swiIP pisze:Pytanie teraz dlaczego hałas jest gdy wybieramy LUZ i puszczamy sprzęgło?
Dedukując można dojść do wniosku, że łożysko obraca się z lekką siłą jak napisałeś i pewnie luz jaki się wyrobił między łożyskiem a wałem powoduje, że łożysko lata na wale i przemieszcza się w sposób przypadkowy.
Łożysko nie jest na wale, tylko ślizga się na na prowadnicy która jest przykręcona do korpusu skrzyni, jest wciśnięte na zatrzask do łapy którą u góry popycha wysprzeglik gdy naciskasz sprzęgło, wtedy tak jak pisałeś naciska docisk na środku, w ten sposób powstaje luz między dociskiem, tarczą sprzegła a kołem zamachowym (w dieslu dwumasem).
To że bardziej słychać je na nie wciśniętym sprzęgle, wynika pewnie z tego, że zużyte sobie grzechota, wibruje gdy nie jest poddane siłę ściskania.
Dodano po 1 minucie 13 sekundach:
Dodano po 5 minutach 34 sekundach:
Tak wygląda bez łapy i bez łożyska, frez przechodzi przez tarcze sprzęgła.