Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  26 kwie 2013, 21:22
 pomorskie
#97139
Sylwestro pisze:EGR da się pominąć.Mi tuner w mapach auta ustawił że cały czas zawór jest zamknięty i błędu nie wywala.A dla gofra z softem zwiększającym moc to nawet lepiej.W sumie EGR jest tylko potrzebny dla ekologii :lol:
robiłeś zmianę map przy okazji zwiększenia mocy czy specjalnie żeby wyłączyć EGR-a? Jeśli to drugie to ile płaciłeś?
By Sylwestro -  27 kwie 2013, 7:54
 -------
#97155
mettenos pisze:
czy coś pozytywnego tym osiągnąłeś czy tylko celem było mieć czystszy dolot?
Czystszy dolot przy okazji a celem było zlikwidowanie żótłej kontrolki i komunikatu Emissions Workshop ktorego miałęm dosyć :lol: U mnie problem polegał na tym że po diagnozie okazało się iż sterownik podciśnienia który daje podcisnienie na EGR i Turbo trochę odmówił poszłuszeństwa i przestał sterować tylko EGR i stąd błąd kontrolka i komunikat.Tuner zaproponował mi zmianę w mapach i pominięcie EGR co w moim przypadku przy zmienionym sofcie bedzie na plus i bedzie to tańsza opcja rozwiązania problemu ponieważ w/w sterownik w ASO kosztuje 750 zeta
By Sylwestro -  30 sie 2014, 13:53
 -------
#141651
jootix pisze:Czy wraz z komunikatem Emissions Workshop świeci wam się jakaś kontrolka podczas jazdy? Czy tylko przy przekręceniu kluczyka słuchać gong i komunikat na fisie?
Zazwyczaj do komunikatu zapala się żółta kontrolka w kształcie silnika
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  31 sie 2014, 19:47
 lubelskie
#141756
gabber pisze:Ale z drugiej strony jak się wytnie czy zaślepi EGR-a to będzie mieszanka powietrze-paliwo (bez spalin), a co za tym idzie większa temperatura spalania. Niektórzy piszą, że wypala cylindry. Na ile to jest prawdą nie wiem, ale wolę nie eksperymentować. Już po wymianie jestem :D Chociaż trochę się przestraszyłem, wyjechałem na ulicę i chciałem depnąć, a tu samochodem zaczęło szarpać, zero przyspieszenia i koniec radości z jazdy :? Wróciłem do tego samego mechanika i się okazało, że nie było szczelności/. Teraz już jest git. :D
Tylko w FSI nie wolno wyłączać EGRa z uwagi na chwilowe temp.spalin (na ubogiej mieszance) dochodzące do iluś tam stopni - wydaje mi się że czytałem o 1800 stopniach przez część sekundy, ale nie daje swojej reki, na pewno ponad 1000 st. jest :cool:
By piter_ldz -  03 wrz 2014, 21:29
 łódzkie
#142077
Dopadlo i mnie :( po wykasowanie błędu powróciło, po wizycie u tunera albo wycinka egr albo wymiana. Potwierdziłem u mechanika prawdopodobnie padła juz membrana. Tym razem wymieniłem egr problemu na razie nie ma natomiast warto pomyśleć o wywaleniu go moze, zaslepieniu i wyłączeniu.
By Sylwestro -  04 wrz 2014, 18:28
 -------
#142150
piter_ldz pisze: warto pomyśleć o wywaleniu go moze, zaslepieniu i wyłączeniu.
Zaślepiać ani usuwać nie musisz.Niech EGR zostanie na swoim miejscu z zamkniętym zaworem tylko tuner musi Ci ustawić w mapach żeby komputer jak gdyby nie wykrywał tego zaworu i wtedy nie będzie wywalało błędu i kontrolka i dźwięk nie będzie wkurzał. :D
By Kris_6 -  07 mar 2016, 16:51
 podkarpackie
#218873
Dzisiaj podczas delikatnej jazdy w korku i delikatnym depnieciy na gaz pojawił się błąd emmision workshop. Podejrzewam że być może jest to wina zaworu egr lecz wiadomo bez podłączenia do komputera i sprawdzeniu błędu to trochę czarowanie. Samochód wogole nie stracił na mocy móc jest taka sama jak przed pojawieniem się konttolki. Pytanie czy jakby to był zawór egr to można bez żadnych kobsekfencji z tym jeździć czy są jakieś skutki uboczne? Nawet po depnieciy damochod wiadome jak to diesel lekko zadymi ale to jest sladowa ilość dymu.