Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By ddom -  07 paź 2019, 18:37
 małopolskie
#277493
Hej,
nie wiem za bardzo, gdzie o tym napisać.
Mam Golfa V z 2007r., 140KM, 2.0 TDI, 4motion, przebieg 220 tys. km.

Ostatnio (ostatnie dwa miesiące) zauważyłam, że:
- na luzie lekkie szarpanie autem, na rozgrzanym silniku
- podczas jazdy na obrotach 1900-3100 szarpie samochodem, podczas zmiany biegu 2/3 i 3/4, wcześniej szarpało przy gwałtownej zmianie biegów - przy wyprzedzaniu, teraz już prawie zawsze
- obrotomierz nie zmienia się jednostajnie tylko skokowo
- gazuje na sprzęgle (bez dodawania gazu na pedale)
- auto nierówno przyspiesza
- powyżej 3100 obrotów auto działa jakby nic mu nie było, spokojnie można jechać 190km/h.

Gdy powiedziałąm o tym mechanikowi, stwierdził, że pompowtryskiwacze do regeneracji. Więc tak też zrobiono. Pompowtryskiwacze wyczyszczone, ustawione i auto jeździ tak samo jak przed naprawą.
Stąd mój post, jeśli to nie pompowtryski to co to może być, szarpanie jest coraz bardziej odczuwane. Sprawdzany był zawór EGR i to nie to. Nie pokazują się żadne błędy.

Proszę o jakieś pomysły, nie wiemy (z mechanikami) gdzie szukać przyczyny :wacko:
#277532
Jak w trakcie jazdy czy tam przyspieszania obrotomierz skacze a auto nie jedzie to ewidentnie sprzęgło się ślizga, co mają pompki do tego? Przypaliłeś.
Sprzęgło z reguły się ślizga bardziej przy niskich obrotach i wysokim biegu co najmniej 3 no i 4 5 i 6, bo jest największe obciążenie, wielokrotnie pisałem - to jak w kolarzówie ruszać na najmniejszej tylnej zębatce
By ddom -  24 maja 2021, 12:01
 małopolskie
#286224
Szczerze to było to tak dawno, że nie bardzo pamiętam. Pierwszy mechanik powiedział, że pomowtryskiwacze do regeneracji, tak też zrobiono. Potem się okazało że bez zmian, więc drugi wymienił 2 pomowtryskiwacze na już zregenerowane. Nierówno działały. Autem dalej trzęsło i teraz to był dwumas i jeszcze naprawa głowicy. W skrócie. Mnóstwo czasu i hajsu.
Awatar użytkownika
By jihaad -  24 maja 2021, 20:42
 dolnośląskie
#286230
Czyli fachowcy wymienili połowę gratów w samochodzie, ale na szczęście wśród nich był element uszkodzony. Klient pokrył wszystkie koszty, dał zarobić i gra gitara.


Gdy powiedziałąm o tym mechanikowi, stwierdził, że pompowtryskiwacze do regeneracji.

Niby jasnowidz, ale coś nie pykło z diagnozą. Na szczęście za wszystko zapłaci właściciel pojazdu.




Z jednej strony szlag człowieka trafia na takich mechaników, ale z drugiej strony co się dziwić, jak klient płaci, nie wnika, zostawił worek pieniędzy i nawet nie wie co było zepsute, co naprawiono, a co wymieniono bez sensu.
Awatar użytkownika
By jarek60 -  27 maja 2021, 11:48
 zachodniopomorskie
#286248
Ja testuję sprzęgło w prosty sposób .
Wrzucam 5 bieg dodaje lekko gazu i ruszam z niego -dobre sprzęgło zgasi auto i nie będzie się ślizgać.
Ostatnio gwizd słyszałem podczas wciskania sprzęgła obstawiałem łożysko dociskowe - prawda taka ze obejma tłumika się rozpadła i ta dziura na łączeniu tłumika powodowała taki efekt.
:hi:

Tak się skubie klienta -za chwile każą silnik wymienić.