#47419
Przechodząc do sedna: wczoraj zauważyłem, że klima wcale nie działa, tzn. włącza się i reaguje zmianą mocy nawiewów na zmiany temperatury, ale wcale nie chłodzi tylko dmucha tak samo jak na wyłączonym AC. Wlazłem w tryb diagnostyczny z panelu i dostałem dwa komunikaty i0 co chyba świadczy o braku błędów. Podpiąłem VCDS'a i zacząłem obserwować bloki pomiarowe i dostrzegłem pewną niepokojącą rzecz:
W 08-Klimatyzacja w grupie 03 w bloku 1 jest wartość Coolant Pressure - u mnie w tej chwili wartość ta na stałe wynosi 6 bar - niezależnie od tego czy klimatyzacja jest włączona czy nie. Dla porównania w Touranie rodziców wartość ta w fazie spoczynku wynosi tak jak u mnie 6,6 bar ale przy włączonej AC wzrasta na wolnych obrotach do około 14 bar (to też chyba trochę mało, ale tam nie było jeszcze serwisu klimy od nowości i czynnika może być troszkę za mało).
W grupie 02 w bloku 3 jest wartość Compressor Rotations - jak domniemywam jest to prędkość obrotowa pompy AC i ta wartość na wyłączonej klimie równa jest 0 a na włączonej na wolnych obrotach wynosi 1000rpm i rośnie proporcjonalnie do wzrostu obrotów silnika. To wg mnie świadczy o tym, że pompa się załącza...
Pytanie: niezmieniająca się wartość ciśnienia w układzie świadczy jednoznacznie np. o:
1. Braku czynnika w układzie (przy uderzeniu lub naprężeniach przy demontażu chłodnic powstała nieszczelność)?
2. Padniętej sprężarce klimatyzacji?
3. Jeszcze jakiejś innej ciekawostce?
Zanim ruszę do gościa od klimy dobrze by było mieć jakiś pogląd na to...
Po tych objawach zrobiłem przegląd klimy o którym pisałem i zostało dobite troszkę ponad 100g czynnika. Układ był szczelny. Po tej operacji nie odczułem jakiejś zajebistej poprawy w działaniu klimy, ale klima zdecydowanie działała. Muszę jeszcze dodać, że w międzyczasie (po serwisie a przed padnięciem AC) przydzwoniłem lekko spodem z przodu co spowodowało, że demontowałem cały przód żeby dostać się do chłodnicy IC i woziłem ją do spawania.furbs pisze:I ja opisze mój problem, może ktoś wie o co chodzi...
Dzisiaj ruszyłem po robocie i ustawiłem klimę na 20 stopni. Na początku z otwartymi okienkami jechałem celem wywietrzenia wnętrza. Klima dawała ciepłe powietrze niezależnie od tego czy była na LO czy na 21. Po około 2-3km się pozamykałem, wpadłem na trasę szybkiego ruchu i rozpędziłem do około 140km/h mając ustawione cały czas około 20 stopni. Klima dalej dawała ceipłe powietrze. Dopiero po w sumie około 8km zaczęła dmuchać zimnym. Jak już zaczęła to sprawnie szło jej chłodzenie auta. Zauważyłem, że stało się to jak temperatura silnika wpadła na 90 stopni. Może to mieć jakieś znaczenie? U Was działa to tak samo? Układ zachowuje się tak jakby musiał się 'rozbudzić'. Obserwuję to któryś raz z kolei. Auto ma 3 lata, u mnie od pół roku, ja na przeglądzie klimy nie byłem.
Przechodząc do sedna: wczoraj zauważyłem, że klima wcale nie działa, tzn. włącza się i reaguje zmianą mocy nawiewów na zmiany temperatury, ale wcale nie chłodzi tylko dmucha tak samo jak na wyłączonym AC. Wlazłem w tryb diagnostyczny z panelu i dostałem dwa komunikaty i0 co chyba świadczy o braku błędów. Podpiąłem VCDS'a i zacząłem obserwować bloki pomiarowe i dostrzegłem pewną niepokojącą rzecz:
W 08-Klimatyzacja w grupie 03 w bloku 1 jest wartość Coolant Pressure - u mnie w tej chwili wartość ta na stałe wynosi 6 bar - niezależnie od tego czy klimatyzacja jest włączona czy nie. Dla porównania w Touranie rodziców wartość ta w fazie spoczynku wynosi tak jak u mnie 6,6 bar ale przy włączonej AC wzrasta na wolnych obrotach do około 14 bar (to też chyba trochę mało, ale tam nie było jeszcze serwisu klimy od nowości i czynnika może być troszkę za mało).
W grupie 02 w bloku 3 jest wartość Compressor Rotations - jak domniemywam jest to prędkość obrotowa pompy AC i ta wartość na wyłączonej klimie równa jest 0 a na włączonej na wolnych obrotach wynosi 1000rpm i rośnie proporcjonalnie do wzrostu obrotów silnika. To wg mnie świadczy o tym, że pompa się załącza...
Pytanie: niezmieniająca się wartość ciśnienia w układzie świadczy jednoznacznie np. o:
1. Braku czynnika w układzie (przy uderzeniu lub naprężeniach przy demontażu chłodnic powstała nieszczelność)?
2. Padniętej sprężarce klimatyzacji?
3. Jeszcze jakiejś innej ciekawostce?
Zanim ruszę do gościa od klimy dobrze by było mieć jakiś pogląd na to...
Golf V GT Sport 1.9TDI BXE DSG