Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#283967
Tomekkos3n pisze:
24 paź 2020, 18:42
Panowie , mam nadzieje ze dobry dział , walczę z klima climatic ... chodzi o to ze już ktoś pisał ale jakby temat sie urywa .

Ogólnie klima nabita , szczelna itd , ale chodzi w sumie dopiero podczas jazdy albo na wyższych obrotach na postoju . Dzisiaj zreanimowalem wentylator mały bo szczotki były prawie zaspawane i się nie włączał . Teraz włącza się razem z dużym ale tylko właśnie jak ruszy klima , czyli na wyższych obrotach albo podczas jazdy . Ktoś skugerowal zawór tem na dole sprężarki , mam oznaczenie PXE16 i zawór taki przykręcany jedna śruba ... myślicie ze zawór pomoże ? Czy to już może dogorywa sprezarka ... ale podczas jazdy naprawdę mrozi

Pozdro
Mam dokładnie tak samo. Stoję w miejscu klima nie chłodzi. Jadę chłodzi, ale też nie ma rewelacji. Jakiś rok temu było wszystko ok. A teraz nie chłodzi i szyby parują na postoju.. zamówiłem ten czujnik ciśnienia, teraz czytam, że są różne.. mam nadzieję, że HELLA 6ZL 351 028-221 będzie dobry... wentylatory na chłodnicy od klimy też się nie załączają, woda pod spodem też nie cieknie.
Do tego dostałem sporadyczny błąd silniczka V107 ręce opadają.. już na samą myśl o gimnastykowaniu się pod kierownicą, rozkręcaniu, odginaniu blachy mi się nie dobrze robi. Z tego co wyczytałem V107 od odmrażania rozumiem, że jest po lewej stronie? Jak wymienię ten czujnik ciśnienia klimy to dam znać czy pomogło dla potomnych.

Update 03.11.2020.
Czujnik w oryginale jaki był to: Audi PT4-H1002-2 1H 131004 1J0 959 126

Kompresor klimy: VW AG 1K0 820 803 L
VZ2 ZEXEL

Obrazek

Nowy czujnik zamontowałem: HELLA 6ZL 351 028-221
Obrazek

Bez żadnych zmian. Klima chłodzi podczas jazdy, a przynajmniej schładza do temperatury na kratkach 8 stopni, podczas zatrzymania samochodu natychmiast temperatura wzrasta nawet powyżej temperaturę zewnętrzną. Dzisiaj sprawdzałem to wskoczyło mi na 20 stopni jak na zewnątrz było 9 stopni (??). Przy wyłączeniu klimy temperatura z kratek także stała na 20 stopni. Czemu nie schodzi do temperatury zewnętrznej? Potencjometry/silniczki klimatronika mam sprawne, na VCDS nie pokazuje żadnego błędu. ( już wymieniałem jeden V158). Wentylatory chłodnicy załączają się na 1 bieg dopiero od termostatu wody silnika, ale to też rzadko i na krótko, i nie ma to wpływu żadnego na działanie klimy. Czujnik zewnętrzny temperatury zdaje się, że działa. Powietrze zasysane do kabiny - niefiltrowane jak i przefiltrowane także pokazuje w miarę słuszne wartości.. adaptacje klap robiłem i to nie raz. Szyby na postoju lubią ostro parować (klima nie osusza powietrza) i muszę przestawiać na maksymalne ogrzewanie (HI) by odparowały. Na (LO) efekt parowania lubi się potęgować no i czuć wilgotne powietrze, cały samochód jest wtedy zaparowany od przodu do tyłu. Woda pod samochodem w lato nie kapała, przynajmniej na postoju, a podczas jazdy ciężko mi stwierdzić :laugh: tak czy siak serwis klimy był dwa lata temu (maj 2018) i do tamtego momentu i 2018 nie było żadnego problemu klima chłodziła. W 2019 było gorzej, a 2020 zdarzały się rzężenia jakby kompresora, a po wyłączeniu klimy natychmiast ustępowały .. ma ktoś jakieś pomysły? Dodam, że VCDS mam pod ręką. Co jest z tą klimą nie tak? Załączają się w ogóle wentylatory chłodnicy przy włączonej klimie w Golfie 5? Jak jeździłem Touranem czy to z 2008 czy 2015 to tak zawsze wyły na ostatnim biegu, w golfie 5 nie kojarzę by się załączały kiedykolwiek od klimy. Z góry dzięki.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

P.S takie jeszcze jedno pytanie, bo jak rozbierałem podszybie, to na środku jest taka metalowa skrzynka z żeberkami. Co to jest?
Obrazek
#284033
Dexter23pl pisze:
05 lis 2020, 20:20
To co wymieniłeś niema nic do problemu jaki masz..
Wymień to drugie czyli zawór sprężarki regulujący ciśnienie.
Na vcds widac ze idzie max prad na zawor ale on jest otwarty.
Miszisz ściągnąć czynnik z układu zanim go wymienisz.
Sa dwa rodzaje na zeger i na śrubkę
Super, tak właśnie zrobię.
Jak ściągnę czynnik to co najlepiej muszę zrobić, żeby sprężarka nie ruszyła? Przycisk ECON czy może jakiś bezpiecznik wyjąć? Czy może jest to już jakoś zabezpieczone, że jak nie ma czynnika to nie ruszy kompresor?

Żeby sprawdzić jaki zawór muszę zamówić mogę to jakoś namierzyć po modelu sprężarki czy jest to różnie i najlepiej jest podnieść samochód, ściągnąć osłonę pod silnikiem i zobacz optycznie?

Wielkie dzięki za pomoc
#284036
Siema , jestem po wymianie zaworu . Majstry ściągnęli czynnik , wymienili zawór , nabili . Diagnoza : klimatyzacja startuje po odpaleniu auta , jest nabita i szczelna . Wedle pana wssystko ok . Natomiast ... jest już zimno , ok 9 stopni na wyswietlaczu w aucie . Wiatraki nie startują po odpaleniu auta .. później podczas jazdy jak się zatrzymam to czasmi chodzą czasmi nie . Ostatnio parowały szyby jak w Titanicu ... i ciężko para schodziła co było dla mnie oczywiste ze nie działa klima . Dziaj jak szyby załadują to tylko troszkę ale zaraz para znika wiec wydaje mi zie ze sprezarka działa tak jak to ocenił majster na warsztacie .

Myśle ze odpuszczę temat do wiosny 😅 dzisiaj sprawdzałem w innym golfie i te zasrane wiatraki tez się nie włączają po odpaleniu auta 😱 gdzieś czytałem ze musza ... pomijam fakt iż u mnie mały wiatrak był zatarty , tzn szczotki były zablokowane , ale rozebralem wyczyściłem i teraz działa razem z dużym ... jak się już włącza . Tak ze ja odpuszczam do wiosny , mam nadziej ze działa tak jak powinno :roll:

Teraz jeśli chodzi o zawór . Najlepiej jest zdjąć obudowę z dołu auta , ogólnie wizualnie popatrzeć jak wyglada itd . Jest kilka rodzai zależy chyba od roku i od sprężarki . U mnie po nr sprężarki występowały 2. Różniły się wyglądem i metoda instalacji go w sprężarce . Są na jedna śrubkę ( jak u mnie ) oraz na pierścień segera . Wtyczka wychodzi ze jest identyczna . No tak wiec powodzenia :cool:

Aha , żona jak odebrała auto to upiera się ze po zaparkowaniu pod domem , odpaliła i sprawdzała wiatraki . Upiera się ze chodzili obydwa ... wiwc możliwe ze coś jest już za zimno ... mam nadzieje 😂
#284038
Tomekkos3n pisze:
06 lis 2020, 13:13
Siema , jestem po wymianie zaworu . Majstry ściągnęli czynnik , wymienili zawór , nabili . Diagnoza : klimatyzacja startuje po odpaleniu auta , jest nabita i szczelna . Wedle pana wssystko ok . Natomiast ... jest już zimno , ok 9 stopni na wyswietlaczu w aucie . Wiatraki nie startują po odpaleniu auta .. później podczas jazdy jak się zatrzymam to czasmi chodzą czasmi nie . Ostatnio parowały szyby jak w Titanicu ... i ciężko para schodziła co było dla mnie oczywiste ze nie działa klima . Dziaj jak szyby załadują to tylko troszkę ale zaraz para znika wiec wydaje mi zie ze sprezarka działa tak jak to ocenił majster na warsztacie .

Myśle ze odpuszczę temat do wiosny 😅 dzisiaj sprawdzałem w innym golfie i te zasrane wiatraki tez się nie włączają po odpaleniu auta 😱 gdzieś czytałem ze musza ... pomijam fakt iż u mnie mały wiatrak był zatarty , tzn szczotki były zablokowane , ale rozebralem wyczyściłem i teraz działa razem z dużym ... jak się już włącza . Tak ze ja odpuszczam do wiosny , mam nadziej ze działa tak jak powinno :roll:

Teraz jeśli chodzi o zawór . Najlepiej jest zdjąć obudowę z dołu auta , ogólnie wizualnie popatrzeć jak wyglada itd . Jest kilka rodzai zależy chyba od roku i od sprężarki . U mnie po nr sprężarki występowały 2. Różniły się wyglądem i metoda instalacji go w sprężarce . Są na jedna śrubkę ( jak u mnie ) oraz na pierścień segera . Wtyczka wychodzi ze jest identyczna . No tak wiec powodzenia :cool:

Aha , żona jak odebrała auto to upiera się ze po zaparkowaniu pod domem , odpaliła i sprawdzała wiatraki . Upiera się ze chodzili obydwa ... wiwc możliwe ze coś jest już za zimno ... mam nadzieje 😂
Tak jak pisałem u mnie jak wcześniej klima mroziła to nie kojarzę by wiatraki się włączały na 2 bieg. Możliwe, że w MK5 jest inaczej to rozwiązane..

Co do małego wiatraka to u mnie było to samo. Wyciągnięty został od spodu, wyczyszczony sprężonym powietrzem i śmiga jak nowy, a majstry na warsztatach chcieli wymieniać całą ramkę z dwoma wiatrakami bo, że jest nierozbieralne, że jest wbudowany sterownik, że blabla i 800złotych.. a wystarczył kanał, krata piwa dla kumpla co ma kanał i sprzężone powietrze i odrdzewiaczy troszku i śmiga, a.. jak był uszkodzony mały wiatrak to wtedy się załączał ten duży wiatrak często na drugi bieg. Z tego co czytałem to VW ma bardzo wydajne układy chłodzenia i, żeby drugi bieg się załączył od wody to trzeba się ostro postarać. Ale czemu przy klimie nie załączają się nie wiem. Ja u siebie wymienię w następnym tygodniu też czujnik na kompresorze klimy i ciekawy jestem co się stanie 😅

Przy moim kompresorze: ZEXEL 1K0 820 803 L
jest czujnik z sengerem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ile płaciliście za swoje czujniki? :sleepy:
Tak sobie szukam i szukam tego „zaworu” i nie mam zielonego pojęcia jaki mam zamówić. Z tym noskiem jak jest u mnie nie mogę znaleźć.
#284039
Ja płaciłem 143 zł z przesyłka smart na Allegro . No takiego samego nie znajdziesz chyba ze ori 😄 zamienniki zawsze coś tam się różnią . No u mnie wentylator duży chodził na 2 biegu jak ten mały był zatarty , po naprawie ( faktycznie nie rozbieralny) drugi bieg się jescxe nie załączył . Bardziej chodzi mi o to czy po włączeniu auta powinny się włączyć od razu oba wiatraki ... u mnie się nie włączają , czasmi chodzą jak się zatrzymam to słuchać ze coś tam się kręcą . W vcds na teście wiatraków chadza idealnie ... ja tam pierdizlee to już ... działa to działa 😂 czekam na gorące dni wiosenno letnie . Grunt ze na maszynie teraz sprezarka startuje od momentu odpalania auta , nie jak przed wymiana dopiero po przygazowaniu ....


U mnie wiatrak wyglądał dokładnie tak
( zdjęcie zapożyczone z grupy na fb , tam mi właśnie doradzono żeby się do niego dobrać i wyglądał identycznie , ja z radości naprawy zapomniałem zrobić swoje zdjęcie 🤷‍♂️)
Obrazek

Dodano po 1 dniu 1 godzinie 41 minutach 40 sekundach:
Jeszcze jedno 😅

Szyby parują , jak parowały , chociaż dzisiaj po odpaleniu para w sumie od razu bardzo szybko zeszła i wiatraki chodziły na 100% , później odpalałem auto i wiatraki nie chodziły również na 100%... wymiękam .

Kupiłem dość sceptycznie podchodząc do tematu ... specyfik pod magiczna nazwa „anty para”

Ku mojemu zdziwieniu 🤭

Petarda .... tam gdzie nie dotarłem szmatka to delikatnie paruje ale to powiedzmy 2 cm z dołu szyby 😄

Szyby wyglądają jak w nowym aucie i najważniejsze ze nie parują ... zobaczymy ile utrzyma się to na szybach 🤷‍♂️ Oby jak najdłużej :censored:

Pozdro

Dodano po 1 dniu 19 minutach 3 sekundach:
Z nudów jeszcze dzisiaj zrobiłem filmik z vcds ... ogólnie widać ze sprezarka startuje , wiatraki się odpalają po jakiejś chwili , później się nie włączają jak zgasiłem i odpaliłem 😂 błędów brak , trochę zimno na dworze wiec ciężko stwierdzić ... możecie zrobić u siebie taki filmik dla porównania ?

Pozdro


https://youtu.be/nPnTea6bYJE
#284114
Tomekkos3n pisze:
08 lis 2020, 17:01

Dodano po 1 dniu 19 minutach 3 sekundach:
Z nudów jeszcze dzisiaj zrobiłem filmik z vcds ... ogólnie widać ze sprezarka startuje , wiatraki się odpalają po jakiejś chwili , później się nie włączają jak zgasiłem i odpaliłem 😂 błędów brak , trochę zimno na dworze wiec ciężko stwierdzić ... możecie zrobić u siebie taki filmik dla porównania ?

Pozdro


https://youtu.be/nPnTea6bYJE
Z tym specyfikiem to pomoże, ale nie wyeliminuje źródła problemu, ja wiem na 100%, że nic nie robiłem nigdy z szybami jedynie myłem zwykłym płynem co jakiś czas i NIGDY nie miałem problemu z parującymi szybami, zima nie zima, jesień... deszcze, mrozy.. lato nie lato, kilka osób w samochodzie i nic nie parowało, problem jest definitywnie z samochodem, coś się spiep##ło , ale nie wiem co. Zawór regulacyjny klimatyzacji mam już zamówiony, byłem w VW i stwierdzili, że tego się nie wymienia i kompresor klimy jest w całości nawet nie ma numeru tego zaworu w ETCe, w internecie ceny śmiesznie duże i czas oczekiwania i produkcje zastanawiające, może to wydawać się śmieszne, ale zamówiłem z Chin dokładnie z tym noskiem za 80zł z przesyłką.
Więc w grudniu dopiero będę wymienił ten czujnik ..
A niedługo biorę się za szukanie kanału odpływowego - rurki odpływowej parownika klimatyzacji, na forum tutaj wyczytałem, że może się zapchać (a u mnie woda nie ścieka pod autem od dłuższego czasu) więc może gdzieś się gromadzi i później paruje do klimy... będę się bawił w Sherlooka Holmesa dalej ..
podobno ta rurka jest pod dywanikiem - wykładziną pasażera .. ciekawe co będę musiał demontować by się do tego dostać 🤕

Jakby kogoś interesowało jak pracuje moja niesprawna klimatyzacja to tak:

[youtube]https://youtu.be/9E5xLCNkIcA[/youtube]
Ostatnio zmieniony 13 lis 2020, 9:42 przez Slavo_RZ, łącznie zmieniany 2 razy.
#284121
No ja przed tym specyfikiem umyłem szyby jakaś taka maszynka od karcher ( matka ma do mycia okien w domu haha ) i nałożyłem anty pare ... póki co tydzień i ani grama pary ...
woda mi z klimy leciała ale dopiero jak zdjąłem ta osłonę silnika ... u mnie pomógł zawór , w vcds idealnie widać kiedy startuje sprezarka wiwc niema opcji ze nie chodzi . Ale czekam na ciele dni ... a na zimniejsze właśnie naprawiłem ta grzałkę PTC i muszę przyznać ze robi robotę 😊
Powodzenia w szukaniu dziury w walce z klimka , napisz jak ogarniesz :hi:
#284323
Slavo_RZ pisze:
12 lis 2020, 13:00
Tomekkos3n pisze:
08 lis 2020, 17:01

Dodano po 1 dniu 19 minutach 3 sekundach:
Z nudów jeszcze dzisiaj zrobiłem filmik z vcds ... ogólnie widać ze sprezarka startuje , wiatraki się odpalają po jakiejś chwili , później się nie włączają jak zgasiłem i odpaliłem 😂 błędów brak , trochę zimno na dworze wiec ciężko stwierdzić ... możecie zrobić u siebie taki filmik dla porównania ?

Pozdro


https://youtu.be/nPnTea6bYJE
Z tym specyfikiem to pomoże, ale nie wyeliminuje źródła problemu, ja wiem na 100%, że nic nie robiłem nigdy z szybami jedynie myłem zwykłym płynem co jakiś czas i NIGDY nie miałem problemu z parującymi szybami, zima nie zima, jesień... deszcze, mrozy.. lato nie lato, kilka osób w samochodzie i nic nie parowało, problem jest definitywnie z samochodem, coś się spiep##ło , ale nie wiem co. Zawór regulacyjny klimatyzacji mam już zamówiony, byłem w VW i stwierdzili, że tego się nie wymienia i kompresor klimy jest w całości nawet nie ma numeru tego zaworu w ETCe, w internecie ceny śmiesznie duże i czas oczekiwania i produkcje zastanawiające, może to wydawać się śmieszne, ale zamówiłem z Chin dokładnie z tym noskiem za 80zł z przesyłką.
Więc w grudniu dopiero będę wymienił ten czujnik ..
A niedługo biorę się za szukanie kanału odpływowego - rurki odpływowej parownika klimatyzacji, na forum tutaj wyczytałem, że może się zapchać (a u mnie woda nie ścieka pod autem od dłuższego czasu) więc może gdzieś się gromadzi i później paruje do klimy... będę się bawił w Sherlooka Holmesa dalej ..
podobno ta rurka jest pod dywanikiem - wykładziną pasażera .. ciekawe co będę musiał demontować by się do tego dostać 🤕

Jakby kogoś interesowało jak pracuje moja niesprawna klimatyzacja to tak:

[youtube]https://youtu.be/9E5xLCNkIcA[/youtube]



Dobra ... i uj ze tak powiem . Stwoerdam ze ta gowniana klima nie działa ... tzn jak i u mnie tak samo jak u Ciebie ... chłodzi dopiero po przygazowaniu w momencie przygazowania widać jak odrazu rośnie ciśnienie i odpala się wiatrak dodatkowy ... wiec chyba kompresor kaput ... ale panowie na warsztacie stwierdzili ze po odpaleniu auta na maszynie wyszło ze sprężarka startuje ... albo mnie ktoś robi w uja albo ja coś tu zle rozumiem. Szyby parują , gdyby nie anty para to masakra . Już mnie zabawa kosztowała jakieś 😂500 zł . Najgorsze ze jak przygazuje to chłodzi i do momentu gdy nie dam na econ czy nie wyłącze silnika to chodzi normalnie :ireful:
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 72