Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#248456
Sprężarka chodzi na kole pasowym. Poniżej przykład
http://pl.realoem.me/Volkswagen/RDW/GOL ... 260/260010.

Zanim zaczniesz tworzyć teorię to podnieś maskę i sprawdź z której strony piszczy.
Podczas nabijania klimy podawany jest czynnik wraz z olejem, który smaruje sprężarkę ale to musiałaby się sprężarka pocić aby uciekał olej. Najczęściej podczas usuwania starego czynnika klimatyzacji sprawdza się ile wyciągnięto oleju i dolewa się taką samą ilość ale sam tego nigdy nie robiłem.

Ja bym zwrócił uwagę najpierw na łożysko przy kole pasowym, jeżeli piszczy przy silniku, a potem szukałbym dalej.
Jeżeli piszczy przy chłodnicy to wtedy wentylator klimatyzacji może hałasować.
#249732
mefjuww pisze:Panowie mam problem z Golfem V 1.9 TDI żony.

Jesienią klima działała, gaz jest bo dziś sprawdzałem, teraz po zimie, kompresor nie rusza, klimy brak :/

Przekaźniki sprawdzone, bezpieczniki też.
Prąd dochodzi, sprawdzone miernikiem.

Jakieś sugestie?
A błędy jakieś pokazują? Na panelu wszystko trybi?(nie wiem czy manual/automat masz) Jak sprawdzałeś? Maszynowo? Ciśnienie może być za małe i kompresor nie włączy się.
#251171
Witam Panowie posiadam golfa 5 1.9 TDI 105KM z 2004 roku mam taki problem z moją klimatyzacją dwustrefową gdy zmniejszę temperaturę na najniższą LO to przestaje dmuchać z nawiewów dam o raz wyższą temperaturę zaczyna działać czyżby coś z silniczkami się działo miał może ktoś podobny problem?

Podłączyłem VCDS i wyskoczyły mi dwa błędy
00716-Air recirculation flap positioning Motor (V113)
01274-Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
Zresetowałem ustawienia klap i wróciło wszystko do normy tylko na jak dlugo
Dodam, że maksymalnie temperatura na klimie zejdzie do 15 stopni może brakuje czynnika, rurki ktore ida od sprezarki ta grubsza jest zimna a ta ciensza jest letnia tak ma być czy cos jest z kompresorem?
#251557
Czy jest możliwość zamiany całego elementu na ten z napisem AC, z tego co wyczytałem do 2006 roku były montowane z napisem ECON i działa on w sposób odwroty niż ma to miejsce z tymi co mają napis AC.
Czy jest możliwość zaadaptowania nowszego panelu z napisem AC do samochodu z 2004 r bez dodatkowego kodowania z podłączeniem na zasadzie plug&play ?
Czy musi to być dedykowany do Golfa, a może z passata też by pasował ?
Czy będzie to ten numer części: 1K0820047HM ?
#251566
@plejaz cytat z serwisówki do skody, może u nas jest tak samo, nie sprawdzałem tego nigdy.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
W przypadku wymiany sterownika Climatronic na nowy (Jako części zamienne są dostępne jedynie sterowniki wersji SW 0600/HW 120 1Z0 907 044 AB, AC, AD, AE przeznaczone do układów klimatyzacji z 5 silniczkami nastawczymi) w samochodzie, w którym była zamontowana klimatyzacja z 6 silniczkami nastawczymi trzeba wykonać dopasowanie sterownika według poniższego opisu sposobu postępowania:

- wybrać 08 – układ klimatyzacji i ogrzewania;
- wybrać funkcję 12 – dopasowanie/adaptacja;
- w kanałach 1 i 2 wpisać wartość 0.
• Wyłączyć i włączyć zapłon.
• wykonać nastawy podstawowe silniczków nastawczych.
• Skasować błędy zapamiętane w sterowniku Climatronic
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Dodano po 5 minutach 15 sekundach:
aaaaa myślałem że masz automatyczną.
dla manualnej to chyba wsio ryba jaki panel ,
Z pasata nie pasują jak i z audi
#251751
Dexter23pl pisze:nr części jest ok. a czy to zadziała nie wiem nigdy takiej zamiany gałkowkowatego panela nie robiłem.
Mocowania, konstrukcja jest niby taka sama, jedyna różnica to w przycisku i jego działaniu. W panelu ECON, klimatyzacja działa kiedy dioda jest wyłączona, a w panelu z AC klimatyzacja działa jak dioda jest włączona.
#252724
lolek102 pisze:Witam

Ostatnimi czasy po włączeniu klimatyzacji słychać dziwne piszczenie.Nie jest to wentylator od nawiewu bo wystarczy wyłączyć AC i dźwięk ustaje.

Ma ktoś pomysł co to może być ?
Miałem to samo w zeszłym roku, ciche metaliczne piski, po zgaszeniu AC ustawało, nie było to non stop, ale od czasu do czasu w czasie jazdy przy włączonej klimie, dlatego ciężko było ustalić skąd to dobiega. Po wymianie czynnika w układzie przy okazji czyszczenia klimy (w nieautoryzowanym serwisie klimatyzacji) ustało. Stwierdziłem, że pewnie było za mało czynnika smarującego. Ale okazało się że klima zaczęła coraz mniej wydajnie działać. W tym roku wybrałem się do ASO tam zrobili ful servis klimy za 500 zł, a na koniec powiedzieli, że mam kompresor do wymiany cena 2700zł. Już w drodze powrotnej humor mi się poprawił, bo klima jednak zaczęła działać i to wydajniej niż kiedykolwiek, ale znowu zaczęła popiskiwać. Niestety teraz jest tak że raz działa, raz nie, czasami działa ale tak jakby chciała a nie mogła, a czasami leci lodowate powietrze, że ręce odmraża. Chyba te piski jednak zwiastują zbliżający się koniec kompresora.
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 72