#286801
Hej,
ponad rok temu mechanik wymieniał mi komplet sprzęgła z dwumasą i przy okazji wymienił olej w skrzyni biegów (oznaczenie GRF). Olej był MOTULa (doczytałem, że skrzynie VW respektują tylko orginały), mechanik wlał go 1.3L (powinno wejść 2-2.1L ) - tyle mu weszło (wlewał pewnie przez korek wizyjny a nie przez np. czujnik biegu wstecznego ).
Po roku jazdy, po 200km na autostradzie ewidetnie przegrzało mi skrzynię. Rozsypało się jakieś łożysko w środku, zlałem tylko 0.5L bardzo przepalonego (i całkowicie czarnego) oleju...
Skrzynia ta jest dosyć krótka jak na podróżowanie autostradami stąd pomysł aby wsadzić coś dłuższego.
Zacząłem szperać i tak naprawde mam zonk.
Wszystkie długie skrzynie, które znalazłem mają kielichy po obydwu stronach a w GRF mamy przedłużoną na podporze pólośkę prawą. Wykręciłem taki kielich i jak dobrze rozumuje, to wystarczy założyć simmering nowy i całą ośkę włożę w nową skrzynie ?
Druga sprawa to jaka skrzynia. Dorwałem DRW (przerobienie łapy to pikuś..) natomiast zastanawiam się czy na pewno taką montować.
Myślę jeszcze nad KWD ( tylko są nie osiągalne.. a regenerowana to koszt prawie 2tys. )
Na forum Tourana znalazłem wzmiankę o KDS, jest długa, łapa by pasowała jedynie półoś całą bym musiał kupić, zgadza się ? Jakiej półosi szukać ?
ponad rok temu mechanik wymieniał mi komplet sprzęgła z dwumasą i przy okazji wymienił olej w skrzyni biegów (oznaczenie GRF). Olej był MOTULa (doczytałem, że skrzynie VW respektują tylko orginały), mechanik wlał go 1.3L (powinno wejść 2-2.1L ) - tyle mu weszło (wlewał pewnie przez korek wizyjny a nie przez np. czujnik biegu wstecznego ).
Po roku jazdy, po 200km na autostradzie ewidetnie przegrzało mi skrzynię. Rozsypało się jakieś łożysko w środku, zlałem tylko 0.5L bardzo przepalonego (i całkowicie czarnego) oleju...
Skrzynia ta jest dosyć krótka jak na podróżowanie autostradami stąd pomysł aby wsadzić coś dłuższego.
Zacząłem szperać i tak naprawde mam zonk.
Wszystkie długie skrzynie, które znalazłem mają kielichy po obydwu stronach a w GRF mamy przedłużoną na podporze pólośkę prawą. Wykręciłem taki kielich i jak dobrze rozumuje, to wystarczy założyć simmering nowy i całą ośkę włożę w nową skrzynie ?
Druga sprawa to jaka skrzynia. Dorwałem DRW (przerobienie łapy to pikuś..) natomiast zastanawiam się czy na pewno taką montować.
Myślę jeszcze nad KWD ( tylko są nie osiągalne.. a regenerowana to koszt prawie 2tys. )
Na forum Tourana znalazłem wzmiankę o KDS, jest długa, łapa by pasowała jedynie półoś całą bym musiał kupić, zgadza się ? Jakiej półosi szukać ?