Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#267153
@MateuszGolf Jak masz mało czynnika, to nieszczelność. A jak nieszczelność, to wilgoć się dostanie do środka. A to w następstwie daje wymianę osuszacza, a żeby go wymienić, trzeba przód demontować, co daje dużo za robociznę....

Znam ten ból. W przeciągu roku robiłem 3 razy klimę. (zatarła się sprężarka, potem padła nowa chłodnica klimatyzacji (kupiłem sam, więc poniosłem koszty demontażu/montażu nowej (reklamację uznano)), a po zimie... pękła jakaś rurka aluminiowa.... Ogólnie tak z 3 tysiące łącznie :fluff: :ireful: A z tego wszystkiego najgorsza właśnie robocizna, bo co się nie podejdzie do klimatyzacji, to trzeba przód ściągać :silence: :censored:
#267159
@MateuszGolf Jak sprężarka stanie, przetnie Ci pasek osprzętu- jak jest za niskie ciśnienie, klima nie ruszy w celu ochrony kompresorka. Wg mnie, warto to zrobić i w wilgotną porę odczujesz różnicę na szybach (nie będą zaparowane/szybciej odparują).
Awatar użytkownika
By DarkBP -  22 sie 2018, 23:23
 zachodniopomorskie
#267613
Witam, mam następujący problem z klimą, czasem chłodzi czasem nie, z tego conzaobserwowałem to po otwarciu okien , przewietrzeniu kabiny jak by zaczynała chłodzić. Gaz uzupełniony, system szczelny, po włączeniu klimy wiatrak sie uruchamia, czujnik temperatury wewnętrznej może walnięty? Jutro go wymienię, czujnik tep zewnętrznej wymieniłem. Ktoś spotkał sie z takim problemem?
Pozdrawiam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
By Hiob -  22 lis 2018, 10:28
 dolnośląskie
#269656
Mam pytanko, bo nigdzie nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi:
- na moim panelu climatronic'a, mam przycisk AC, gdzie w lwiej części ludzie mają ECON.
Obrazek
I tutaj pojawia się pytanie - do czego to cholerstwo jest. W manualu mam opis jedynie do ECON :roll: Na necie o AC piszą w każdym miejscu inaczej.

W zasadzie po jego wciśnięciu, zapala się lampka i...na tym koniec. Czy ustawię chłodzenie (niską temp. na pokrętle), czy grzanie (wyższą temp. na pokrętle), to czy AC jest włączone czy nie...nie ma różnicy. "Działa" i na klimie i na grzaniu. Nie kumam tego kompletnie.

Jedni piszą, że to skrót od Arctic Cooling i powinno się używać tego trybu jedynie przy włączonej klimatyzacji (chłodzenie), a inni, że to Automatic Control, ale przecież od tego jest przycisk AUTO... :silence:
#269660
świecąca dioda w przycisku AC oznacza włączoną klimatyzację, krótko mówiąc przyciskiem AC włączasz i wyłączasz klimatyzację, nie ma tutaj żadnej filozofii :no:

świecąca dioda w przycisku ECON oznacza tryb economiczny czyli jazda bez włączonej klimatyzacji i bez dogrzewacza PTC jeśli takowy jest /zazwyczaj w dizlach/, krótko mówiąc jeśli w ECON pali się dioda to klima wyłączona, jeśli nie pali się dioda to klima włączona, czyli odwrotnie niż w przypadku przycisku AC

przyciski AC i ECON pełnią tą samą rolę tyle że odwrotnie działa dioda, ponadto jak pisałem ECON pełni funkcję wyłączania nie tylko klimatyzacji ale też elektrycznego elementu grzejnego PTC /to taka farelka w aucie/, którego twój BSE nie posiada

przycisk AUTO służy do automatycznego rozdziału kierunków nadmuchu i siły nadmuchu w zależności temperatury, czyli sam rozdziela ilość na nogi, na szubę, na kabinę itp... natomiast gdy sam chcesz decydować o kierunkach nadmuchu to korzystasz z przycisków kierunkowych znajdujących się powyżej.

Proponuję zaopatrzyć się w instrukcję aby nie pytać o tak prozaiczne rzeczy, tam na tego typu pytania znajdziesz odpowiedzi
By Hiob -  22 lis 2018, 12:38
 dolnośląskie
#269661
Ok, czyli ogólnie, zimą, jeździć na wyłączonej klimie, a jedynie na nadmuchu z grzaniem z ustawionej temp.? Bo jaki jest sens włączania klimy przy ustawionej temp 24*C na pokrętle? Przycisk AC jest więc w zasadzie na lato i załącza klimę?

W zasadzie to logicznym byłoby automatyczne wyłączanie AC od pewnego poziomu temp.

Dzięki za wyjaśnienie.
#272494
Witam was wszystkich :D
Ogolnie to pytanie zwiazane z moim GTI dokladniej kod silnika BWA prod 10.2006 nalot glowy bym nie dał ale po spawdzaniu wszystkich mozliwych rzeczy wychodzi na 150kkm a glowny problem ktory ujawnil sie po zimie klima nie wieje zimnym VCDS podlaczony 0 błedów gaz u czlowieczka od klimy sprawdzony jest nabita, kolo od kompresora nie wydaje mi sie zerwane bo przy próbie dokrecenia/odkrecenia śruby nie ruszała sie numer spreżarki 1k0 028 803n firmy zexel cisnienie w vcdsie pokazuje przy okolo 8-10*C 3.4 bara a podczas chodzenia silnika wzrastało. Po wcisnięciu ECON nie załączają się również wentylatory. Znalazlem jedynie w VCDSie to ze Fresh Air Intake nie pokazuje zadnej wartości obroty sprężarki pokazuje 1000obr/min silnik na postoju jakos 800obr/min obciążenie 1.2nm :D z góry dzieki za pomoc :D jezeli to bylby zawór klimatyzacji N280 czy mozna go jakos sprawdzic ?
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 72