ABGAS WERKSTATT. Moc była w normie i nic się nie działo. Czasem kontrolka sama gasła np po ponownym odpaleniu. Dziś wiem że jakbym wtedy rozebrał to czyszczenie i do dziś nie trzeba byłoby wymieniać.
Po dłuższym jeżdżeniu z kontrolką i komunikatem zaczynał wywalać bezpiecznik F8 w komorze silnika.
Jak palił bezpiecznik to wiatraki nie działają i trzeba patrzeć na temperaturę ewentualnie wypiąć wtyczkę od przepustnicy.
Potem nastąpił zgon :mrgreen:
W pierwszej fazie jak był błąd a przepustnica jeszcze działała to dawało się skasować vcds-em.
No i jeszcze jeden objaw to dziwnie trzęsło silnikiem przy gaszeniu. Co miało spory wpływ na poduszkę silnika i urwaną łapę :cry:
Awatar użytkownika
By pitt52 -  05 paź 2018, 18:42
 śląskie
#268502
Może tutaj poruszę problem. Na wstępie dodam, że nie chodzi o mojego Golfa a o Tourana I z silnikiem 1,6 BGU własności córki. Konstrukcja ta sama, więc może ktoś pomoże. Chodzi o chłodzenie silnika. Nie wiem dlaczego, ale jak tylko temperatura osiągnie 90 stopni włączają się oba wentylatory. Sprawdzałem temperaturę VCDS-em i wskaźnik temperatury na liczniku działa dobrze. Nie ma też żadnych błędów. Trochę jest to dziwne bo u mnie muszę dobrze pogrzać i to w upale, a nie w takich jak teraz temperaturach powietrza, żeby wentyle się uruchomiły. Ostatnio wymieniany był płyn chłodzący i rozrząd, ale nie wiem jak było przed tą czynnością bo auto dopiero kupione. Ktoś coś?
Aha dodam, że płynu nie wypluwa, ani nie połyka i nie ma żadnych wycieków. Silnik jest po prostu gorący.