Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By Stratoss -  28 lut 2021, 16:28
 łódzkie
#285292
Mam taki problem. Wczoraj wymieniałem termostat oraz czujnik temperatury płynu. Po wymianie autko grzeje się bardzo szybko i trzyma temp vag 87-88. Zostało odpowietrzone i wsztsko było Oki do dzisiaj rana.

Podczas jazdy temperatura z kratek leci nawet dobra, gdy tylko stanę leci letnie bądź cieplawe powietrze. Gdy dam temp na high i trzymam obroty w okolicach 2tys leci gorące jak puszcze na jalowe leci ciepłe ale bez szału (temp płynu 87). Zmienianie temp na climatronicu niewiele daje chyba że środek się nagrzeje to przy zmniejszeniu temp leci mocno chłodne.
Przed operacją termostat temp w nawiewie była dużo lepsza. Dodam że jak temp płynu jest 60-70 to powietrze leci chłodne i bez szalu a jest 5 stopni na plusie przy minusie bym chyba zamarzl. Resetowałem nastawy climatronic ale nic to nie dało.
Jest możliwe że nagrzewnica się przytykała? Jak to stwierdzić? Zauważyłem że nawet jak dam na high i maks wiatrak temp płynu i tak rośnie czego wcześniej nie było, wcześniej bardzo mocno spadała. Help.
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  28 lut 2021, 17:10
 śląskie
#285294
Wykręć panel climatronik przedmuchaj go przeczyść każdą wtyczke oraz czujnik temp tam znajduje się malutki wiatraczek on kurzem zatyka przepływ powietrza i czujnik ma problem z odczytem prawidłowej temp.Następnie zrób adaptacje klap.
By Stratoss -  28 lut 2021, 17:30
 łódzkie
#285295
Uważasz że to problem climatronica? Mi nie do końca pasuje objaw bo jak trzymam na obrotach to ciepłym leci jak jalowe to chłodne jakby przepływ gdzieś był słaby. Jak sprawdzić nagrzewnicę? Ją się jakos płuka czy tylko wymiana? Wiem że dużo rozbierania jest i wolał bym tego uniknąć.
Teraz pewnie ładnie się nagrzewa bo nagrzewnica przytkana i naprawdę szybko łapie temperaturę roboczą.

To auto do szalu mnie zaczyna doprowadzać, cały czas coś ta zima to jakieś fatum :/
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  28 lut 2021, 18:06
 śląskie
#285297
A może zapowietrzona nie jest pełna płynu trza by przegonić to powietrze tak myśle bo wymieniałeś termostat. Niby powinno samo się odpowietrzyć ale to teoria.
By Stratoss -  28 lut 2021, 18:49
 łódzkie
#285299
Już próbowałem wszystkiego. Ustawiłem na maxa nawiew i temperaturę zrobiłem gdzieś 40km. Jak trzymam ok 2tys obrotów to przy rozgrzanym silniku 90 stopni zegarowe to z nawiewu leci gorące powietrze. Jak tylko jalowe obroty to dupa chłodne, ledwo ciepłe. Wskazywało by na nagrzewnicę, tylko jak się upewnić i co robić. Wymieniać czy lepiej próbować plukac. Są tam jakieś gdzieś zaworki, czy inne ustrojstwo co mogło by szwankować? Wiem że idą węże do nagrzewnicy góra i dół je zobaczę jakiej są temperatury.
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  28 lut 2021, 19:55
 śląskie
#285300
Stratoss pisze:
28 lut 2021, 18:49
Już próbowałem wszystkiego. Ustawiłem na maxa nawiew i temperaturę zrobiłem gdzieś 40km. Jak trzymam ok 2tys obrotów to przy rozgrzanym silniku 90 stopni zegarowe to z nawiewu leci gorące powietrze. Jak tylko jalowe obroty to dupa chłodne, ledwo ciepłe.
Bo chłodniczka jest np wypełniona tylko w 1/3 reszta powietrze czyli to co jest w chłodniczce szybko się grzeje i chłodzi jak kaloryfer w domu też trza odpowietrzyć bo nie grzeje. Podaj pod ciśnieniem płyn do chłodniczki co by się wypełniła na 100%.
By Stratoss -  28 lut 2021, 20:48
 łódzkie
#285301
Spróbuję jeszcze go odpowietrzyć jak radzisz. Patrzylem przewody na chłodnicy oba gorące w podobnym stopniu. Jak wskazówka złapie 90 i dam na high i nawiew na twarz to powietrze leci w miarę ciepłe na wolnych obrotach, jak dodaje gazu 2k i wyżej jest naprawdę gorące. Teraz jak dałem przy 90 na full to się silnik zaczął chłodzić i wiadomo temp z nawiewów też słabsza ale przy 60 stopniach leci letnie pomimo ustawień high:/ chyba jednak kanały będą albo zapowietrzone albo zakamienione bo auto bardzo szybko łapie teraz temperaturę. Podobny cyrk miałem w Audi ale tam całkiem zimne leciało, a na obrotach cieplawe i padła nagrzewnica. Podejrzewam że przy wymianie termostatu i zalaniu nowym płynem kamień musiał się obruszać i zaczopować część rzeebrowania :/ i nagrzewnica jest drożna w pewnym stopniu tylko. Ale spróbuję jeszcze raz odpowietrzyć jak nie to plukanie lub wymiana :/ jest gdzieś jakiś manual?
Jutro zrobię jeszcze adaptacje ale wątpię żeby coś pomogło, chociaż w czasie jazdy miałem wrażenie jakby raz to powietrze było cieplejsze raz chłodniejsze po mimo podobnych obrotów.
By Stratoss -  01 mar 2021, 20:08
 łódzkie
#285311
Gadałem z mechanikiem dzisiaj i też obstawia nagrzewnicę. Jak to powiedział że jeszcze coś drożna jest a na obrotach zwiększa się ciśnienie płynu i temu jest cieplej. Jak uda się wymienić to dam znać czy to było to.
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  01 mar 2021, 21:03
 śląskie
#285314
Stratoss pisze:
28 lut 2021, 20:48
auto bardzo szybko łapie teraz temperaturę
Żeby dołożyć to jeszcze może być pompa wody leciwa i nie obraca wodą, silnik szybko się grzeje bo być może pompka nie robi obiegu stąd i nie dogrzewa.
By Stratoss -  01 mar 2021, 21:28
 łódzkie
#285315
Wcześniej auta nie mogłem dogrzać bo termostat trochę musiał przepuszczać. Teraz 90 łapie po 12km około wcześniej musiałem zrobić ponad 20 i też czasem nie dawał rady dobić chyba że climatronik wyłączyłem to dobił a jak włączyłem to spadała, ale tylko gdy temp zew była - 5 i więcej. Poza tym gdyby pompa wody miała problemy już dawno bym go ugotował.
By Stratoss -  03 mar 2021, 14:04
 łódzkie
#285339
Po dzisiejszym teście na 100% nagrzewnica. Na postoju temp płynu 88s wyłączony nawiew oba węże gorące że się dotknąć nie da. Włączyłem nawiew temp ustawiona na 27 po chwili górny wąż że się trzymać nie dało dolny bez problemu mogłem go trzymać i się wychladzal.

Rozumiem co masz na myśli tylko zastanawiam się czy przed wymianą nagrzewnicy jeszcze na starej nie wlac odkamieniacza do chłodnic przepłukać i dopiero wymienić co by nowa nagrzewnica dziwnym przypadkiem kolejnego syfu z innego miejsca nie wyłapała. Skoro cała sytuacja wydarzyła się po wymianie termostatu.

Poza tym uważam że to auto jest przeklęte xD dzisiaj złapał mi ręczny i nie chciał puścić a niedawno wymieniałem tarcze i klocki. Masakra, na szczęście nie robiłem tego ja tylko mech zobaczymy co powie :) i to prawy tył od początku wymiany coś przycieral.