Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#264753
Dexter23pl pisze:
Cimek pisze:
11 maja 2018, 20:06
Podłącz na krotko do aku. Najlepsze wyjście. Jak ruszy, to wiązka uszkodzona.
Jak wiązka. Przeciez maly wpina się do dużego bo duzy nim steruje.
Albo mały padł albo w dużym uszkodzona elektronika.
No trzeba wymontowac mocowanie wentylatorów. To latwy temat. 4 wkręty torx i wychodzą.
Pierwszy raz za to będę się zabieral.
Czy od góry normalnie to da radę wyciągnąć bez rozbierania przodu?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

#264773
A w 1.4 16V 75ps?
Dopytam jeszcze ta szeroka wtyczka na dole wiatraków od strony kierowcy (patrzac na silnik) ona ma jakąś spinke bo nie mogę jej wypiąć.
Nic więcej prócz tej wtyczki od wiatrakow i torxow w obudowie nie trza rozpruwać?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka


Dzis podłączyłem vcds.
Czy ciśnienie 8 bar na postoju auto zimne
17 stopni pokazywali w garażu jest okej?
Zastanawia mnie różnica temperatur dmuchawy na nogi reszty nawiewow.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
#265137
Witam,
To mój pierwszy post i proszę o wyrozumiałość. Mam Golfa V 2.0 TDI comfortline z climatronic'iem. W czasie umiarkowanej pogody lub mrozów nie ma problemów poza stykającymi silniczkami klapek. Problem pojawia się z konkretnym upałem... Dmuchawa zwiększa obroty ale nic nie wieje tak jakby obieg zamknął się już przy wentylatorze... Kiedy zwiększę temperaturę na panelu lub wyłączę funkcje auto i ręcznie zmieniam obroty i temperaturę zaczyna normalnie działać jakby nigdy nic... Chłodzi dopuki znowu climatronic nie zacznie zwiększać obrotów dmuchawy na max... Wtedy znów się zamyka i tylko słychać jak się kręci... Problem mija jak w aucie się schłodzi... Czy to tylko te silniczki za schowkiem przy dmuchawiec czy coś jeszcze???


Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

#265161
Problem jest że on zamyka wlot i wylot do auta ale tylko jak środek jest mocno nagrzany i wentylator kręci do oporu, kiedy się już schłodzi jest ok... Czynnika jest pełno. W normalnej temperaturze chłodzi bez zarzutu.Po nabiciu było to samo . Kupiłem silniczki używane. Zamienię w czwartek i zobaczę. Wydaje mi się że kiedy wentylator kręci na ful silniczek nie ma siły otworzyć klapki do wewnątrz auta.... Podejrzewam że auto długo miało nie używaną klimatyzację i te silniczki zdechły bo stukają wszystkie z każdej strony...

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

#265184
Zdejmij masek PK, sprawdź rolkę napinacza, alternator. Raczej sprężarka się zaciera. Jak walczysz klime to chłodzi czy nic? Mam to samo, ale u mnie chłodzi.

Wysłane z mojego ONE E1003 przy użyciu Tapatalka



Dodano po 2 godzinach 45 minutach 17 sekundach:
talesbite pisze:Zdejmij masek PK, sprawdź rolkę napinacza, alternator. Raczej sprężarka się zaciera. Jak walczysz klime to chłodzi czy nic? Mam to samo, ale u mnie chłodzi.

Wysłane z mojego ONE E1003 przy użyciu Tapatalka
Tak jak wspomniałem kończy mi się sprężarka klimy. Dzisiaj pod maską znalazłem coś takiego:

https://i.imgur.com/pMmFRun.jpg

Najwyraźniej już był już wymieniany. W Etce znalazlem:
1) 1K0 820 859S - Denso,
2) 1K0 820 808D - Sanden.

Której lepiej szukać Denso czy Sanden? Nowa czy używana. Może ktoś z forumowiczów ma na zbyciu używaną sprawna sprężarkę?
#265195
Tak jak wspomniałem kończy mi się sprężarka klimy. Dzisiaj pod maską znalazłem coś takiego:

Obrazek


Najwyraźniej już był już wymieniany. W Etce znalazlem:
1) 1K0 820 859S - Denso,
2) 1K0 820 808F - Sanden.

Której lepiej szukać Denso czy Sanden? Nowa czy używana? Może ktoś z forumowiczów ma na zbyciu używaną sprawną sprężarkę?


Gdzie znajduje się osuszacz w BSE? Wymieniać od razu czy zostawić stary?
#265207
@talesbite Po rozszczelnieniu powinno się wymienić. Denso są niby droższe. Między tymi dwoma nie ma większej różnicy dla zwykłego użytkownika, ma działać i tyle. Jeżeli masz pewność, to zregenerowana (ale to musisz być pewien, że nie jest tylko umyta).
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 72