Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By karoolkapala -  24 sty 2019, 12:57
 podkarpackie
#271220
Witam. Mam problem. Zmieniłem ostatnio termostat i płyn chłodniczy. Po wymianie zauważyłem dziwna rzecz. Po uruchomieniu silnika zwykle wyłączam ogrzewanie, żeby auto szybciej złapał temperaturę. Kiedy osiąga ok 60-70 st. włączam ogrzewanie, żeby i w środku było ciepło. Przed wymiana wszystko grzalo się dalej, a obecnie gubi "zdobyta" już temperature i nie specjalnie grzeje się dalej. Po 7km (tyle mam do pracy) auto dalej ma tylko 70-80 st. wg wskazań zegarów. Czyżby termostat był wadliwy?
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  24 sty 2019, 23:26
 śląskie
#271241
Ja mam vernet i nie wyłączam nawiewu po uruchomieniu silnika tylko jade odrazu i 90 mam po ok 5-6km. Jazda emeryta bo droga nie pozwala. Z czego zapewne wg vcds bylo by okolo 80C bo wiadomo że jak wskazówka stoi na 90 to jest w granicy 80-100C.
Przed wymianą temp na zegarach w lato 90 a przy szybkiej jeździe na vcds 78C.
Przy jezdzie emeryta spadala do ok 70C i wskazówka odbijała z 90C o 2mm w lewo.

Dodano po 1 dniu 15 minutach 48 sekundach:
Ad.
Po calej nocy.
Rano -5C . nawiew na auto i odrazu ruszenie.
Po 400 metrach jazda na lpg. Ustawione jest na 22 lub 24C
po 2 km na liczniku jest 70C.
Po 3 km na liczniku jest 82C
Po 5km wskazuje 90C
Lecz zapewne jeszcze tyle nie ma wg vcdsa
Awatar użytkownika
By morfeusz747 -  26 sty 2019, 20:59
 wielkopolskie
#271288
Ja zauważyłem i pewnie Ameryki nie odkryłem tym, że jazda z wcisnietym przyciskiem econ bardzo mocno wydłuża rozgrzanie silnika. Jazda na klimie szybciej rozgrzewa, a ze mam diesla to odrazu wieje ciepłej przez PDC :oczko:
By wojniz -  27 sty 2019, 13:30
 podkarpackie
#271312
morfeusz747 pisze:
26 sty 2019, 20:59
Ja zauważyłem i pewnie Ameryki nie odkryłem tym, że jazda z wcisnietym przyciskiem econ bardzo mocno wydłuża rozgrzanie silnika. Jazda na klimie szybciej rozgrzewa, a ze mam diesla to odrazu wieje ciepłej przez PDC :oczko:
Silniki benzynowe nie mają grzałki elektrycznej, więc to jest bez znaczenia , czy przycisk econ jest włączony czy nie:)

p.s.
klima i tak nie działa, bo jest za zimno.
By szukaj -  27 sty 2019, 19:20
 mazowieckie
#271328
Dexter23pl pisze:
27 sty 2019, 18:29
Mój został w PTC doposażony i to był najlepszy mod jaki jest przydatny do jazdy autem. :cool: :tooth:
Zmieniales alternator pod montaż tej grzałki czy masz oryginalny, bo zastanawiam się czy Ori da radę z ładowaniem?
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  27 sty 2019, 22:01
 śląskie
#271334
@szukaj @wojniz
ori miałem 110A bo nie miałem klimatyzacji , lecz przez 3 lata nie było problemu z ładowaniem aku na dystansie 7km dom praca.
Teraz w lato kupiłem nowy aku i wymieniłem od razu alternator na 140A aby było dobrze, przy altku 110A na załączonej grzałce i światłach napięcie spadało do 12V na akumulatorze. czyli już nie ładował altek lecz nie wpływało to na ranne odpalanie po całej nocy stania auta na mrozie.
Teraz przy -5C dosłownie po 2 minutach oblodzenie szyby przedniej spływa a po ok 30sek czuć letnie powietrze z nawiewu.
koszt różny , zależy za ile grzałkę się kupi. plus dwa przewody z wtyczka do komunikacji can i jeden 16mm2 do zasilania grzałki.