Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#284327
A-R-T-U-R pisze:
05 gru 2020, 21:37
Przycisk ECON wyłącza klimatyzację
Tak wiem . Chodzi mi o to ze jak mam podłączony kabel i w vcds widać jak ładnie rośnie ciśnienie , wiatrak mały startuje na 30% po chwili i wszystko chodzi jak powinno ... ale to dopiero po lrzygazowaniu powyżej 2 tys obrotów .

Wcisnę econ zsby wyłączyć klimatyzacje ... wiatrak się wyłącza itd . Wyłącze econ zsby znów klima chodziła i dupa ... do momentu aż nie przygazuje nic się nie dzieje ....

Zawór ten w sprężarce wymieniony , niby działało bez gazowania ... ale nie wieże tym mechanikom bo zrobili co kazałem i maja w dupie coś czuje ...

Myśle żeby wymienić czujnik g65 choć niema błędów od niego i coś czuje ze nic to nie pomoże .

Naczytałem się ze możliwe ze w układzie mogą być opiłki itd i nowy Zawór już zdążył się uszkodzić i dupa ...

Ręce opadają :cry:

Dodano po 2 godzinach 59 minutach 41 sekundach:
No i teraz sam nie wiem ... teraz siedziałem z godzinę w aucie z podpiętym vcds . Raz po włączeniu auta ciśnienie nie rośnie , wiatrak nie startuje ... 2 razy po odpaleniu ciśnienie idzie do 10 , od razy odpalają się wiatraki , dmucha mocno zimnym powietrzem ( siedziałem w ogrzewanym garazu )

Na odpalonym , po wyłączeniu dmuchawy ciśnienie spada , wiatraki się zatrzymują .. tak jak powinno być , po włączeniu dmuchawy widać jak ciśnienie idzie odrazu do góry , wiatraki startuj , innym razem przy takiej samej próbie już ciśnienie nie rośnie 🥴

Czyżby nowy zawór w sprężarce jednak do bani ? Napięcie w vcds rośnie normalnie ...

W momencie gdy ciśnienie samoistnie nie rośnie , wystarczy przygazować i z automatu idzie w górę i do momentu gdy auto chodzi klima zasuwa jak szalona :ireful:

Jakieś pomysły ?

Dodano po 4 godzinach 34 minutach 27 sekundach:
Myśle ze wymienię jescze ten czujnik ciśnienia klimatyzacji g65 ... 3 ponowny ... niema błędu od niego no ale może ? Niby on również odpowiada za start sprężarki
#284401
No po wymianie g65 różnicy w nie działaniu niema tylko teraz doszło jeszcze ze już się wcale sprezarka nie włącza .

W garazu mam +15 jakoś wiec temp odpada

W vcds teraz nie pokazuje prądu w bloku 2 ... to jest od tego zaworu w sprężarce prawda ?
Jak odepne od niego wtyczkę to wywala błąd a jak jest podłączona to nie rusza się nic w vcds, a przedtem szło po odpaleniu dmuchawy .

Czyli nowy zawór umarł chyba co ? Korci mnie żeby jescze raz go wymienić ... jak myślicie ? :roll:
Obrazek

Czy poprostu kupić drugi kompresor z działającego auta 🤷‍♂️

Dodano po 2 godzinach 14 minutach 42 sekundach:
Post wyżej nie aktualny haha , już działa tzn tak jak do tej pory czyli po wkręcenia na obroty.
Ja odpuszczam już , niechce wiedzieć ... zamówiłem sprężarkę i po nowym roku będę wymieniać . Ale będą jaja jak będzie dalej tak samo :hi:

Dodano po 7 godzinach 34 minutach 12 sekundach:
Kod 8 kompresora to niby temperatura poniżej której się nie włączy .. pomijam fakt iż w garażu plus 15 :wall:
#284843
Nie bardzo wiem jaki wiatrak dodatkowy się załącza jeśli dobrze pamiętam to powinny się kręcić zawsze dwa, jedynie zmieniają się biegi pierwszy i drugi i generalnie kojarzę np. z tourana, że obojętnie czy zimno czy ciepło to przy włączonej klimie wentylatory załączają się samoczynnie co jakiś czas. W moim 2.0 FSI wentylatory praktycznie zawsze stoją w miejscu lub czasami na 1 biegu. 2 bieg załączał się jedynie kiedyś jak miałem zasyfiony jeden ten mniejszy wiatrak przez co w lato dosyć często załączał się ten duży na drugi bieg, a wtedy przy sprawnym słuchu i czuciu nie da się tego przeoczyć bo naprawdę mocno dmucha.
#285281
Co do wiatraków to tak jak pisze kolega wyżej , z tym ze poniżej chyba 5 stopni już kompresor się nie załączy wiec i wiatraki same z siebie tez nie wystartują , chyba ze silnik osiągnie na tyle duża temperaturę aby włączyć chłodzenie .

U mnie klima ożyła ... odpalam auto , po chwili startują wiatraki , wiec chyba wymiana tego zaworu pomogła . No i pogoda sprzyja do testów z klimatyzacja 😅 zobaczymy w lato co się będzie działo

Pozdro
By HubertKledzik9 -  30 mar 2021, 20:08
 wielkopolskie
#285645
Witam. Dziś włączyłem klime i mam pewien problem. Mianowicie powietrze raz dmucha raz nie, gdy wdusze"econ" dmucha normalnie . Podpiąłem komputer i pokazuje taki błędy :
Obrazek. Dobrze wnioskuje ze silniczki do wymiany?

Dodano po 12 godzinach 8 minutach 48 sekundach:
Dodam ze zrobiłem kiedyś reset klapek. Po tej czynności nawiewy niby działały ale nie dmuchaly tak mocno jak kiedyś.
#285978
Cześć,
mam problem. Kilka miesięcy temu przepalił mi się bezpiecznik nr 4 (klimatyzacja i wszystko co z tym związane). Wymieniłem na nowy i wszystko działało. Ok miesiąc temu pomagałem koledze odpalić samochód przy pomocy kabli, samochód odpalił, ale mi znowu przestał działać nawiew. Bezpiecznik przepalony, wymieniłem i za każdym razem się przepala. Oddałem samochód to serwisu bosh, w miejscowości z której pochodzę. Przez 4 dni nie byli w stanie naprawić usterki i oddali samochód nienaprawiony. Z tego co mi powiedzieli, odpięcie wentylatora nie pomogło.
Czy macie jakiś pomysł co może być przyczyna awarii ? Znacie elektryka w Warszawie i okolicach, który mógłby mi to w miarę szybko i za normalne pieniądze naprawić?
#286346
Jakiś miesiąc temu ściągnąłem czynnik z układu klimatyzacji, wyciągnąłem stary elektrozawór klimatyzacji, wstawiłem nowy elektrozawór z AliExpress za 60złotych + 29 złotych przesyłka z Chin, układ napełniony, sprawdzona szczelność. Klimatyzacja działa zawsze, wiatraki kręcą się ZAWSZE na pierwszym biegu obojętnie od temperatury silnika, na postoju przy rozgrzanym wnętrzu od słońca z kratek leci zimne powietrze już po jakiś 30-60 sekundach. Powietrze leci suche i świeże, nawet nie muszę już sprawdzać czy paruje czy nie bo wiem, że nie będzie.

Elektrozawór zamówiony z Ali z Chin, ponieważ w VW na schematach nawet nie mają numeru części tego elektrozaworu, według VW jest NIEWYMIENIALNY, wymienialny jest za to cały kompresor klimatyzacji. Kompresory klimatyzacji w Mk5 były różne u mnie był z elektrozaworem z wypustką zabezpieczony segerem. W internecie szukałem sporo tych elektrozaworów i można dostać, ale jak ktoś się dobrze zorientuje to większość i tak idzie z Chin i do tego np. bez tej plastikowej wypustki dzięki której zawór jest zawsze w jednej pozycji.


Dla potomnych do wymiany wystarczy serwis, który ściągnie i przechowa czynnik R134a, najlepiej kanał lub podnośnik, szczypce kątowe dosyć długie do segerów, nowy pasujący elektrozawór.

Uwaga! Upewnijcie się, żeby seger siedział dobrze w rowku bo inaczej przy teście szczelności układu Wasz elektrozawór wystrzeli jak pocisk :tooth:

Przed wymontowaniem starego zaworu dobrze jest spuścić resztki z układu ręcznie naciskając cypek na zaworze upustowym.

A i nie wdychać resztek czynnika, bo jest trujący najlepiej po wymontowaniu dać się wywietrzyć otoczeniu.

Pozdrawiam, i życzę bezawaryjnej pracy układu klimatyzacji.

Mój przypadek dotyczył Golf V Prod. 09.2004 2.0 FSI BLX Sportline

Kompresor: VW AG 1K0 820 803 L ZEXEL

Nowy elektrozawór AC: DCS17E DCW17
Obrazek
Obrazek

P.S. Do wymiany trzeba uzbroić się w ogromną ilość cierpliwości, bo dostęp do segera od dołu blokują wiatraki i trzeba się nieźle nagimnastykować, ręce mi wiotczały i musiałem się zmieniać z kolegą na zmianę by podejść do demontażu, a później montażu tego segera. Myślałem, że zejdzie szybciej, ale było sporo męczenia się bo szczypce miały jakieś małe bolce, które zsuwały się z oczek segera i ciężko było go złapać. Dlatego za wczasu ostrzegam można puścić przy tej wymianie sporo wiązanek bo miejsca na dłonie i szczypce jest mało, do tego w drodze są węże od chłodnicy.
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 72