Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By bejot2021 -  06 wrz 2021, 11:04
 wielkopolskie
#287052
Witam.

Taka sytuacja - póki co, losowo.

Taki jakby gwizd turbiny. Niby jedzie , ale przy stałym trzymaniu gazu - gwizd, przestaje, gwizd ( najbardziej nna trzecim biegu i poczatku czwórki). Nie trwa to długo, ale daje do myślenia. Jakby wchodziło na obroty, przestawało i ponownie wchodziło. W tym momencie jakby chciał, a nie mogł iść. Ale po czasie sie to uspokaja.

Z rok temu miałem wyciąganą, czyszczoną i coś tam wymieniane - może jakby zregenerowana. Od tego czasu było ją wyraźnie słychać - gwizd - ale takich numerów nie było. Przyspieszanie odbywa się płynnie, a nie jak przed tym zabiegiem był taki mocny pociąg. Była również wymieniona gruszka i chłodniczka jakaś, uszczelka pod kolektorem.

Tak się zastanawiam, że skoro chodzi dobrze, jak się ta sytuacja uspokoi to może jakaś elektronika, lub coś banalnego - trafiłem na zawór n75 - czy on może dawać takie objawy?

Kilka lat temu kumpel w Galaxy miał przypadek, że turbina przestała działać podczas jazdy, ale wystarczyło - również podczas jazdy, aby nie przerywać drogi - wyłączyć i włączyć auto i wszystko wracało do normy do kolejnego razu, który mógł nastąpić za kilkadziesiąt kilometrów.

Co może być przyczyną?

Z góry dziękuję za informację :)

Pozdrawiam
BJ
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  07 wrz 2021, 9:32
 pomorskie
#287059
bejot2021 pisze: podczas jazdy, aby nie przerywać drogi - wyłączyć i włączyć auto i wszystko wracało do normy
Klasyczny notlauf z powodu przeładowania ciśnienia turbosprężarki. Jest o tym temat na forum. N75 raczej bym wykluczył, on albo działa albo nie, nie spotkałem się jeszcze żeby chwilę działał chwilę nie i tak w kółko. Turbiny VNT po regeneracji z reguły nie pracują tak jak powinny. Zrób logi dynamiczne, jeśli nie wiesz to na forum jest tutorial w dziale zrób to sam. Poza tym czy w ogóle czytałeś błędy sterownika? Z DPF wszystko w porządku czy jest OUT?

Dodano po 3 minutach 5 sekundach:
bejot2021 pisze:W tym momencie jakby chciał, a nie mogł iść. Ale po czasie sie to uspokaja.
To niekoniecznie musi powodować turbosprężarka
Awatar użytkownika
By jihaad -  14 wrz 2021, 18:47
 dolnośląskie
#287173
bejot2021 pisze:
13 wrz 2021, 21:47
Żadne błędy się nie pojawiają na desce. Chyba, że po podłączeniu do komputera, ale nie mam do tego sprzętu.
DPF? - jak to sprawdzić? :szok:

Nie da się. Do naprawy Poloneza potrzebny był śrubokręt, tu potrzebujesz komputer i śrubokręt. Jeśli nie masz jednej z tych rzeczy musisz pojechać do serwisu.

Komputer też ci nie napisze: "Zepsuta turbosprężarka - proszę wymienić". Dostaniesz błędy, które nie zawsze muszą być bezpośrednio powiązane z uszkodzonym podzespołem. Być może będzie trzeba przeprowadzić dynamiczne logowanie parametrów i potem je poprawnie zinterpretować. Tu możemy spróbować pomóc.

Bez komputera możemy razem zgadywać i wymieniać podzespoły na twój koszt. Na pewno w końcu uda się wymienić to co trzeba. ;-)