Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#281700
Dexter23pl pisze:
23 maja 2020, 22:25
Econ to klima off.
Przyczyną w opóźnionym działaniu ac jest przeważnie zawór sprężarki.
To wyjdzie pod vcds w blokach pomiarowych informacja o wartości prądu podawanego na zawór i różnicy ciśnień na zegarach na maszynie do ac
Ja mam sprezarke ZEXEL.

Czasami jest tak ze nawet jadac 30 km nie wlaczy sie klima , albo w ogole sie nie chce wlaczyc.
Czy po wymianie tego zaworu bedzie pracowac? Czy mozesz mi podpowiedziec w ktorym bloku szukać?A to nie moze byc uszkodzony ten czujnik co jest kolo chlodnicy , chyba cisnienia klimatyzacji?
Awatar użytkownika
By Dzej -  03 cze 2020, 18:21
 dolnośląskie
#281913
Jaka nagrzewnica?

Mam ogarnięte prawie wszystkie części do pozbawienia mojego staruszka statusu ostatniego Gofra V bez klimy, ale poległem na temacie nagrzewnicy pod Climatronic. Z racji bezpiecznego podejścia do tematu na razie będzie panel od MK5, nie potrzebuję też dodatkowego dogrzewania. Moooooże docelowo zrobi się upgrade panelu, ale nie mam na to ciśnienia.

Więc pytanie są następujące:
  1. Czy nagrzewnice Climatronic z Gofra V, V Plus, VI są ze sobą kompatybilne?
  2. Skoro te 2008+ są polecane, to czy bez wielkiego dłubania można wsadzić taką od VI? Taki plug and play, czy trzeba jakieś doloty sztukować, albo kombinować z uchwytami, bo dziury są w innych miejscach?
  3. Gdyby ktoś rzucił jakimś kodem z nagrzewnic dostępnych tutaj to byłbym wdzięczny
  4. widzę, że niektóre panele mają przycisk "Dual" chodzi o te dwa silniczki, które były przeszkodą w instalacji panelu Mk 6?
  5. Mam się przygotować na jakieś dodatkowe niespodzianki przy instalacji climatronica w Golfie 5 1.4 FSI z 2005? Będę wdzięczny za dodatkowe protipy
Dzięki :burp:
#281920
@Dzej
W moim manualu masz spis części z numerami katalogowymi.
Zakładaj nagrzewnice z mk6. I panel z mk6 odrazu. To taka sama robota.
Ale zanim zaczniesz to w swoim ecu silnika wklep w kodowanie ac i zobacz czy przyjmie. Powinny pojawic sie błędy o braku komunikacji z panelem ac oraz zależnie od wersji wyposażenia błąd czujnika temp płynu i wentylatora.
#282636
Hej,
kilka pytań do Was na temat okładu klimatyzacji climatronic:
1) czy jest w układzie jakiś filtr/filterek zbierający opiłki ze sprężarki?
2) gdzie dokładnie znajduje się zawór rozprężny, i od której strony do niego się dobrać?
3) żeby wymienić osuszacz to trzeba zdejmować pas przedni, żeby dostać się do chłodnicy klimy?
4) jakie normalne wielkości ciśnień powinny panować po stronie wysokiego i niskiego ciśnienia?
#282641
1 filtr jest na zaworze wydatku sprężarki.
2 zawór rozprezny to chyba ten co widac go od strony silnika. To ten element prostokątny co przykrecone sa do niego rurki klimatyzacji. A on sam jest przykrecony na dwie chyba śruby. Od strony silnika powinno dac sie to wyjąć.
3 zależy od zderzaka. W zwykłym nie trzeba. Da sie wyjac od dolu chłodnice klimy razem z osuszaczem. W gt gti sie nie da. A sam osuszacz czy da sie wyjac sam nie wiem. W turanie sie da.
4 im wieksza roznica cisnien na zalaczonej klimatyzacji tym mocniej chłodzi.
Na odczycie z czujnika ciśnienia pod vcds w stanie wylaczona to okolo 5bar a przy gorącym dniu i ac na max widziałem u siebie okolo 12bar. Ciśnienie zależy od temp zewnętrznej
#283873
Panowie , mam nadzieje ze dobry dział , walczę z klima climatic ... chodzi o to ze już ktoś pisał ale jakby temat sie urywa .

Ogólnie klima nabita , szczelna itd , ale chodzi w sumie dopiero podczas jazdy albo na wyższych obrotach na postoju . Dzisiaj zreanimowalem wentylator mały bo szczotki były prawie zaspawane i się nie włączał . Teraz włącza się razem z dużym ale tylko właśnie jak ruszy klima , czyli na wyższych obrotach albo podczas jazdy . Ktoś skugerowal zawór tem na dole sprężarki , mam oznaczenie PXE16 i zawór taki przykręcany jedna śruba ... myślicie ze zawór pomoże ? Czy to już może dogorywa sprezarka ... ale podczas jazdy naprawdę mrozi

Pozdro
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 72