Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By Mario V -  23 maja 2011, 19:00
 pomorskie
#44719
furbs bardzo podobny mam objaw u siebie tylko u mnie nie da rady zejść poniżej 20 no chyba ze temp na zewnątrz jest poniżej 15. Zastanawiam sie czy kompresor nie daje mi do zrozumienia ze czas na zmianę :evil:
Awatar użytkownika
By krz_p -  23 maja 2011, 19:58
 wielkopolskie
#44723
kiedy robiliście jakiś przegląd/sprawdzenie klimy?
polecam włączyć na początku jazdy, oczywiście po przewietrzeniu wnętrza, obieg zamknięty powietrza, szybciej auto w środku się schłodzi
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  23 maja 2011, 20:05
 pomorskie
#44724
Mario V pisze:Zastanawiam sie czy kompresor nie daje mi do zrozumienia ze czas na zmianę :evil:
lepiej zostaw go w spokoju skoro chłodzi
By pszczolek -  23 maja 2011, 20:18
 mazowieckie
#44727
zróbcie przeglad klimy ale taki porzadny aby pozbyc sie wilgoci z ukladu oraz sprawdzcie wysokie i niskie cisnienie w ukladzie klimy zegarami w jakimś warsztacie :roll:

Inaczej to mozna sobie gdybac co jest nie tak..
By pszczolek -  23 maja 2011, 20:22
 mazowieckie
#44731
Tu sie nie zgodze.. U nas są takie przypadki w Toyocie mimo tego ze uklad jest szczelny.
Jezeli nie byl nigdy odciagany czynnik np przez 4-6 lat to wilgoc potrafi sie odkladac efektem czego jest mało wydajne chłodzenie
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  23 maja 2011, 20:26
 pomorskie
#44733
w układzie jest takie ciśnienie, że wilgoć nie ma prawa się tam dostać, zresztą w off top jest podobny temat:
Przy sprawnej klimatyzacji w samochodzie UE dopuszcza do Ubytku w skali rocznej do 60 g czynnika.
Dlatego nacisk UE jest aby czynnika w aucie było jak najmniej. Starsze auta lata koło 2000 miały okolo 750 g czynnika, teraz jest to koło 500 a i dużo poniżej. Od stycznia UE wymusiła aby nowo projektowane auta chodziły nie na r134a tylko na r1234yf.

Jeśli chodzi o przyjmowanie wilgoci z zewnatrz, jeśli klima jest nabita i panuje tam cisnienie ponad ciśnienie atmosferycznego czyli średnio od 4 do 6 to jak ma się dostać wilgoć skoro nadciśnienie wypycha wszytsko na zewnątrz czyli żeby wciągnąć wilgoć z zewnatrz musielibyśmy wytworzyć podciśnienie. A Układ klimatyzacji działa na nadciśnieniu. O ciśnieniu mówie oczywiście w czasie klimatyzacji wyłączonej. Wiadomo jak klima chodzi to na wysokim HP ciśnieniu przy mega upałach ciśnienie może oscylować w okolicach 35 bar, ciśnienie na niskim ciśnienu LP spada do 2 bar

Co do filtru klimatyzacji zwanego osuszaczem, bedąc na szkoleniu firmy TEXA przedstawiciel twierdzi ze przy sprawnej klimatyzacji filtra nie potrzeba wymieniać. Czemu każą wymieniać wiadomo każdy chce żyć.
Filtr wymieniamy napewno kiedy mielismy wymieniany kompresor kiedy np po wypadku była klima rozszczelniona. Ponoć maksymalnie rozszczelniony układ bez wymiany osuszacza wynos do 1 godziny. Tak samo wiadomo nie kupuje sie osuszacza używanego lub takiego który jest otwarty bez korków.
By pszczolek -  23 maja 2011, 20:29
 mazowieckie
#44734
teoria teoria praktyka praktyka :roll:
Wiem to z własnego doswiadczenia a nie siedze w tym temacie pare dni :P
Sprawna klima na jałowym powina miec 15 Bar Wysokiego i 2-3 Niskiego Ciśnienia :)
Ostatnio zmieniony 23 maja 2011, 20:31 przez pszczolek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  23 maja 2011, 20:31
 pomorskie
#44735
pszczolek pisze:teoria teoria praktyka praktyka :roll:
Wiem to z własnego doswiadczenia a nie siedze w tym temacie pare dni :P

no cóż, przyznam że ja w tym nie siedzę ale kolega bercik-20 którego cytuję juz tak, więc co "firma" to teoria :wink:
By bercik-20 -  23 maja 2011, 21:06
 pomorskie
#44739
Skad ta wilgoć sie odkłada? Pozatym raz na 2 lata zrobić przegląd klimatyzacji nie jest aż taki wydatek. Są tacy którzy jeżdżą aż padnie, a najlepsi ktorzy wiedzą że nia działa a przyjeżdżają jak mega upały są. Ale dzięki takim ludziom człowiek może zarobić, bo wtedy wiadomo inna stawka za usługę, czynnik w sezonie też 100 procent w góre
By pszczolek -  23 maja 2011, 21:52
 mazowieckie
#44750
Wartosci mierzone w temp ok 20C na zewnatrz ponizej tych wartosci ciśnien klima uznawana jest u nas jako nie sprawna ( za mało czynnika w ukl lub nie sprawna spręzarka) ;)
A co do Twojego drugiego pytania czynnik chłodniczy absorbuje wilgoć z powietrza atmosferycznego poprzez materiał, z którego wykonane są elastyczne przewody połączeniowe np :)
By furbs -  23 maja 2011, 22:11
 -------
#44753
Na jutro na 10 rano jestem umówiony na przegląd klimy. Zobaczymy co tam wyjdzie mądrego... Mam jeszcze 2 pytania:
1. Jak często wymienia się osuszacz i czy w ogóle się go wymienia 'tak o' przy każdym przeglądzie? A może majster zostawić tą kwestię majstrowi do oceny?
2. Zwrócić uwagę na jakieś rzeczy które zrobi lub ich nie zrobi i czy dopytywać o jakieś cyferki itd?
By Mario V -  23 maja 2011, 23:34
 pomorskie
#44761
W tamtym roku w sierpniu zrobiłem full serwis klimy wszystko było OK ale mechanior sam stwierdził ze dziwnie marnie chłodzi
ponadto dodam ze ostatnio sprawdziłem u kumpla klime w V tylko ze on miał pół automatyczną climatic i u niego po paru minutach wiało lodówką a u mnie dupa :evil:
a VCDS może pokazać jakieś błędy czy usterki??
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  23 maja 2011, 23:53
 pomorskie
#44763
Mario V pisze: a VCDS może pokazać jakieś błędy czy usterki??

jasne że może, np. awarię któregoś z czujników temperatury, błąd z czujnika ciśnienia itp...

furbs pisze:
1. Jak często wymienia się osuszacz i czy w ogóle się go wymienia 'tak o' przy każdym przeglądzie?
wszędzie mądre głowy piszą, że jeżeli nie było awarii i ingerencji w układ to się go nie wymienia
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 72