Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By Sylwestro -  17 lip 2012, 20:00
 -------
#78227
pioter117 pisze:Trzeba ją wymontować ,podłączyć wtykę, włączyć zapłon, przepustnica powinna się otworzyć płynnie, wyłączając zapłon powinna
się płynnie zamknąć.
Aha w ten sposób.No tak.To myślę że nawet nie trzeba jej wymontowywać tylko zdjąć rurę od IC i już praktycznie widać wnetrze przepustnicy.
By Sylwestro -  18 lip 2012, 5:39
 -------
#78246
No i niestety po wymianie EGR dalej wyskakuje kontrolka z silniczkiem i w/w komunikat.VCDS pokazuje dalej ten sam błąd:
16785 - EGR System: Insufficient Flow
P0401 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 1890 /min
Torque: 78.0 Nm
Speed: 66.0 km/h
Load: 28.6 %
Duty Cycle: 14.7 %
Bin. Bits: 11000000
Mass Air / Rev.: 280.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 665.0 mg/str

Czeka mnie dokładny przegląd okablowania tzn. wężyków.
By skandal12 -  23 lip 2012, 18:43
 zachodniopomorskie
#78484
witam,
miałem podobny problem, ja przed skasowaniem wyczyściłem benzynka ekstrakcyjną taki czujnik ciśnienia spalin w klipsie u góry silnika nad turbinką i problem zniknął... a z 3 razy się zaświeciła zanim go wyczyściłem
By KociaK -  10 gru 2012, 20:17
 -------
#88586
Siema,

Wczoraj wyskoczył mi na liczniku napis "Emission Workshop" i migająca kontrolka świecy żarowej (zółta spiralka), po jakiś 5 minutach wszystko znikło.

Podłączyłem VAG-a i był tylko jeden błąd i to nie wiem czy związany z tym:

16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
P0571 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Bin. Bits: 00001001
Torque: 160.0 Nm
Bin. Bits: 0 01 0

Czy te dwa błędy mają jakieś powiązanie ze sobą ?? Co jest nie tak że coś takiego się pojawiło?

Pozdro
Awatar użytkownika
By Krzycho -  10 gru 2012, 20:24
 małopolskie
#88587
jakie 2 błędy?
masz do wymiany włącznik świateł hamowania który znajduje się nad pedałem hamulca, tam się wypalają styki... w aso ok 40 - 50pln ale chyba są 2 rodzaje jedno i dwu obwodowe...
By KociaK -  10 gru 2012, 20:47
 -------
#88593
Miałem na myśli pisząc dwa błędy, czyli jeden na który odpisałeś związany z pedałem hamulca a drugi to to co się pojawiło EW z kontrolką świecy żarowej.
Czy po prostu tak się objawia ten błąd hamulca, że się pojawia EW i mrugająca kontrolka świecy, i jest to jeden błąd ??
By djrafix -  31 sty 2013, 19:29
 lubelskie
#91742
Witam, mam ten sam problem od jakiegos czasu na desce pojawia mi sie ten napis jak w tytule tematu, i auto nie ma mocy, turbo wcale nie doładowuje a mam na 100% sprawne bo regenerowalem jakis czas temu. Po wiekszych mrozach i sciagnieciu rury wchodzowej do EGR tak mi sie zrobilo i pali sie kontrolka na desce. Co radzicie zrobic?, myslalem ze wtyczka moze sie jakas wysunela jak sciagnalem a moze rura jakas mogla peknac do dolotu nie mam pojecia. Po podlaczeniu pod kompa wywala 3 bledy na stale podlaczal mi mechanik.
By djrafix -  31 sty 2013, 20:31
 lubelskie
#91745
a nie powiedzial jakie to bledy,ale na stale wywala 3 jakies.. Jutro mam zostawic auto u mechanika myslalem,ze ktos moze cos podpowie ale dziwnna sprawa dopiero sie tak zrobilo jak sciagnalem ta rure wchodza do egr :cry:
By gabber -  28 mar 2013, 20:53
 lubelskie
#95079
Witam!
Podepnę się pod temat, macie może tutoriala jak wymontować zawór EGR z silnika BKC? Z wyczyszczeniem chyba dam sobie radę, tylko nie wiem bardzo jak się zabrać za jego wymontowanie.
By djrafix -  29 mar 2013, 0:08
 lubelskie
#95092
Nie wiem co bylo z tą moją usterka poszedlem do znajomego mechanika zaplacilem za robocizne 100 zł i autko śmiga dalej :mrgreen: . Czuje, że pewnie jakas błachostka była bo szybko sie z tym uwinął... :)
By Sylwestro -  29 mar 2013, 5:52
 -------
#95093
gabber pisze:Witam!
Podepnę się pod temat, macie może tutoriala jak wymontować zawór EGR z silnika BKC? Z wyczyszczeniem chyba dam sobie radę, tylko nie wiem bardzo jak się zabrać za jego wymontowanie.
Prosta sprawa zdejmujesz gorną pokrywę silnika następnie wymontowujesz grubą rurę który idzie z przepustnicy do intercoolera.W ten sposób masz już dobry dostęp do demontazu przepustnicy odkręcasz przepustnice (3 srubki ) a następnie zdejmujesz cienki węzyk podciśnieniowy z egra odkręcasz EGRa (takie same 3 śrubki na klucz ampolowy bodajże 8 o ile dobrze pamietam.
By Sylwestro -  03 kwie 2013, 19:12
 -------
#95414
EGR da się pominąć.Mi tuner w mapach auta ustawił że cały czas zawór jest zamknięty i błędu nie wywala.A dla gofra z softem zwiększającym moc to nawet lepiej.W sumie EGR jest tylko potrzebny dla ekologii :lol:
By gabber -  04 kwie 2013, 14:33
 lubelskie
#95449
Ale z drugiej strony jak się wytnie czy zaślepi EGR-a to będzie mieszanka powietrze-paliwo (bez spalin), a co za tym idzie większa temperatura spalania. Niektórzy piszą, że wypala cylindry. Na ile to jest prawdą nie wiem, ale wolę nie eksperymentować. Już po wymianie jestem :D Chociaż trochę się przestraszyłem, wyjechałem na ulicę i chciałem depnąć, a tu samochodem zaczęło szarpać, zero przyspieszenia i koniec radości z jazdy :? Wróciłem do tego samego mechanika i się okazało, że nie było szczelności/. Teraz już jest git. :D
By Sylwestro -  05 kwie 2013, 19:30
 -------
#95512
Wypala cylindry???Pierwsze słyszę.Ja jeżdżę prawie rok z zamknietym zaworem EGR i nic się nie dzieje z silnikiem.Po prostu nie wraca do komory spalania część spalin wszystko hula tylko potrzebny jest soft i delikatna zmana w oprogramowaniu i latasz TDI PD bez EGR :D a auto jest żwawe tak jak było