Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#258934
To nie mam więcej pomysłów.

Generalnie jeżeli skan climatronica nic nie pokazuje tzn., że nie ma błędów w układzie, ew. któryś może przekłamywać i jest poza zakresem niezbędnym do uruchomienia się klimy lub ew. system zewnętrzny, który pośrednio wpływa na start/stop klimy.
#258953
proxx pisze:
15 lis 2017, 16:19
Warto podpiąć wentylator na krótko i zobaczyć czy działa. Jeżeli tak to któryś czujnik przed padł.

Teoretycznie skan climatronica powinien to pokazać ale warto sprawdzić.
Niestety lecz to nie polonez lub vectra b :fluff: :wacko:
Tutaj on/off/ilość obr/min steruje ecu silnika.
Jeśli po wymianie skraplacza została nabita klima to tu jest problem.
Dwa czujniki pokazują 0.2 bar? cuda. Może jest nie nabita.? uciekło wszystko przez nieszczelność?
powinno być w okolicy 7 lub więcej i wzrastać przy pracującej klimatyzacji.
przy temp niskich nie wzrośnie dużo ale klima musi działać.
wentylator/y załączają się dopiero po wzroście ciśnienia w układzie AC.
#258963
Dexter23pl pisze:Dwa czujniki pokazują 0.2 bar? cuda.
Jakie dwa?, myślałem, że to ciśnienie 0,2 bara jest mierzone przez czujnik ciśnienia klimy (zwany czujnikiem naciskowym)
http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-kli ... 33433.html
Właśnie ten czujnik został wymieniony, już dwa razy zmieniałem go ze starym i nic się nie zmienia, który drugi mierzy ciśnienie?.
Dexter23pl pisze:powinno być w okolicy 7 lub więcej i wzrastać przy pracującej klimatyzacji.
Dexter23pl pisze: Może jest nie nabita.? uciekło wszystko przez nieszczelność?
Jest nabita, przy wykręcaniu czujnika jest syknięcie jakby ktoś z pneumatu strzelał, dużo większe, aniżeli przy
wentylu koła.
Dexter23pl pisze:powinno być w okolicy 7 lub więcej i wzrastać przy pracującej klimatyzacji.

No tak ale jak pracuje, mnie nie chce wystartować wiec nie wiem do ilu wzrosnie..., gazownik kończył nabijanie 5 barami i czynnika jest ok. 540mg, więc tutaj jest full.
Dexter23pl pisze:wentylator/y załączają się dopiero po wzroście ciśnienia w układzie AC.
Ja mam tylko jeden przy chłodnicy..., walczyłem wczoraj do 1-szej w nocy, cofnąłem panel klimy, liczyłem, że sygnał PWM nie wychodzi ze sterownika (wtyk rozłączny itd.) ale tutaj jest wszystko ok. Nie mam oscyloskopu, PWM pokaże jakąś częstotliwość jakbym chciał zmierzyć przy sprężarce- multimetr?
Przed garażem zatrzymało się akurat audi z klimatronikiem, po włączeniu klimy "AC" 10-15 sekund i włączają się nadmuchy z kokpitu, tego tez nie mam.

Generator PWM, nie znam tego tematu ale może warto się zaopatrzyć w niego, na przyszłość może się przydać, ma ktoś doświadczenie?, podać bezpośrednio sygnał na sprężarkę i wtedy eliminujemy całe sterowanie z panelu klimy.

Dodano po 12 godzinach 52 minutach 23 sekundach:
Ponieważ wcześniej wymieniałem chłodnicę silnika i chłodnice/skraplacz dzisiaj kupiłem nowy G12 i zalałem, aby się odpowietrzyło zagrzałem silnik do 90 st (otwarcie temostatu), trochę przegazowałem wyszło powietrze a następnie od niechcenia znowu włączyłem klime "AC", po 15 sek. włączył się nawiew z kokpitu (czego wcześniej nie było) łapie rurkę cienką z klimy ciepła, gruba chłodna a za chwilę zimna ;) , multimetrem (sonda) zmierzyłem temp. na grubej rurce 8 *C ( nie wiem, czy dobra? ale klima działa).
Podłączyłem VCDS-a i nie mam komunikacji :( .
#259006
czujnik ten z aukcji to własnie o niego chodzi.
jest tylko on i nie ma innego .
on podaje info o ciśnieniu w układzie.
Jeśli pokazuje 0.2 to nie dziwne że nie nie działa klima.
minimalna ilość to chyba w okolicy 4 bar do uruchomienia AC.
może kabel lub coś nie teges.
Wentylatory nie rusza puki z czujnika nie pójdzie informacja na panel AC ze wzrosło ciśnienie w układzie.

w zimne dni u mnie pokazuje w okolicy chyba 6 bar nawet jak silnik nie uruchomiony.
Przy pracującej klimie w okolicy 10C na dworze jest ciśnienie około 7-8
w upalne dni dochodzi do ok 12 ?

Jeśli od klimy rurka jest jedna ciepła druga zimna to czyli układ działa.

Są tego dwie opcje że czasami działa czasami nie.
zapewne zawór się zacina w sprężarce.
Byc może jakiś paproch się dostał do układu podczas wymiany skraplacza.

Albo jakiś bezp nie łączy lub jest prawie przepalony?????
#259008
Dexter23pl pisze:est tylko on i nie ma innego .
Ale wcześniej pisałeś o dwóch ...
Dexter23pl pisze:może kabel lub coś nie teges.
Dlatego wczoraj cofnąłem panel klimy ale tam wszystkie wtyki/gniazda oki.
Dexter23pl pisze:w zimne dni u mnie pokazuje w okolicy chyba 6 bar nawet jak silnik nie uruchomiony.
VCDS czy manometr?
Dexter23pl pisze:w upalne dni dochodzi do ok 12 ?
Nie wiedziałem, że aż tyle, toż to przecież bomba jest - hehhe.

Mierzyłeś kiedyś manometrem na wentylach?, zestawy 2-ch manometrów do klimy, czy równocześnie mierzy się niskie i wysokie ciśnienie?, czy też ograniczamy się tylko do wysokiego to wtedy wiadomo , że klima działa?
#259018
1 pisałeś że na starym czujniku pokazywało 0.2 i na nowym tez 0.2 tym wkręconym do rurki
2 chodziło mi o kabel idący do czujnika ciśnienia wkręconego w rurkę.
3 odczyt pod vcds
4 no takie tamjest cisnienie.

kiedyś podłączałem pod maszynę i najlepsza wydajność układu jest w jakiejś tam granicy różnicy ciśnień miedzy H i L ale nie wiem jakie to ma mieć wartości.
#259026
Dexter23pl pisze:1 pisałeś że na starym czujniku pokazywało 0.2 i na nowym tez 0.2 tym wkręconym do rurki
hehe, i stąd dwa :) a ja skumałem, że jest jeszcze drugi w układzie, który pominąłem.

Pierwsze koty za płoty, - nie miałem nigdy z klimą do czynienia, teraz trochę doedukowany jestem ;) , chyba kupię manometry na przyszłość i będzie porównanie z ciśnieniem z VCDS.
#259035
Mettenoos pisze:Po co, jadę do serwisu klimy, sprawdzają, odgrzybiają, nabijają jeśli trzeba i ma działać!
Wymieniałem wcześniej skraplacz i chłodnicę, a wiesz jak to potem w serwisie jest...
Mettenoos pisze: a klima to taki twór, że lepiej zlecić obsługę specjaslistom
Albo skorzystać z ich wiedzy/pomocy - czyt.Dextera...hehehehe

Widzisz ja jestem obciążony piętnem komuny- wtedy trzeba było radzić sobie ze wszystkim, nie ma na to lekarstwa, rodzina próbuje wyperswadować a jak mam problem to nie mogę spać ;) i nie chodzi tutaj o kasę ... oprócz manometrów jeszcze myślę o ozonatorze.
#259793
Dexter23pl pisze:niczym się nie rożni.
z paska nie zadziała.
Jak już zadziała to błędy będą
Czy te panele obsługują dwa silniczki na kanale ssacym? Obieg zamknięty pod schowkiem ?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Ps. Testowałem 2 panele do Golfa DA, BS oba nie obslugiwaly silniczka czy serwometru, tego za schwkiem więc wróciłem do panelu z paska. I chciałem zakupić nowy ale nie wiem jaki czy ten BE BJ obsługują te dwa silniczki ?
#259834
Zobaczymy, zamówiłem BE mam nadzieję że ten pójdzie. ;-) Od paska działają wszystkie tylko ma błędy, DA może jest uszkodzony, tego nie wiem pod VCDS bez błędów, a na teście wszystko było ok, ale już manualnie omijał ten silniczek.

Dodano po 17 godzinach 28 minutach :
Czy po włączeniu nawiewu na przednią szybę u was też czuć delikatne powietrze że środkowej konsoli ??

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 72