Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By tomoang123 -  20 sie 2020, 20:48
 spoza Polski
#283050
Witam moj mechanik przy wymianie dwumasy i sprzęgła wymieniał też ten nieszczęsny uszczelniacz, i się zaczęło juz dwa wsadzone jeden Ealing drugi oryginalny z ASO i dalej cieknie. Po ponownym poinformowaniu go iz oryginalny tez zaczął powiedział że wał ma rowek po starym uszczelniaczu i prawdopodobnie nawet jak spróbuje jeszcze raz to i tak będzie ciekło!!!! Moje pytanie brzmi czy jest możliwość zamontowania tego uszczelniacza głębiej lub płyciej lub wypolerowania tej flanszy co go trzyma? Czy juz nic nie da rady zrobić i wał smietnik.
By Nokian1234 -  21 sie 2020, 18:19
 małopolskie
#283053
Witaj, przy okazji wymiany dwumasy przebieg 298000km ,wymieniłem też uszczelniacz wału przyrządem do tego przystosowanym .założony erling, tylko że auta zaraz nie odpalałem, stało 24 godziny bez odpalania ,żeby simering ta część gumowa przyległa idealnie do wału ,wał tylko oczyściłem w miejscu przylegania zwykła szmatka .nie używać żadnego papieru ściernego.
POzdro

Dodano po 17 minutach 49 sekundach:
smaru ,ma być założony na sucho przyrządem T10134 ponoć są magicy co zakładają bez tego przyrządu .
A tak poza tym to dlaczego teraz mechanik powiedział że wał jest wytarty od simeringu ,jaki masz przebieg
tu jest cała wymiana https://www.youtube.com/watch?v=ESBsw_sKnOM
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  21 sie 2020, 20:07
 warmińsko-mazurskie
#283054
Dla mnie to też dziwne, żeby simering wytarł tak twardy materiał. Może majster tak zakłada , zamiast tym narzędziem to nabija trzonkiem od młotka. Żeby uwierzyć w ten rowek to musiałbym go zobaczyć.
Nawet się boje zapytać ile taki kosztuje w ASO a tu takie cyrki. :blush:

Dodano po 6 minutach 26 sekundach:
Nokian1234 pisze:tu jest cała wymiana https://www.youtube.com/watch?v=ESBsw_sKnOM
TVN Turbo jak zwykle to co najważniejsze ucięte 😆 kiedyś lubiłem tę stację, a teraz mnie wkurza

Tu dobry manual, zapytaj mechaniora czy robi to tym przyrządem
https://youtu.be/Lo6wpKdBoUE
Awatar użytkownika
By tomoang123 -  22 sie 2020, 10:59
 spoza Polski
#283067
Autko ma 180000 także nie wieże ze aż taki prog się zrobić mógł. Muj mechanior nie ma tego przyzadu T10134 do osadzania ale tez dodal ze ma jakiś do Fordów i ze go tym odsadza bo niby to samo.
Pierwszego wrzesnia idę spowrotem na trzecią wymianę tego uszczeniacza i tam będę z nim powiedzialem mu żeby załatwił ten magiczny przyżąd T10134 do obsadzania tego uszczelniacza i oczywiście uszczelniacz i sam to tam spróbuje obsadzic jak niebedzie ciekło to zarzadam zwrotu kasy .p

Dodano po 9 minutach 51 sekundach:
Bo nie chce mi się wierzyć ze przez głupi uszczelniacz wału będę musiał wymieniac silnik . Tgze jak ja to uszczelnie to se z nim pogadam :threaten: narazie dziękuję wszystkim za odpowiedź i dam znać po juz mojej wymianie co i jak :thank_you:
By buczek -  22 sie 2020, 17:14
 mazowieckie
#283068
tomoang123 pisze:
22 sie 2020, 11:09
Autko ma 180000 także nie wieże ze aż taki prog się zrobić mógł...
Na pewno cieknie z uszczelniacza?
Śruby od dwumasy posmarował klejem? Klej ma uszczelnić te otwory żeby olej się nie wysączał.
Dobrze oczyścił i odtłuścił blok, miskę i uszczelniacz?

Może gdzieś jest powierzchnia nierówna, albo dokręca uszczelniacz do wału, a dopiero później do miski. Powinno się to robić równomiernie a lepiej na początek dokręcić do miski, a później do bloku, bo inaczej zostaje szczelina między uszczelniaczem i miską.
Możliwe że sączy się z broka pod osłoną dwumasy. Jak odchylisz tą blachę między dwumasą a blokiem, to na górze bloku, po lewej stronie jest brok kanału olejowego. Sprawdź czy nie cieknie stamtąd.

Nigdy nie używałem tego przyrządu i z żadnego silnika nie cieknie i wszystkie działają. Ustawiasz wał w GMP zakladasz uszczelniacz i pierścień odpowiednio ustawiony. Pierścień otworem pionowo do góry, względem dolnej płaszczyzny bloku, pół milimetra głębiej od płaszczyzny wału. Możesz podłożyć na pierścień listek szczelinomierza i wyrównać czymś płaskim z płaszczyzną wału.

Nie wierzę żeby ten uszczelniacz wytarł rowek w wale.
Do uszczelniacza, zanim założysz, wkręć palcami dwie śruby którymi przykręca się do miski -te otwory od spodu. Może są zbyt długie, a raczej otrory zbyt płytkie i nie dociąga go do miski. Mojemu bratu raz pękł uszczelniacz, bo miał wadę fabryczną i był zbyt płytki otwór. Od jakiegoś czasu profilaktycznie obcinam czubki śrub, te kawałki bez gwintu, którymi przykręca się uszczelniacz do miski.
Masy uszczelniającej między miskę a uszczelniacz dajemy troszkę, a nie centymetrowy kloc. Napisałem dlatego, ze sporo mechaników uważa, ze im więcej silikonu tym lepiej. Zamiast silikonu lepiej użyć reinzosil, łatwiej się czyści i zamiast kleić - uszczelnia.
Masę uszczelniającą dajemy wyłącznie na łączeniu miski z uszczelniaczem i troszkę więcej w miejscu łączenia miski z blokiem i uszczelniaczem. Nie smarujemy tyłu uszczelniacza gdzie przylega do bloku, tam jest gumowa uszczelka.
Awatar użytkownika
By tomoang123 -  22 sie 2020, 18:39
 spoza Polski
#283070
No tak jak narazie przez 7 lat zero wycieków zrobiłem dwumase i uszczelniacz i cieknie spomiędzy bloku a skrzyni i tylko z tamtad na następny tydzień jestem umówiony żeby to robil jeszcze raz i sprawdze to wszystko o czym napisałeś może nie dal kleju na sroby albo jego silikon zawiódł ale moim zdaniem to nie odczekal odpowiedniego czasu i uruchomil silnik za szybko zamiast zlozyc wszystko i wypchać auto z garażu to odpalił i wyjechal. :ireful:

Dodano po 15 minutach 2 sekundach:
A najgorsze jest to ze w autko wpompowane duzo kasy cale nowe zawieszenie,nowe tarcze orginalne i klocki ,wszystkie lozyska na kolach ,felgi za 4500zl obnizony eibahem, kamera cofania flip logo z golfa 7 i fajne radyjko na androidzie plus podlokietniki i co roku full serwis wszystkie filtry i oleje a i oczywiście nowe sprzeglo sachs i dwumasa plus założenie i to mnie denerwuje najbardziej a on mówi że może się nie dac tego uszczelnic.

Dodano po 13 minutach 9 sekundach:
Juz nie dodam o poprawkach lakierniczych czyli progi i blotniki :ireful: :ireful: :ireful:
By buczek -  22 sie 2020, 20:02
 mazowieckie
#283071
Jak zdejmie skrzynie i dwumase, to będzie widać skąd cieknie.
Z tym wyjazdem z garażu to też nie co demonizować. Wystarczy wyjąć bagnet. Tam nie ma jakiegoś dużego ciśnienia, olej silikonu nie wypłucze. Jak nie pojedziesz na dłuższą przejażdżkę tylko odpalisz na chwilę, to nic się nie powinno stać.
Lepiej jest oczywiście poczekać chociaż 12 godzin, ale do samego wyjazdu z garażu na chwilę, to nie powinno się rozszczelnić.

Najważniejsze żeby dobrze oczyścić powierzchnie ze starego silikonu, a przed nałożeniem nowego, dokładnie wszystko odtłuścić.

BTW, z tym "wpompowaniem" kasy to nie przesadzaj. Wymieniłeś części eksploatacyjne, a radio, kamera, felgi czy podłokietnik, to tylko Twoje widzimisię dla wygody i "szpanu". Mogłeś kupić golfa w którym poprzedni właściciel już wszystko wymienił, ale wtedy cena była by pewnie wyższa. Kupiłeś taniej, więc masz więcej do wymiany.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2020, 20:11 przez buczek, łącznie zmieniany 1 raz.
By Nokian1234 -  22 sie 2020, 20:10
 małopolskie
#283072
Pozostaje zdemontować skrzynię bo sprzęgło szlak trafi jak olej się dostanie ,może faktycznie zapomniał o kleju na śruby od dwumasy i na łączeniu uszczelniacza z miską olejową ,może zaraz po złożeniu odpalił auto ,ale to jest gdybanie, dopóki się nie rozbierze to nie będzie wiadomo skąd cieknie ..
Powodzenia .
..
Awatar użytkownika
By tomoang123 -  22 sie 2020, 20:24
 spoza Polski
#283074
Się okaże za tydzień dzięki za porady a co do "szpanu" to nic nie bylo tam robione dla tego tylko dla mojej wygody bo juz trochę za stary jestem żeby sobie "szpanowac" wymien cale zawieszenie w aso to zobaczysz ile to kasy kosztuje poza tym dwa progi i blotniki plus malowanie. :thank_you:
By Nokian1234 -  22 sie 2020, 20:25
 małopolskie
#283075
A skąd tak a propo cieknie po łączeniu skrzyni z blokiem czy z otworów miski olejowej ,też może być siłownik sprzęgła ,wykręcić siłownik 2 śruby i będzie widać czy mokry

Dodano po 2 minutach 7 sekundach:
Tylko pozostaje zacząć od siłownika tak jak kolega wyżej pisał .
Awatar użytkownika
By tomoang123 -  22 sie 2020, 20:29
 spoza Polski
#283076
Panowie zobaczymy okaże się jak to rozbierze za tydzień zrobie foty i tam będę przez całą robotę i zobaczę jak to robi narazie dziękuję wszystkim zainteresowany za podpowiedzi i rady mam nadzieję że to da się zrobić wyślę foty co bylo i skąd dokładnie cieklo. :thank_you: :thank_you:

Dodano po 3 minutach 23 sekundach:
Sprawdzę ten wysprzeglik jutro ale nie sadze bo jak zdjolem oslone to między silnikiem a skrzynia i cala miska mokra olej czarny więc silnikowy.
By buczek -  22 sie 2020, 21:07
 mazowieckie
#283077
Dużo przejechałaś od ostatniej wymiany uszczelniacza? Sporo przez ten czas wyciekło?

Nie wiem tylko którą masz wersję, bo kiedyś w touranie z bls (ale był chyba z 2009) wysprzęglik był zintegrowany z łożyskiem oporowym.
BTW, odnośnie "szpanu" to żartowałem, dlatego napisałem w cudzysłowie :friends:

Co do napraw w ASO, nie dziękuję. Nie chodzi mi tutaj o cenę, ale o podejście. Taniej mnie wyniósł zakup zestawu kluczy i dokształcanie się na własną rękę, a nikt nie naprawi mojej własnością z taką dbałością jak ja. Nie chodzi mi o to ,że ja to robię najlepiej, ale o to, że dla kogoś nie staramy się aż tak bardzo jak dla siebie.
Co do ASO, z całym szacunkiem, ale potrafią tylko wymieniać części zgodnie z instrukcją, a nie szukać przyczyny usterki. Dlaczego nie miał bym naprawić swojego samochodu, skoro średnio rozgarnięty chłopak po szkole "mechanicznej"(albo i nie) robi to na podstawie instrukcji, którą ja mogę pobrać z netu.
Ci bardziej rozgarnięci zakładają swoje warsztaty.
Nie po to uczyłem się przez tyle lat, żeby płacić komuś takie pieniądze, za czynność, która nie gwarantuje naprawy. W dzisiejszych czasach, w dobie Internetu, miejsc warsztatowych na godziny, itd wystarczy tylko trochę chęci i głowa na karku.

Sorki za OT.
Awatar użytkownika
By tomoang123 -  22 sie 2020, 21:13
 spoza Polski
#283078
No spoko niezależe do tych co sie za bardzo denerwują :friends: a co do przejechania po wymianie tego wszystkiego to z 10 km i wydaję mi się ze tylko cieknie jak silnik pracuje bo tak to sucho juto zrbobie foty i moze filmik tylko nie wiem czy można to wstawiac na forum?

Dodano po 1 minucie 53 sekundach:
Kapie jak chodzi silnik jak coś to zrobię filmik