Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#28678
Ostatnio miałem problem z golfem, objaw był taki ze silnik krecił sie tylko do 4-4.5tyś obr./min.
odpalał normalnie, jeździł do tej wartości normalnie ale jak chciałem mocniej przyspieszyc to następowało zjawisko odcinki, wskazówka obrotomierza szalała po całej skali a samochod łapał lekkiego kangura. Wszystko to trwało chwile. pojechałem na kompa i wyszło ze G28 do wymiany...

Ok kupiłem w ASO ( Warszawa- Chylińscy koszt 354zł :( ) no i podjechałem do jednego mechaniora i pytam sie ile za wymiane. no to sie zaczeło, nie bede juz przytaczał co i jak ogołem w paru warszrarach chcieli od 200zł do nawet zgrozo 500zł.
Postanowiłem zrobic to sam.

Okazuje sie ze czynnosc jest banalna. ( niestety nie zrobiłem foto relacji...)
Sam czujnik znajduje sie od spodu auta praktycznie troszke za i obok filtra oleju. Na początki jak sie polozyłem pod autko myslałem ze trzeba bedzie filtr sciągac ale nic bardziej mylnego. Najlepiej miec kanał. wjeżdzamy i pierwsze co to:
- oslona pod silnikiem i osłona silnika górna do zdjęcia
- następnie trzeba odkręcić taką plastikową rurke co idzie od IC z dołu i pnie sie ku górze. Trzeba rozkręcić cybant na dole potem od góry ( tak mi było najwygodniej) odkręcić ją od silnika ( śróbek nie podam bo okazało sie ze miałem tam wkręcona nieseryjną...) i w połowie tej rurki trż dochodzi inna gumowa na cybancie to też sciągamy, i na samym szczycie też sciągamy ją już z takiego grubego ale bardzo krotkiego kawałka gumowej rury.
-jak już rozebralismy to wszystko to sojac twarza do silnika plecami do IC , zadzieramy łepek i patrzymy na filtr oleju i kierujemy wzrok leciutko na prawo i ukazuje nam sie owy czujnik.Mocowanie jest o tyle paskudne ze śróbka ( z tej perspektywy w ktorej stoimy) jest "nad czujnikiem" . Sróbka dosc dziwna bo mozna ją zwykłą nasadką kręcić ale ma tez wejscie na ampul. Polecam jednak nasadke o ile pamiętam 12. a wtyczke to już mozna znaleźć po kabelku.
no i to tyle by było ogolnie mi zajeło to 3 godziny ale tylko dlatego ze nie wiedziałem gdzie jest czujnik i jak sie za to zabrać kombinowałem wiec mam nadzieje ze jak by trzeba było to wam bedzie lżej. Jak jakies pytanka to piszcie.
By Kiler -  20 lut 2013, 23:10
 wielkopolskie
#92938
podczepie się pod temat
od wczoraj mam taki błąd
1 Fault Found:
16706 - Engine Speed Sensor (G28)
P0322 - 000 - No Signal
wychodzi na to że to czujnik położenia wału . Tylko powiedzcie gdzie go szukać w BKD ????
Gdzieś jeszcze znalazłem info że przyczyną MOŻE być przetarta wiązka elektryczna . Spotkaliście się z tym problemem ???
Gdzie te przewody idą dalej żeby to sprawdzić ???
By chomik -  21 lut 2013, 18:43
 warmińsko-mazurskie
#92998
Czujnik ten znajduje się przy podstawie filtra oleju ajjjj co ja się naszarpałem żeby go wymienić masakryczne dojście!!
Ale ... wymieniłem i dalej była du*a, tak jak piszesz przetarła się wiązka gdzieś między czujnikiem a akumulatorem (dokładnie nie pamiętam). Ja później wyciągałem akumulator, całą wiązkę na wierzch i dopiero znalazłem przetarcie. Jeden przewód był już całkiem przetarty a 2 inne już były bez izolacji.

Chyba łatwiej było naprawić wiązkę niż wymienić czujnik.

Pozdrawiam.
By Kiler -  03 mar 2013, 18:36
 wielkopolskie
#93606
kilka dni temu zabrałem się za ten czujnik . Po odpięciu kostki od czujnika położenia wału i czujnika położenia wałka rozrządu (w międzyczasie wyskoczył też błąd tego czujnika) i użyciu płynu do "odsniedzenia" :lol: połączeń wszystko wróciło do normy . Samochód bez błędów przejechał już około 300 km .
Chociaż miał książkowy błąd czyli po rozgrzaniu wyskakiwał błąd czujnika to u mnie to pomogło. Dlatego jeśli komuś taki błąd się pojawi może warto zacząć od oczyszczenia styków
By Misiek86 -  20 kwie 2018, 15:06
 mazowieckie
#264154
W którym miejscu znajdę czujnik g28 w golfie v silnik 1.6 102 km? Wyskoczył błąd na kompie 16706 czujnik obrotów silnika - brak sygnału. Trudny dostęp aby wymienić ten czujnik?

Objawy takie , iż podczas jazdy przy prędkości 90 km/h na tempomacie nagle przez chwilę obroty spadły ale wróciły do normalnego poziomu , zaswiecila się kontrolka od ESP że wyłączony i święci się cały czas na liczniku, i występuje brak mocy. Tzn. Da się jechać ale jak wcisne gaz to bardzo wolno się rozpędza. I po zgaszeniu jak odpalam silnik to muszę przygazować bo inaczej nie chce zaskoczyć. Po wyłączeniu silnika i poczekaniu jakiegoś czasu potem po odpaleniu jest ok ale przy dluzszej jeździe akcja się powtarza.
By jarek88 -  07 lip 2021, 12:36
 podkarpackie
#286647
Witam,

U mnie ostatnio też pojawił się problem z czujnikiem położenia wału. Po dwóch dniach bardzo intenswynych opadów kiedy auto stało na zewnątrz wsiadam odpalam przejechałem max 200 metrów i nagle silnikiem zaszarpało i pojawiła się mrugająca żółta sprężynka na desce. Zgasiłem samochód i ponowne odpalenie było możliwe po dłuższym kręceniu silnikiem ale samochód po odpaleniu działał normalnie. Po przejechaniu około 30km nagle przy dojechaniu do świateł samochód zgasł i nie było już szans go odpalić zaraz gasł jak tylko złapał. Zepchałem samochód na pobocze po scholowaniu auta na parking (mysłałem, że to koniec już z nim) przekręciłem zapłon próba odpalenia i auto pali na raz i jeździ jak gdyby nigdy nic do tego żółta kontrolka sprężynki zniknęłą sama to było po jakiejś godzinie czyli silnik już ostygł.

Podpiałem interfejs diagnostyczny zwykły ELM327 na bluetooth i zczytał błędy a w nich między innymi: P0322 Engine Speed ​​Sensor-G28: No Signal; Engine speed sender G28 no signal. Skasowałem błędy i jeździłem przez jakieś 30 min autem rozgrzałem go ale błąd nie wystąpił. Dodam że 3 lata temu wymieniane były zarówno czujnik położenia wału jak i ten pierścień magnetyczny w środku ale w tedy przed wymianą problem był cały czas. I pytanie czy to faktycznie czujnik moze miec tak dziwne objawy czy jednak szukać i sprawdzać wiązkę? Możliwe, że duża wilgotność powietrza przyczyniła się do tegoi uwydatniła problemy z instalacją czy jednak czujnik do wymiany?

GOLF V 1.9TDI BKC 105KM rocznik 2003

Błędy zczytane przez interfejs (jedyny jaki nie znika po kasowaniu to ten z numerem 5)
Kod: Zaznacz cały
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Volkswagen

============1==============
16785
Raw code: 4191
ECU: 01. Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony
Volkswagen: P0401 Exhaust gas recirculation system: too low throughput; Exhaust gas recirculation system throughput too small

============2==============
16683
Raw code: 412B
ECU: 01. Jednostka sterująca silnika
Status: Test nie został zakończony
Volkswagen: P0299 Charge pressure regulator, exit the control range (less than the lower limit); Boost pressure regulation control limit fallen below

============3==============
16497
Raw code: 4071
ECU: 01. Jednostka sterująca silnika
Volkswagen: P0113 Intake Air Temperature Sensor-G42: Signal Too High; Intake air temperature sender G42 signal too high

============4==============
16706
Raw code: 4142
ECU: 01. Jednostka sterująca silnika
Volkswagen: P0322 Engine Speed ​​Sensor-G28: No Signal; Engine speed sender G28 no signal

============5==============
0361
Raw code: 0169
ECU: 7D. Additional heater (VW TP2.0)
Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Warunki testowe są spełnione, Test jest blokowany przez inne DTC, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna
Volkswagen Transporter 2020; Crafter 2018 - 2019; Crafter NF 2017 - 2019; Polo GP 2014 - 2017; Polo 7 2017-, T-Roc 2018-; Polo G 2018-: C101A11: Left front ABS wheel speed sensor
Short circuit to ground
Volkswagen Polo 7 2017-, T-Roc 2018-; Polo G 2018-; Golf A7 2013-2017, Touran 2015 - 2017, Golf Sportsvan 2014 - 2017, Tiguan 2016 - 2017; Arteon 2017-, Passat B8 / Passat CC B8 2014 - ; CR Touareg 2017 - : B1572F1: Roof shade motor
Position error
Volkswagen Gol GP 2013-2019; Up 2011-2017: C107954: Lateral acceleration sensor
No basic setting
Volkswagen: Heater, auxiliary heater-Z35; Heating element for additional heating-Z35; Bank1, fuel metering system 2 malfunction